Οικονομία|11.07.2023 11:15

Οργή για την έκρηξη τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση

Newsroom

Δυσβάστακτο είναι το φετινό καλοκαίρι το κόστος μετακίνησης με την ακτοπλοΐα στα νησιά για μία μέση ελληνική οικογένεια, εξαιτίας των πολύ ακριβών εισιτηρίων, γεγονός που έχει προκαλέσει και κυβερνητικές αντιδράσεις.

Τα μέτρα που εξετάζονται για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται να διεξαχθεί σήμερα, Τρίτη, σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και εκπροσώπου του κλάδου.

Πληροφορίες που επικαλείται ο ΣΚΑΪ, αναφέρουν πως στη σύσκεψη θα ζητηθούν εξηγήσεις από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει αισχροκέρδεια και γι' αυτό παραμένουν υψηλές οι τιμές των εισιτηρίων, τότε δεν αποκλείεται μέσα στην εβδομάδα να επιβληθούν και τα πρώτα βαριά πρόστιμα.

Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η φορολόγηση των υπερκερδών ή η επιβολή πλαφόν στο περιθώριο κέρδους με βάση κάποιο συγκεκριμένο χρονικό σημείο αναφοράς. Παράλληλα, απομακρύνονται τα σενάρια για παροχή κάποιου είδους επιδότησης.

Χατζηδάκης: Έχει ενοχληθεί ο πρωθυπουργός

Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να εξετάζει κάθε πρόβλημα που προκύπτει, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Κάθε οργανωμένη πολιτεία έχει δύο δυνατότητες, η πρώτη είναι ο ανταγωνισμός και η επιτροπή ανταγωνισμού και η δεύτερη οι έλεγχοι για αισχροκέρδεια, υπάρχει και ειδική υπηρεσία που οφείλει να κάνει ελέγχους» τόνισε και συμπλήρωσε: «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις» τόνισε και συνέχισε πως «προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».

Το όπλο που έχουμε πρωτίστως είναι ο ανταγωνισμός, τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, συμπληρώνοντας ότι τον πρώτο ρόλο τον έχει το υπουργείο Ναυτιλίας με συγκεκριμένους κανόνες. «Πάντως, ο ανταγωνισμός είναι η πρώτη και βασική απάντηση, πρέπει να βρεθούμε απέναντι σε κάθε καρτέλ» τόνισε.

Και συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης: «Πρωτίστως ο πολίτης είναι στο μυαλό μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον μέσο άνθρωπο, αν δεν τον υπερασπιστούμε εμείς, δεν θα τον υπερασπιστεί κανείς».

Συμπλήρωσε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα λόγω και της κρίσης, έχει περάσει από περίοδο δικής της κρίσης που δημιούργησε αναταράξεις στον κλάδο και επιχειρείται σταθεροποίηση αλλά όχι επί ζημία των επιβατών.

Πρόσθεσε ότι και ο πρωθυπουργός έχει ενοχληθεί με την ιστορία, γι’ αυτό και θα διερευνηθεί το ζήτημα, ήδη διερευνάται από τις πρώτες ημέρες της νέας κυβέρνησης.

«Απορεί κανείς όταν από τη μια ενσωματώνονται οι τιμές των αυξήσεων, όταν έχουμε αποκλιμάκωση όμως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο στις τιμές, γι’ αυτό το λόγο υπάρχει αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά θα δοθούν οι απαντήσεις».

Έκρηξη τιμών έως 30% σε σχέση με πέρυσι

Όπως έγραψε νωρίτερα ο ethnos.gr, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, Γρηγόρη Λάβδα, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι φέτος κατά περίπου 25%-30% υψηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το αποτέλεσμα είναι, κατά τον ίδιο, σχεδόν ένας στους τρεις Έλληνες, που σκεπτόταν ή προγραμμάτιζε να κάνει διακοπές σε νησί, να προχωρεί σε ματαίωση των σχεδίων του και να αναζητά τουριστικά θέρετρα της ηπειρωτικής Ελλάδας, με κύριο στόχο να μην απέχουν πολύ από το μόνιμο τόπο κατοικίας του.

«Είναι γεγονός ότι η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων φέτος αγγίζει ακόμα και το 30% ανάλογα, βέβαια, με τον προορισμό. Ο κλάδος μας έχει παραπονεθεί πολλές φορές για το θέμα των τιμών των εισιτηρίων, αλλά, δυστυχώς, με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα… Επικαλούνται το ακριβότερο πετρέλαιο αλλά προσθέτουν συγχρόνως και άλλες αυξήσεις, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κατά πολύ το κόστος των εισιτηρίων. Την ίδια στιγμή σε κάποια πλοία βάζουν περισσότερο κόσμο από το επιτρεπόμενο όριο, αλλά, δυστυχώς, οι έλεγχοι είναι πλημμελείς και έτσι δεν εντοπίζονται όλοι οι παραβάτες. Υπάρχει, βέβαια και η λύση του αεροπλάνου για τη μετάβαση σε κάποιο νησί, όμως, αυτή η λύση είναι ακόμα πιο ακριβή για μία οικογένεια, οπότε η ακτοπλοϊκή μετακίνηση αποτελεί μονόδρομο. Η πραγματικότητα δείχνει ότι περίπου το 30% αυτών που θέλουν ή ήθελαν να κάνουν διακοπές σε νησί να προτιμάει τελικά προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Λάβδας.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα για το κόστος ακτοπλοϊκής μετάβασης

Ο ίδιος αναφέρει και χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφορικά με το κόστος ακτοπλοϊκής μετακίνησης σε κάποια ελληνικά νησιά, με το δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο επιβάτης δε θα κλείσει καμπίνα αλλά θα καθίσει στο σαλόνι του καραβιού.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον κ. Λάβδα, το κόστος μετακίνησης με καράβι από τον Πειραιά στη Ρόδο για μία τετραμελή οικογένεια ανέρχεται στα 364 ευρώ, αφού το ατομικό εισιτήριο κοστίζει 91 ευρώ. Άρα μόνο για τη μεταφορά της προς και από τη Ρόδο οικογένεια τεσσάρων ατόμων θα πρέπει να δαπανήσει 728 ευρώ.

Αναφορικά με την Κω το κόστος μετάβασης για ένα άτομο από τον Πειραιά ανέρχεται στα 77 ευρώ, με αποτέλεσμα μόνο για να φτάσει με το καράβι στο όμορφο νησί των Δωδεκανήσων μία τετραμελής οικογένεια θα πρέπει να δαπανήσει 308 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την Πάρο και τη Νάξο, το ατομικό εισιτήριο μετάβασης ανέρχεται φέτος στα 50 ευρώ. Άρα, προκειμένου να φτάσει στα συγκεκριμένα νησιά από την Αττική μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων και να γυρίσει πίσω, θα πρέπει να καταβάλει 400 ευρώ.

Για τη Λέσβο από τον Πειραιά το ατομικό εισιτήριο κοστίζει 53,50 ευρώ και άρα μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται για το πήγαινε-έλα από και προς τον Πειραιά 414 ευρώ.

Τέλος, από τον Πειραιά προς την Κρήτη το εισιτήριο της ατομικής μετάβασης με ένα μέσο καράβι φτάνει στα 42 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων θα πρέπει να δαπανήσει συνολικά για τις μετακινήσεις της 336 ευρώ.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σύσκεψηΜέγαρο Μαξίμουτιμέςειδήσεις τώραακτοπλοϊκά εισιτήριααισχροκέρδεια