Οικονομία | 10.05.2024 21:41

Ακρίβεια: «Ράλι» τιμών σε βασικά προϊόντα – Σε απόγνωση οι καταναλωτές

Newsroom

Η ακρίβεια «καίει» τα νοικοκυριά καθώς οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ συνεχίζονται.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση παρατηρούνται στα είδη νοικοκυριού και στα τρόφιμα και οι αυξήσεις ροκανίζουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές ψάχνουν προσφορές στα ράφια και μειώνουν την κατανάλωση για να ανταπεξέλθουν στην ακρίβεια των προϊόντων. Παράλληλα η αργή  αποκλιμάκωση του πληθωρισμού των τροφίμων εξακολουθεί να τους προβληματίζει καθώς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να γεμίσουν το καλάθι των τροφίμων.

«Υπάρχει μεγάλη ακρίβεια και έτσι αναγκαζόμαστε να κάνουμε άλλους υπολογισμούς» ανέφερε σχετικά στο OPEN καταναλωτής.

Αυξήσεις τιμών σε πολλά προϊόντα

Σε αυτοψία του OPEN σε σούπερ μάρκετ καταγράφεται αύξηση από 20% έως και 35% σε πολλά προϊόντα μέσα σε μία διετία.

Ενδεικτικά τα παρακάτω παραδείγματα:

Σκρέκας στο OPEN: Εξοικονόμηση έως 15% στα ψώνια μέσω του e-katanalotis

«Οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν 10-15% στις αγορές τους με την σύγκριση των τιμών μέσω του e-katanalotis», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

Ο υπουργός έφερε ως παράδειγμα με τις βρεφικές πάνες όπου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τιμή από 7,96 μέχρι 14,42, δηλαδή μέσω της εφαρμογής μόνο από αυτό το προϊόν να εξοικονομήσουν πάνω από 5 ευρώ. «Οι καταναλωτές μέσω της εφαρμογής βλέπουν ποιος πουλάει φθηνότερα», τόνισε ο κ. Σκρέκας για την εφαρμογή.

Γιατί δεν μειώνεται ο ΦΠΑ

Για τον ΦΠΑ είπε πως μελετήθηκε η μείωσή του, ωστόσο, «δεν θα είχε αποτύπωμα στην τσέπη του καταναλωτή ενώ παράλληλα θα επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα που είναι απαραίτητα για να στηριχθούν τομείς όπως η Υγεία και η Παιδεία».

«Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα κατά της ακρίβειας μέχρι ο καταναλωτής να το νιώσει στην τσέπη του», επισήμανε, τονίζοντας πως η δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο πλαφόν στο κέρδος, τους ελέγχους, τα πρόστιμα και την διαφάνεια στις τιμές.

ειδήσεις τώραειδήσειςακρίβειασούπερ μάρκετΚώστας Σκρέκας