Αρωµα... ανάπτυξης από τον όµιλο Σαράντη
Πένυ ΚούτραΜια χρονιά υγιούς ανάπτυξης αλλά και προετοιµασίας νέων επεκτάσεων άφησε πίσω του το 2018 ο όµιλος Σαράντη, ένας από τους µεγαλύτερους εγχώριους οµίλους παραγωγής και εµπορίας καλλυντικών και ειδών οικιακής χρήσης. Το 2019 ξεκινά µε θετικές προοπτικές -όπως ήδη αποτυπώνεται στις πωλήσεις τετραµήνου που τρέχουν µε 4%-, ενώ στη διάρκεια της χρονιάς προετοιµάζονται νέες επενδύσεις και αναµένεται η ωρίµανση της απόδοσης εκείνων που πραγµατοποιήθηκαν τα προηγούµενα χρόνια.
Διατηρείται ωστόσο και µια ανοιχτή διαπραγµάτευση του οµίλου µε έναν εκ των εµβληµατικών συνεργατών του, τον αµερικανικό πολυεθνικό κολοσσό της Estêe Lauder. Πολύ πριν ο όµιλος Σαράντη αποκτήσει το σηµερινό του µέγεθος, το πλούσιο χαρτοφυλάκιο ιδιοπαραγόµενων προϊόντων αλλά και το ισχυρό δίκτυο θυγατρικών στη ΝΑ Ευρώπη, απ’ όπου σήµερα προέρχεται το 66% των πωλήσεών του, η βασική δραστηριότητα της οικογένειας Σαράντη αφορούσε την αγορά επιλεκτικής διανοµής καλλυντικών -των λεγόµενων «ακριβών- και ειδικότερα της αντιπροσώπευσης της Estêe Lauder (και των οµόσταβλων φιρµών όπως η Clinique) στην ελληνική αγορά.
Η όλη δραστηριότητα εκπροσωπούνταν µέσω της εταιρείας ΖΕΤΑ ΑΕ, ώσπου το 2000 η οικογένεια Σαράντη συνήψε σύµφωνο ίδρυσης µεικτής εταιρείας µε την Estêe Lauder, αποκτώντας έτσι µίας στρατηγικής σηµασίας συνεργασία µε τον αµερικανικό όµιλο. Το εν λόγω joint venture καλύπτει τις αγορές Κύπρου, Βουλγαρίας, Ρουµανίας και Ελλάδας και αποτελεί το µοναδικό που διατηρεί παγκοσµίως ο κολοσσός της κοσµετολογίας, ωστόσο µε βάση την ιδρυτική του πράξη λήγει το 2021.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του οµίλου Σαράντη, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του οποίου είναι ο κ. Κυριάκος Σαράντης, έχει δηλώσει πως ήδη πραγµατοποιούνται επαφές για την ανανέωση σύµβασης του joint venture, εκτιµώντας ότι ενδεχοµένως το ζήτηµα να λήξει µέσα στο 2019. Σηµειώνεται ότι το 2018, ο τοµέας επιλεκτικής διανοµής του οµίλου Σαράντη (όπου αθροίζονται εκτός από την Estêe Lauder, η αντιπροσώπευση της φίρµας La Prairie αλλά και άλλων αντιπροσωπειών αρωµάτων) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 2,31% και κερδοφορίας κατά 17%.
Κατά τη διοίκηση του οµίλου, ακόµη και αν δεν υπάρξει θετική κατάληξη στη διαπραγµάτευση, ο όµιλος έχει αφενός ευκαιρίες να καλύψει το κενό και αφετέρου να λάβει ανταπόδοση της επένδυσης που έχει πραγµατοποιήσει για τη φίρµα. Συγκεκριµένα στην ενδεχόµενη λύση συνεργασίας, η Σαράντης θα λάβει 20 εκατ. ευρώ -ποσό που αντιστοιχεί µε την αποτίµηση του jointventure στα «βιβλία» της- ενώ παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει πως σε µια τέτοια περίπτωση θα µπορέσει να καλύψει τo business µε νέα αντιπροσωπεία.
