Ηλεκτρική Εθνική Οδός από τον Mr Tesla, έξυπνα νησιά από τη Volkswagen
Θεόδωρος ΠαναγούληςΤην προσοχή και το επενδυτικό ενδιαφέρον µεγάλων ονοµάτων της διεθνούς τεχνολογικής σκακιέρας φαίνεται ότι συγκεντρώνει η υπόθεση της ηλεκτροκίνησης που µόλις κάνει τα πρώτα βήµατά της στη χώρα µας, στο πλαίσιο µάλιστα ανάπτυξης ευρύτερων καινοτόµων εφαρµογών που χαρακτηρίζονται από την «έξυπνη» και «πράσινη» αξιοποίηση της τεχνολογίας. Hδη, όπως αποκάλυψε το «Eθνος», στελέχη της αµερικανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας Tesla, πρωτοπόρου στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχηµάτων, βρέθηκαν στην Αθήνα διερευνώντας τη δυνατότητα να περιλάβουν εθνικές οδούς της χώρας µας σε ένα mega project που αναπτύσσει και το οποίο αφορά την εγκατάσταση ταχυφορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε µια διαδροµή που ξεκινάει από την Πορτογαλία και καταλήγει, µέσω Ελλάδας, στην Τουρκία.
Διεξοδική συζήτηση
Οι επιτελείς της εµβληµατικής αυτοκινητοβιοµηχανίας (και όχι µόνο) συναντήθηκαν µε υψηλόβαθµα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ στη συνέχεια είχαν διεξοδική συζήτηση, σε τεχνικό κυρίως επίπεδο, µε τα αρµόδια στελέχη του ∆ιαχειριστή ∆ικτύου ∆ιανοµής (∆Ε∆∆ΗΕ). Σύµφωνα µε πληροφορίες, τα στελέχη της Tesla παρουσίασαν το project που έχουν θέσει ήδη σε εφαρµογή (σήµερα µπορεί ένα αυτοκίνητο Tesla να κινηθεί µε απόλυτη κάλυψη σε διαδροµές, για παράδειγµα, από τη Νάπολη της Ιταλίας έως το Oσλο της Νορβηγίας) και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να περιληφθεί η διαδροµή Πάτρα - Αλεξανδρούπολη στην ενιαία ευρωπαϊκή ηλεκτρική λεωφόρο. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι απαντήσεις που έλαβαν υπήρξαν κατ’ αρχάς επαρκείς. Τα στελέχη του ΥΠΕΝ διαβεβαίωσαν ότι το θεσµικό πλαίσιο βαίνει προς ολοκλήρωση, ενώ σύντοµα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το πλέγµα κινήτρωνπου θα θεσπιστεί για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Από την άλλη, τα στελέχη του ∆Ε∆∆ΗΕ εξήγησαν στους ξένους συνοµιλητές τους ότι η δοµή και οι δυνατότητες του δικτύου διανοµής ρεύµατος σε όλη τη σχεδιαζόµενη διαδροµή δεν δηµιουργούν κανέναν σκεπτικισµό σε τεχνικό επίπεδο. Με άλλα λόγια, από ελληνικής πλευράς υπάρχει η διαβεβαίωση ότι οι άδειες θα χορηγηθούν έγκαιρα και ότι το ηλεκτρικό σύστηµα «αντέχει» άνετα το δίκτυο φορτιστών της Tesla.
Την ίδια στιγµή, και άλλοι διεθνείς κολοσσοί καταθέτουν το ενδιαφέρον τους, ειδικά για την ανάπτυξη δικτύων ταχυφορτιστών. Ανάµεσά τους η ABB, ηγέτιδα στην παγκόσµια αγορά φορτιστών, η γαλλική Εngie και η αµερικανική Blink. Για το ενδιαφέρον της ΑΒΒ έχει ενηµερωθεί επίσηµα η ελληνική κυβέρνηση, ενώ η σουηδοελβετική εταιρεία, η οποία ούτως ή άλλως είναι στη χώρα µας σε άλλους τοµείς της ηλεκτρικής ενέργειας, βρίσκεται σε συζητήσεις µε εγχώρια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων για από κοινού προώθηση. Η γαλλική Εngie, η οποία επίσης βρίσκεται στη χώρα µας (συµµετέχει στο µετοχικό σχήµα της εταιρείας ΗΡΩΝ) και έχει ισχυρή παραγωγική βάση στον τοµέα της φόρτισης, έχει ξεκινήσει την εγκατάσταση φορτιστών, κυρίως για λογαριασµό εταιρειών στόλων, εταιρειών τηλεπικοινωνίας και αντιπροσωπειών αυτοκινήτων.
