Η Κίνα «κλέβει» τα λιμάνια της Ευρώπης - Ο νέος δρόμος του μεταξιού και η Cosco
Μαρία ΨαράΗ «Le Soir» αναφέρεται σε ανάλυση ολλανδικού think tank για την επιρροή σε πολιτικό επίπεδο που έχει η αυξανόμενη διείσδυση της Κίνας στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Μετά την εξαγορά του λιμανιού του Πειραιά το 2016, η Κίνα έχει διεισδύσει σε δεκάδες ευρωπαϊκά λιμάνια, έχοντας την πλειοψηφία των μετοχών, όπως το Μπιλμπαο, τη Βαλένθια και το Ζέερμπριγκε. Παράλληλα διατηρεί μικρότερα πακέτα μετοχών στην Αμβέρσα, τη Λας Πάλμας, το Ρότερνταμ κ.λπ. Οι επενδύσεις αυτές αποτελούν μέρος του σχεδίου του Πεκίνου για τους Δρόμους του Μεταξιού, ένα τεράστιο πρόγραμμα για τη διασύνδεση της Κίνας με τις ευρωπαϊκές αγορές.
Αν και τα κίνητρα των επενδύσεων είναι κυρίως εμπορικά, πραγματοποιούνται σε ένα πλαίσιο που καθορίζεται από την κινεζική κυβέρνηση και το κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, σημειώνει η ανάλυση, η οποία προσθέτει πως οι επενδύσεις αυτές αποτελούν όργανο άσκησης εξωτερικής πολιτικής. Επισημαίνεται η περίπτωση της Ελλάδας, όπου οι κινέζοι έχουν επενδύσει πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά και από τότε η κινεζική επιρροή αντανακλάται σε αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, όπως το γεγονός ότι η Αθήνα δεν στηρίζει ορισμένες αποφάσεις της Ε.Ε. εναντίον της Κίνας, καθώς δεν θέλει να χαλάσει τις σχέσεις της με το Πεκίνο λόγω ακριβώς των μεγάλων επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά.
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα