Ευοίωνες οι προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα - Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας
Ρωμανός ΚοντογιαννίδηςΙδιαίτερα ευοίωνες είναι για την Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας, με τη χώρα μας να έχει ξεπεράσει το στόχο του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ εσόδων από το συγκεκριμένο κλάδο και να δημιουργεί 15.000 θέσεις εργασίας σε αυτόν. Το 2023 τα ελληνικά λιμάνια επισκέφθηκαν 4,6 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί το 2023 και τα προσέγγισαν 4.638 κρουαζιερόπλοια.
Σε ο,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη έχει μπει δυναμικά στο «χάρτη» της κρουαζιέρας, αναμένεται να εξελιχθεί ως το επόμενο ιδιαίτερα σημαντικό λιμάνι στο συγκεκριμένο κλάδο της βιομηχανίας του τουρισμού και είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι σημειώνει κατά 54% αύξηση στα homeporting, γεγονός που προκαλεί και σημαντικό οικονομικό όφελος για ολόκληρη την πόλη.
Τα παραπάνω τονίστηκαν κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας της 7ης έκθεσης για την κρουαζιέρα «Posidonia Sea Tourism Forum», η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, με μέγα χορηγό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Στη διήμερη έκθεση-συνέδριο συμμετέχουν από διάφορα μέρη του κόσμου 12 εταιρίες κρουαζιέρας και 46 εταιρίες-εκθέτες που απευθύνονται στις εταιρείες κρουαζιέρας. Στο συνέδριο που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης, συμμετέχουν 49 ομιλητές.
Συνολικά 33 εκατομμύρια επιβάτες στην κρουαζιέρα το 2033
Στα προ πανδημικά επίπεδα ανάπτυξης έχει επιστρέψει η κρουαζιέρα διεθνώς, με συνολικά 33 εκατομμύρια επιβάτες να εκτιμώνται για τη φετινή χρονιά, με το ποσοστό αύξησής τους να φτάνει το 11% σε σχέση με πέρυσι.
Τα παραπάνω ανέφερε ο εκτελεστικός πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας, Φρανσίσκο Βάγγο, σημειώνοντας ότι η Ευρώπη είναι η δεύτερη αγορά παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας. «Στηρίζουμε 350.000 θέσεις απασχόλησης στην κρουαζιέρα παγκοσμίως. Η Ελλάδα έχει καταφέρει να ξεπεράσει το στόχο του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ως έσοδα από την κρουαζιέρα και να προσθέσει 15.000 θέσεις εργασίας. Η Θεσσαλονίκη σημειώνει αύξηση κατά 54% στο homeporting. Να μην ξεχνάμε ότι το homeporting αυξάνει τις δαπάνες που κάνει ο κάθε τουρίστας. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον στο χάρτη της κρουαζιέρας και σημαντική βοήθεια σε αυτό προσέφερε ο ΟΛΘ και προσωπικά ο πρόεδρός του, κ. Λιάγκος, ο οποίος έχει κάνει πολλά πράγματα στον τομέα αυτό», τόνισε ο κ. Βάγγο.
Ο ίδιος είπε ακόμα ότι 6 στους 10 συμμετέχοντες σε κρουαζιέρα επισκέπτονται ξανά κάποιος τόπους και ανέφερε ότι πρέπει να δοθούν πόροι στα λιμάνια, ώστε να αντιμετωπίσουν τον ολοένα και μεγαλύτερο όγκο επιβατών. Τόνισε, επίσης, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιες δυσκολίες, όπως για παράδειγμα στο θέμα της βίζας και σημείωσε ότι πρέπει να ενθαρρυνθούν οι ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών.
Τέλος, ο κ. Βάγγο υποστήριξε ότι μέσα σε 15 χρόνια τα κρουαζιερόπλοια μείωσαν κατά 55% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ο στόχος είναι αυτές να μηδενιστούν μέχρι το 2050.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, ανέφερε ότι το 2022 επισκέφθηκαν τα ελληνικά λιμάνια περίπου 4,6 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας, αριθμός που φαίνεται ότι θα ξεπεραστεί τη φετινή χρονιά, αφού οι προοπτικές δείχνουν ιδιαιτέρα θετικές.
Νέοι προορισμοί στην κρουαζιέρα
Ανοίγοντας τις εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου ο Θοδωρής Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των «Εκθέσεων Poseidonia ΑΕ», ανέφερε ότι μπαίνουν νέοι προορισμοί στη χώρα μας στον τομέα της κρουαζιέρας και ένας από τους βασικούς στόχους είναι να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη ως ένας από τους πολύ σημαντικούς νέους προορισμούς.