Η Blink Charging, κορυφαία εταιρεία των ΗΠΑ στον τοµέα διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, έχει συστήσει κοινοπραξία µε τον ελληνικό ενεργειακό όµιλο Εunice Energy, µε σκοπό την ανάπτυξη στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή δικτύου φόρτισης οχηµάτων. Εχουν µάλιστα εγκαταστήσει ήδη τους δύο πρώτους σταθµούς φόρτισης στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Μεγάλοι ελληνικοί όµιλοι επίσης, που διαθέτουν δίκτυα πρατηρίων καυσίµων, βρίσκονται στη διαδικασία αναζήτησης συµµαχιών για να εγκαταστήσουν στα βενζινάδικά τους (κυρίως στις εθνικές οδούς) σταθµούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Συναντήσεις για τα θέµατα της ηλεκτροκίνησης θα έχει περί τα τέλη Φεβρουαρίου κλιµάκιο του υπουργείου Ενέργειας, µε επικεφαλής τη γενική γραµµατέα Αλεξάνδρα Σδούκου, στην Ολλανδία, µία από τις πρωτοπόρες χώρες στον τοµέα αυτό. Πρέπει να σηµειωθεί ότι το ενδιαφέρον των µεγάλων ξένων εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση σε πολλές περιπτώσεις συνδυάζεται µε την ανάπτυξη συνολικότερων εφαρµογών έξυπνης και πράσινης τεχνολογίας στα ελληνικά νησιά που θεωρούνται ιδανικά για τέτοιους «πειραµατισµούς» λόγω µικρού µεγέθους και πολύ υψηλού κόστους που έχει η διαχείριση της ενέργειας και των δικτύων µε τους συµβατικούς όρους.
Γερμανική απόβαση στη Θάσο
Χαρακτηριστική πρέπει να θεωρηθεί η περίπτωση της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας Volkswagen, της οποίας στελέχη βρέθηκαν στα µέσα της εβδοµάδας στη Θάσο, στο πλαίσιο µιας εν εξελίξει µελέτης σκοπιµότητας που εκπονεί η εταιρεία για project ηλεκτροκίνησης σε νησιά. Η Θάσος χρησιµοποιείται ως βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η µελέτη για να εκπονηθεί στη συνέχεια, εάν όλα πάνε καλά, ένα επιχειρησιακό σχέδιο επένδυσης σε ελληνικά νησιά που θα περιλαµβάνει την ενεργειακή αυτονόµηση (µέσω ανανεώσιµων πηγών και συστηµάτων αποθήκευσης ενέργειας), την ηλεκτροκίνηση και εν γένει την «εξηλέκτριση» των βασικών οικονοµικών δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση smart τεχνολογικών εφαρµογών στα ηλεκτρικά δίκτυα, στις τηλεπικοινωνίες αλλά και στις επιχειρήσεις και τις κατοικίες. Πρέπει να σηµειωθεί ότι για τη δηµιουργία «έξυπνων» νησιών στη χώρα µας είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η Tesla (η οποία, ως γνωστόν, δραστηριοποιείται έντονα στις µπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας) πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν πρότεινε στο ΥΠΕΝ την υλοποίηση πιλοτικού project ενεργειακής αυτονοµίας. Μεταξύ άλλων, είχε εξεταστεί η εγκατάσταση τέτοιου υβριδικού συστήµατος στη Λήµνο.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων