Ακρίβεια: Η αισχροκέρδεια γονατίζει τα νοικοκυριά - Σενάρια για αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος
NewsroomΌσο η ακρίβεια σαρώνει, η κυβέρνηση σκέφτεται αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος, αφού, μία τελευταία εξέλιξη στον «πόλεμο» για τα χρωματιστά τιμολόγια, φαίνεται να αλλάζει τις ισορροπίες.
Όπως εξήγησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN η Χρύσα Φώσκολου, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας ανακοίνωσε -και μάλιστα λάνσαρε και τη σχετική καμπάνια- ένα πακέτο το οποίο είναι, μεν, το φθηνότερο της αγοράς, ωστόσο είναι εκτός του πλαισίου – δεν είναι, δηλαδή, ούτε μπλε, ούτε πράσινο, ούτε κίτρινο.
Έρχονται αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος;
Όσο οι καταναλωτές πάσχισαν να βρουν άκρη με τις τέσσερις επιλογές για τα χρωματιστά τιμολόγια, ήρθε και μία πέμπτη επιλογή η οποία, πράγματι, δίνει τη χαμηλότερη τιμή της κιλοβατώρας στα 12,3 λεπτά, όμως για 8 μήνες. Μέχρι στιγμής, ξέραμε ότι, το πράσινο τιμολόγιο είναι το φθηνότερο, το οποίο επέλεξαν και οι περισσότεροι, με 13,6 λεπτά ανά κιλοβατώρα, το οποίο είναι και κυμαινόμενο, αλλάζει η τιμή του κάθε μήνα, ενώ υπάρχει και το μπλε, στα 14,9 λεπτά την κιλοβατώρα, το οποίο είναι σταθερό για 12 μήνες.
Η ανακοίνωση του πακέτου με 12,3 λεπτά, προκάλεσε την παρέμβαση μέσω επιστολής της ΡΑΑΕΥ, η οποία απέρριψε το πακέτο γιατί είναι εκτός πλαισίου. Ωστόσο, ο υπουργός ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε θετικός στην πρόταση του παρόχου, ενώ δήλωσε αποκλειστικά στο OPEN πως, «αν επιμείνει η ΡΑΑΕΥ, θα αλλάξει το πλαίσιο με υπουργική απόφαση. Στόχος είναι η δυνατότητα νέων πακέτων ανάμεσα στα χρώματα, με προϋπόθεση της απόλυτη διαφάνεια».
«Χρυσάφι» οι τιμές από το χωράφι ως τους καταναλωτές
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, αγώνα δρόμου κάνουν οι καταναλωτές για να βρουν χαμηλές τιμές στα νωπά προϊόντα. Οι παραγωγοί λένε στο OPEN ότι, ένα από τα μέτρα της κυβέρνησης, αυτό για τη διαφάνεια στις τιμές από το χωράφι στο ράφι, όπου θα επιτρέπεται να πωλούν με πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές ή φύρα, δε θα λειτουργήσει.
Όπως είπε ο παραγωγός, κ. Θεόδωρος Σιαμάντας, «θα αναγκαστούν να βρουν, όπως κάνανε τόσα χρόνια, άλλους τρόπους να εξαπατήσουν το καταναλωτικό κοινό. Το πιστωτικό τιμολόγιο ήταν μία μεγάλη πληγή, κανένας μεσαίος παραγωγός δεν μπορούσε να μπει γιατί λειτουργούσαν τα πιστωτικά τιμολόγια τα οποία εγκλώβιζαν τις τιμές συ συμφωνίες. Στο τέλος της χρονιάς, δηλαδή, το προϊόν στοίχιζε στο σούπερ μάρκετ πάρα πολύ φθηνά και το πούλαγε σε εξωφρενικές τιμές».