Για αύξηση κατά 15% των εσόδων για την Κεντρική Μακεδονία από τον τουρισμό από βασικές αγορές έκανε λόγο από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, σημειώνοντας ότι 140 εκατομμύρια ευρώ εξοικονομήθηκαν μόνο από το χώρο της παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. «Αυτό είναι μόνο το ξεκίνημα, η βάση για να γίνει πιο ισχυρός και να αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική ο τουρισμός. Θέλω να αναφερθώ και στο brand name της περιοχής μας, τη Μακεδονική Κουζίνα, η οποία αναδείχθηκε στις πρώτες κουζίνες μαγειρικής», ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας.
Στο 47,8% έφτασε η αύξηση της τουριστικής κίνησης το πρώτο τρίμηνο του 2023 στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς, σύμφωνα με το δήμαρχο της πόλης, Κωνσταντίνο Ζέρβα. «Ολοκληρώνουμε τις υποδομές και πέντε νέες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν επιλέξει τη Θεσσαλονίκη, η οποία κάνει δυναμική επάνοδο στο χώρο της κρουαζιέρας και του τουρισμού», είπε ο κ. Ζέρβας.
Για μοναδική εμπειρία που προσφέρει στους επισκέπτες κρουαζιέρας η Θεσσαλονίκη έκανε λόγο ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ καθώς και πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Αθανάσιος Λιάγκος, σημειώνοντας ότι συνεχώς αναπτύσσεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Το 2023 αναμένεται να προσεγγίσουν το λιμάνι μας τουλάχιστον εβδομήντα κρουαζιέρες, οι μισές από τις οποίες θα είναι homeporting. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζει συνεχώς τις υποδομές του, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω το τουριστικό προϊόν», τόνισε ο κ. Λιάγκος.
Τέλος, o πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, Γιου Ζινγκάνγκ, είπε ότι το 2021 τα κρουαζιερόπλοια που το προσέγγισαν ήταν 350 με συνολικά περίπου 350.000 επιβάτες, ενώ την επόμενη χρονιά ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων έφτασε τα 670 και των επιβατών τους περίπου 880.000. Ο ίδιος εκτίμησε ότι το 2023 το λιμάνι του Πειραιά θα προσεγγίσουν περίπου 800 κρουαζιερόπλοια. «Πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη θα αναπτυχθεί στον επόμενο σημαντικό προορισμό στο χώρο της βιομηχανίας της κρουαζιέρας», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ.
Μνημόνιο συνεργασίας
Στο πλαίσιο του συνεδρίου Ένωση Λιμένων Ελλάδος και Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, προκειμένου να γίνει ανταλλαγή τεχνογνωσίας και πληροφοριών για περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας.
«Το μνημόνιο συνεργασίας έχει ως στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια, ένας στόχος επωφελής και για τις δύο πλευρές. Στο πλαίσιο του μνημονίου θα γίνει ανταλλαγή τεχνογνωσίας και πληροφοριών για την κρουαζιέρα. Το 2022 ο τομέας αναπτύχθηκε ιδιαίτερα και είναι πρωτοφανές ότι πλέον προσεγγίζονται και μικρότεροι προορισμοί», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και αντιπρόεδρος Επιχειρησιακού Τομέα της"Celestyal Cruises", Γιώργος Κουμπενάς.
«Η σημερινή μέρα είναι μεγάλη για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρη τη χώρα. Η κρουαζιέρα δεν έχει περίοδο. Φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στις 5 Φεβρουαρίου και το τελευταίο θα έρθει στις 17 Δεκεμβρίου. Είναι άριστες οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Λιάγκος.
- Αρσάκειο: Απομακρύνονται από το σχολείο οι 6 μαθητές που έκαναν μπούλινγκ στον 15χρονο - Σε διαθεσιμότητα ένας καθηγητής
- Δίκη Άλκη: «Μακάρι να μην έμπλεκα με ομάδες και συνδέσμους», είπε στην απολογία του ο πρώτος κατηγορούμενος
- Αλέξης Τσίπρας: Η σχέση του με την Μπέτυ, τα χόμπι του και ο ρόλος του ως πατέρας - «Δίνουμε μάχη με τις οθόνες»
- Απάντηση Ηλιάδη στις κατηγορίες Κούγια για «εμπόριο οργάνων»: Οι παιδικές καρδιές δεν αγοράζονται, αλλά δωρίζονται
- ΟΟΣΑ: Διπλό χτύπημα στην Ελλάδα σε μισθούς και φόρους λόγω του πληθωρισμού
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά