Οικονομία|28.08.2019 14:20

Νέα καθυστέρηση στο master plan του ΟΛΠ - Τα «αγκάθια» και το μήνυμα της κυβέρνησης

Γιώργος Μανέττας

Από αναβολή σε αναβολή πηγαίνει η υποβολή προς έγκριση του επικαιροποιημένου master plan του ΟΛΠ. Όλα δείχνουν πως ο Οργανισμός δεν πρόκειται ούτε σήμερα, όπως αναμένονταν, να καταθέσει στις αρμόδιες υπηρεσίες το αναθεωρημένο επενδυτικό πλάνο για την ανάπτυξη των υποδομών του λιμανιού στον Πειραιά.

Η καθυστέρηση οφείλεται σύμφωνα με πληροφορίες στην εμπλοκή που προέκυψε με την άδεια ναυπηγείου και τη δημιουργία υποδομών για mega yachts που θέλουν να περιλάβουν τελικά οι Κινέζοι της Cosco στο master plan. Και αυτό παρ' ότι όλο το προηγούμενο διάστημα διέρρεαν πως σκοπεύουν να ευθυγραμμιστούν πλήρως με την τελευταία απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία απέρριψε και τις δυο επενδύσεις.

Να σημειωθεί ότι η άδεια ναυπηγείου έχει απορριφθεί τόσο σε επίπεδο Περιφέρειας όσο και σε επίπεδο υπουργείου, ωστόσο τώρα βρίσκεται σε διαδικασία εξέτασης από το ΣτΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Coscο για το ζήτημα αυτό και περιμένει τις τελικές αποφάσεις των Κινέζων.

Το υπουργείο, με βάση τις ίδιες πληροφορίες έχει διαμηνύσει στην Cosco να μην υπάρξει σημείο προστριβής, το οποίο θα πυροδοτούσε κύμα αντιδράσεων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ενώ ξεκαθάρισε πως στην παρούσα φάση και μέχρι να αποφανθεί το ΣτΕ θα ήθελε να απουσιάζουν τα επίμαχα σημεία από το master plan. Εφ' όσον το ΣτΕ αποφανθεί θετικά, τότε εξέφρασαν τη πρόθεση να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου για να επανεξετάσουν το θέμα.

Όσον αφορά στο χρόνο κατάθεσης του master plan, εκτιμάται πως αυτό θα γίνει μέσα στις επόμενες μέρες, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για την ακριβή ημερομηνία. Πηγές της Cosco υπογραμμίζουν πως η κατάθεση θα γίνει μέχρι την Παρασκευή (30/08/2019), δηλαδή σε δυο μέρες από σήμερα. Στόχος πάντως της κυβέρνησης είναι οι εκρεμότητες γύρω από το master plan να έχουν κλείσει πριν τον Νοέμβριο, οπότε έχει προγραμματισθεί επίσημη επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στην Ελλάδα. Μάλιστα, έχει δοθεί ήδη και σχετική εντολή από το Μέγαρου Μαξίμου.

Υπενθυμίζεται πως το νέο master plan για τον ΟΛΠ προβλέπει επενδύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, η δημιουργία τέταρτου προβλήτα, η κατασκευή κέντρου logistics, την επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας, τη λειτουργία τεσσάρων 5* ξενοδοχείων, την ανέγερση δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης αλλά και την ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

Από το master plan, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΛΠ θα απουσιάζει η δημιουργία του εμπορικού κέντρου (mall) στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας. Μια επένδυση που απορρίφθηκε κατ’ επανάληψη από την ΕΣΑΛ, ενώ αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή «κόκκινο πανί» για τους επαγγελματικούς φορείς του Πειραιά.

υπουργείο ΝαυτιλίαςCoscoΟΛΠ