Πώς οι δασμοί του Τραμπ στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να δώσουν πλεονέκτημα στην Tesla του Μασκ
Η Tesla μένει παντελώς εκτός δασμών του Τραμπ, εν μέσω σοβαρών αντιδράσεων – Οι εκτιμήσεις των αναλυτών – Παγκόσμιο σοκ και φόβοι για αύξηση του κόστους παραγωγής αυτοκινήτων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋

Η Tesla θα μπορούσε να είναι κερδισμένη από τους δασμούς αυτοκινήτων που ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ την Τετάρτη - ή τουλάχιστον να υποφέρει λιγότερο από τους ανταγωνιστές της, εκτιμούν οι New York Times σε ανάλυσή τους.
Εκτός δασμών τα αυτοκίνητα της Tesla
Η Tesla, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος, Έλον Μασκ, έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην κυβέρνηση Τραμπ, κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητα που πωλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες στην Καλιφόρνια και το Τέξας. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα της Tesla δεν θα υποβληθούν σε δασμούς, αν και η εταιρεία θα εξακολουθήσει να βλέπει το κόστος παραγωγής της να αυξάνεται λόγω των δασμών στα εισαγόμενα εξαρτήματα.
Το σπορ όχημα γενικής χρήσης Model Y και το σεντάν Model 3 της Tesla ήταν τα δύο ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι. Αλλά η εταιρεία έχει χάσει μερίδιο αγοράς από οχήματα όπως το Chevrolet Equinox E.V. της General Motors και το Mustang Mach-E της Ford, συνεχίζουν οι NYT.
Και τα δύο αυτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται στο Μεξικό και θα γίνουν σημαντικά ακριβότερα επειδή έχουν περισσότερα εισαγόμενα εξαρτήματα από τα αυτοκίνητα της Tesla. Ο ακριβής αντίκτυπος είναι ασαφής επειδή η κυβέρνηση των ΗΠΑ λέει ότι οποιοδήποτε αμερικανικό περιεχόμενο σε αυτοκίνητα που συναρμολογούνται στο Μεξικό ή τον Καναδά θα εξαιρείται από τους δασμούς.
Ο Τραμπ δήλωσε την Τετάρτη ότι ο Μασκ δεν επηρέασε την απόφασή του να επιβάλει δασμούς. «Ποτέ δεν μου ζήτησε χάρη σε επιχειρηματικό επίπεδο, σε καμία περίπτωση», δήλωσε ο κ. Τραμπ στον Λευκό Οίκο.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, εισάγουν κινητήρες, μπαταρίες, πρώτες ύλες και άλλα εξαρτήματα από άλλες χώρες. Αυτά τα εξαρτήματα θα υπόκεινται σε δασμούς, αυξάνοντας τις τιμές σε όλους τους τομείς. Στα εξαρτήματα από τον Καναδά και το Μεξικό θα δοθεί προσωρινή αναστολή από τους δασμούς μέχρι η κυβέρνηση Τραμπ να μπορέσει να υπολογίσει και να απαλλάξει από τους δασμούς το αμερικανικό περιεχόμενο κάθε εξαρτήματος.
Ασαφείς επιπτώσεις
Οι αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου εξακολουθούσαν να υπολογίζουν τις οικονομικές επιπτώσεις. Αλλά είναι πιθανό ότι οι δασμοί θα διαταράξουν σοβαρά τις αλυσίδες εφοδιασμού και θα οδηγήσουν σε περικοπές παραγωγής και απολύσεις.
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά χιλιάδες δολάρια. Οι αναλυτές της Bernstein δήλωσαν ότι οι δασμοί θα προσθέσουν έως και 75 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στο κόστος των αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο θα πρέπει να μετακυλήσουν στους αγοραστές αυτοκινήτων.
Ήδη, πολλοί Αμερικανοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα. Οι δασμοί θα ωθήσουν μοντέλα με χαμηλότερες τιμές, όπως το Chevrolet Trax, το οποίο κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα, ακόμη πιο απρόσιτα για τους αγοραστές μεσαίου εισοδήματος. «Οι άνθρωποι στο χαμηλότερο άκρο της αγοραστικής δεξαμενής θα υποφέρουν περισσότερο», δήλωσε η Erin Keating, εκτελεστική αναλύτρια της Cox Automotive.
Στην αγορά των pickup, ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα του κλάδου, η Ford Motor θα μπορούσε να έχει πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της. Η εταιρεία κατασκευάζει τα pickups της σειράς F σε διάφορα εργοστάσια των ΗΠΑ. Η Toyota, η General Motors και η Ram, ένα τμήμα της Stellantis, κατασκευάζουν σημαντικό αριθμό pickups στο Μεξικό.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες, γεγονός που τους επιτρέπει να παράγουν τουλάχιστον ορισμένα αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται σε δασμούς επί του τελικού προϊόντος. Η BMW παράγει στη Νότια Καρολίνα, η Toyota στο Κεντάκι και σε αρκετές άλλες πολιτείες, η Nissan στο Τενεσί, η Mercedes-Benz στην Αλαμπάμα και η Honda στην Ιντιάνα και στο Οχάιο.
Η Hyundai εγκαινίασε την Τετάρτη ένα νέο εργοστάσιο στη Τζώρτζια, όπου θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα. Η νοτιοκορεατική εταιρεία παράγει επίσης αυτοκίνητα στην Αλαμπάμα.
Αλλά η Hyundai, η Toyota και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν επίσης εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα από την Ασία και την Ευρώπη, τα οποία θα υπόκεινται σε δασμούς 25%.
Η Volkswagen θα μπορούσε να είναι μεταξύ των εταιρειών που θα πληγούν πιο πολύ. Παράγει το Atlas S.U.V. και το ηλεκτρικό όχημα ID.4 στην Τσατανούγκα του Τενεσί, αλλά εξαρτάται από μεξικανικά εργοστάσια για μοντέλα όπως το σεντάν Jetta. Το τμήμα Audi της VW παράγει επίσης στο Μεξικό για πελάτες στις ΗΠΑ και εισάγει αυτοκίνητα από την Ευρώπη. Η Porsche, η οποία είναι επίσης μέρος της Volkswagen, εισάγει όλα τα αυτοκίνητά της από την Ευρώπη.
Οι δασμοί θα μπορούσαν να καταστήσουν ακόμη πιο δύσκολο για τη Volkswagen να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου εδώ και καιρό αγωνίζεται να επεκταθεί.
Προοδευτικά κόμματα στο κατώφλι της εσωστρέφειας – Γιατί μαζεύονται σύννεφα πάνω από Χαριλάου Τρικούπη και Κουμουνδούρου
Το «αντάρτικο των αυξήσεων» μέσα στην κυβέρνηση για τους ένστολους και η δυσφορία στο Μαξίμου - Στη ΔΕΘ θα επιχειρήσει να πάρει τη ρεβάνς ο Μητσοτάκης
«Τρέχει» να κλείσει μέτωπα η κυβέρνηση: Προβληματισμός για τα νέα θέματα που ανοίγουν στο γαλάζιο στρατόπεδο
Αντί να στέλνει βοήθεια... βομβαρδίζει: Καταγγέλλουν αντάρτες τη Χούντα στη Μιανμάρ - Σβήνουν οι ελπίδες για επιζώντες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr