Οικονομία|17.09.2019 12:29

ΙΕΛΚΑ: Ο Έλληνας αγοράζει ξανά με πρώτο κριτήριο την ποιότητα

Γιώργος Μανέττας

Στροφή στην ποιότητα, ύστερα από πολλά χρόνια, όσον αφορά στις αγορές τροφίμων αρχίζουν να κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 2.000 ατόμων σε όλη την Ελλάδα, για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα. Για πρώτη φορά, δηλαδή, η αξία το value for money (σχέση αξίας-τιμής) που απολαμβάνει ο καταναλωτής διαμορφώνεται κυρίως από την ποιότητα και δευτερευόντως από την τιμή.

Όπως αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, άλλωστε, έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν, πρώτον, υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και, δεύτερον, εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον, το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σούπερ μάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Μία από τις βασικές τάσεις που παρατηρούνται επίσης τα τελευταία χρόνια είναι η πολύπλοκη σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην ποιότητα και στην τιμή, λόγω και της οικονομικής κρίσης. Οι καταναλωτές, σύμφωνα πάντα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα (αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κ.λπ.).

τρόφιμασούπερ μάρκετκαταναλωτές