Η παρατήρηση έχει βαρύνουσα σηµασία σε µια εποχή όπου στην ελληνική αγορά, και εξαιτίας του σκανδάλου Folli Follie, βρίσκεται στο «αέρα» ένα διόλου ευκαταφρόνητο χαρτοφυλάκιο καλλυντικών προϊόντων, που περιλαµβάνει την ιαπωνική φίρµα καλλυντικών Shiseido αλλά και αρωµατικά προϊόντα του γκρουπ Coty. Υπενθυµίζεται δε ότι ήδη η Σαράντης συνήψε συµφωνία µέσα στο καλοκαίρι του 2018 µε την Coty για την αντιπροσώπευση των προϊόντων Wella, γεγονός που προοιωνίζεται την κατάληξη του χαρτοφυλακίου αρωµάτων από τη Folli Follie Cosmetics στη Σαράντης.
Πέρα ωστόσο από τη συγκεκριµένη πτυχή των δραστηριοτήτων του οµίλου, το σχέδιο της διοίκησης για το 2019 περιλαµβάνει αφενός θετικές προβλέψεις για αυξηµένες πωλήσεις και κέρδη αλλά και σηµαντική διεύρυνση των αγορών που σήµερα έχει παρουσία. Ο όµιλος, που αποτελεί αντίβαρο σε σειρά µεγάλων ξένων πολυεθνικών στον τοµέα των ταχέως κινούµενων καταναλωτικών προϊόντων, δραστηριοποιείται ήδη σε 12 αγορές της ΝΑ Ευρώπης πραγµατοποιώντας πλέον το 66% του τζίρου της εκτός Ελλάδας. Στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του οµίλου ανήκουν περισσότερα από 80 ευρέως γνωστά εµπορικά σήµατα, τα οποία διατηρούν υψηλή αναγνωρισιµότητα και σηµαντικά µερίδια αγοράς τόσο στις κατηγορίες ειδών προσωπικής περιποίησης και καλλυντικών (Str8, Bioten, Noxzema, Carroten, Orzene κ.ά.) όσο και στις κατηγορίες ειδών οικιακής χρήσης (Sanitas, Ava, Teza, Tuboflo, Camel κ.ά.).
Μετά την απόκτηση της Ergopack στην Ουκρανία το 2018 έχει µάλιστα αυξήσει την επιρροή του στην περιοχή. Κατά τις εκτιµήσεις της διοίκησης, η τελευταία εξαγορά αναµένεται να παρουσιάσει τριπλασιασµό µεγεθών εντός της επόµενης τριετίας. Ηδη, στην εταιρεία έχουν πραγµατοποιηθεί µίνιµουµ επενδύσεις που της επιτρέπουν να ανταποκριθεί στη ζήτηση (στην οποία υπολειπόταν το προηγούµενο διάστηµα κατά 30%) και να διατηρήσει το εξαγωγικό της κανάλι στις όµορες χώρες, το οποίο µάλιστα αντιπροσωπεύει το 46% των πωλήσεών της. Παράλληλα, η στρατηγική των εξαγορών για τον όµιλο αναµένεται να συνεχιστεί και το 2019, καθώς ήδη διεκδικεί νέες µονάδες και brands στη ΝΑ Ευρώπη.
Επενδύσεις άνω των 10 εκατ. το 2019
Πέρα από την ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, ο όµιλος προχωρά σε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα και στη βιοµηχανική µονάδα των Οινοφύτων, προκειµένου να µεταφέρει εκεί µέρος της παραγωγής ιδιοπαραγόµενων καλλυντικών, που έως τώρα εξυπηρετούνταν από τρίτους. Σύµφωνα µε τη διοίκηση, η παραπάνω επένδυση θα «απελευθερώσει» 1 εκατ. ευρώ στην κερδοφορία του οµίλου στο µέλλον. Σηµειώνεται ότι ο συνολικός προϋπολογισµός επενδύσεων για το 2019 τοποθετείται στα 12- 13 εκατ. ευρώ. Εµπορικά δε και σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, ο όµιλος καταγράφει αύξηση της τάξης του 4% στο τετράµηνο, επίδοση που ξεπερνά τον µέσο όρο της αγοράς. Τον Απρίλιο δε ο όµιλος καταγράφει «ιστορικό ρεκόρ» παραγγελιών, διορθώνοντας έτσι την ισχνή ζήτηση του α’ τριµήνου.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό