Πολιτική|16.04.2021 17:04

Κίνημα Αλλαγής: Ωρολογιακή βόμβα τα λεωφορεία leasing της ΟΣΥ

Μαρία Λιλιοπούλου

«Ωρολογιακή βόμβα για τη δημόσια υγεία» χαρακτηρίζει το Κίνημα Αλλαγής τα 300 λεωφορεία, τα οποία προμηθεύτηκε η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με leasing. Η επιλογή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα συγκεκριμένα οχήματα εξακολουθεί να συγκεντρώνει τα πυρά σύσσωμης της αντιπολίτευσης.

Ετσι, μετά τον τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά ο οποίος υστερα από αυτοψία στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη διαπίστωσε σοβαρές βλάβες αλλά και ήδη ακινητοποιημένα πολλά εκ των οχημάτων, τη σκυτάλη πήρε το Κίνημα Αλλαγής, το οποίο σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει «ακατάλληλα» τα 40 λεωφορεία που παρέλαβε η κυβέρνηση με την παρουσία μάλιστα του Πρωθυπουργού.

Διαβάστε επίσης: Τις συμβάσεις μίσθωσης για τα 293 μεταχειρισμένα λεωφορεία ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ

«Δεν πληρούν τον απαράβατο όρο που έθεσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί η σύμβαση, ότι ΟΛΑ ανεξαιρέτως τα πλευρικά παράθυρα θα πρέπει να είναι ανοιγοκλειόμενα. Γεγονός που το Υπουργείο Μεταφορών απέκρυψε προκειμένου να γίνει η φιέστα του κ. Μητσοτάκη», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση της πανδημίας, όλη αυτή την περίοδο. Με την Κυβέρνηση να εξαγγέλλει 300 νέα λεωφορεία εδώ και 9 μήνες.

«Για μια ακόμη φορά σε κρίσιμες ώρες η ΝΔ αποδεικνύεται ανίκανη να προστατεύσει τη δημόσια υγεία και να επιτελέσει το καθήκον της. Απαιτείται άμεση προσαρμογή στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να μη δημιουργηθεί νέα ωρολογιακή βόμβα για την εξάπλωση της πανδημίας», καταλήγει το Κίνημα Αλλαγής.

Το επιχείρημα περί «αντιπολίτευσης της μιζέριας και fake news» προσάρμοσε αυτή τη φορά στο ΚΙΝΑΛ το υπουργείο Μεταφορών κατηγορώντας το μάλιστα ότι έγινε «ουρά» του ΣΥΡΙΖΑ» και καταφεύγει «στην ανεύθυνη κινδυνολογία ότι δήθεν τα νέα λεωφορεία δεν είναι ασφαλή για τη δημόσια υγεία».

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο που κάνει λόγο για «μικροπολιτικά συμφέροντα» που μπαίνουν «πάνω από το καλό των πολιτών», επιμένει ότι τα οχήματα διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα και σημειώνει για άλλη μία φορά ότι:

  • Τα 300 λεωφορεία που προμηθευόμαστε με leasing, μέρα με τη μέρα πυκνώνουν και περισσότερο τα δρομολόγια των πιο επιβαρυμένων γραμμών.
  • Ασφαλώς και είναι απολύτως ασφαλή. Είναι, άλλωστε, πολύ πιο σύγχρονα και νεότερα από όλα τα υπόλοιπα οχήματα του στόλου που παραλάβαμε το 2019.
  • Ασφαλώς και διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα. Όπως είναι γνωστό, πολλά από αυτά τα οχήματα δεν είχαν αυτό το χαρακτηριστικό από κατασκευής τους – κάτι συνηθέστατο στα σύγχρονα λεωφορεία – αλλά παρόλα αυτά γίνεται σταδιακά η ανάλογη μετατροπή στην Ελλάδα, η οποία βέβαια απαιτεί κάποιο χρόνο.
  • Τηρούνται όλες οι προβλέψεις των εγκρίσεων τύπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα προμηθευόμενα λεωφορεία. Η δε τήρηση των δικαστικών αποφάσεων είναι αυτονόητη.

Το υπουργείο επαναλαμβάνει πως σήμερα κυκλοφορούν 1.290 λεωφορεία και ο αριθμός τους σύντομα θα ξεπεράσει τα 1.500, ενώ τα καθημερινά δρομολόγια αυξήθηκαν κατά 3.400 με στόχο να φτάσουν περίπου τα 7.000.

«Ας μας πουν λοιπόν τι θέλουν… Να μην κυκλοφορούν τα νέα λεωφορεία στους δρόμους; Να ακυρώσουμε προσλήψεις, συμπράξεις με ΚΤΕΛ και leasing; Να αφήσουμε πάλι τον στόλο να ρημάζει χωρίς συντήρηση; Τότε θα είναι ευχαριστημένοι; Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη», καταλήγει η ανακοίνωση.

Στη βουλή το θέμα των λεωφορείων και από το Μέρα25

Το ζήτημα της μίσθωσης των εν λόγω λεωφορείων με 50 εκατομμυρια ευρώ για 3 συν 1 χρόνια όταν η αγορά τους θα στοίχιζε 61 εκατομμύρια έφερε στη Βουλή με ερώτησή του και ο βουλευτής του Μέρα25, Κρίτων Αρσένης.

Επεσήμανε ότι «πρόκειται για αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, ντίζελ μηχανών, τα οποία, στην ουσία, με την τιμή ενοικίασής τους, αν το υπολογίσουμε στην τετραετία που είναι η ενοικίαση, μας κοστίζουν όσο θα τα αγοράζαμε από την αρχή. Και, όμως, τα νοικιάζουμε για τέσσερα χρόνια. Προφανώς, θα παραταθεί αυτή η ενοικίαση για άλλα τέσσερα χρόνια, για να γίνει στο τέλος, από κάποια άλλη κυβέρνηση, η αγορά των επόμενων λεωφορείων, όπως έχετε ανακοινώσει. Θα τα έχουμε πληρώσει, δηλαδή, δύο φορές», σημείωσε ρωτώντας με ποια κριτήρια επελέγη η ενοικίαση.

Απαντώντας ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε ότι η μίσθωση των οχημάτων προκρίθηκε, «όχι απλώς ως η πλέον οικονομικά συμφέρουσα διαδικασία, αλλά κυρίως και ως η πιο σύντομη, όπως είναι η διαδικασία σύναψης της σύμβασης, γιατί νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου πως ο χρόνος εισόδου νέων λεωφορείων στο λεκανοπέδιο Αττικής, όπως αντιστοίχως και στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, είναι ένας καθοριστικός παράγοντας, έτσι ώστε να καταλήξουμε στην αναχαίτιση εξάπλωσης της πανδημίας» παραδεχόμενος ουσιαστικά τον κρίσιμο ρόλο των ΜΜΜ στην εξάπλωση της πανδημίας.

Προσέθεσε μάλιστα ότι πρόκειται για λεωφορεία πολύ νεότερα απ΄αυτά που είχε στο στόλο της η ΟΣΥ.

«Αυτήν τη στιγμή, οι πολίτες θα μπαίνουν σε ένα όμορφο κουτί, το οποίο θα έχει μια πόρτα για να βγαίνουν. Εκεί πέρα θα συγχρωτίζονται όλοι, ο ένας πάνω στον άλλον, για να μπούνε και να βγούνε σε κάθε στάση», τόνισε ο κ. Αρσένης αναφερόμενος στα δίπορτα οχήματα, στα οποία λειτουργική είναι μόνο η μία θύρα για λόγους προστασίας των οδηγών από τον κορονοιό.

Αναφορικά με το κρίσιμο ζήτημα της συντήρησης των συγκεκριμένων οχημάτων, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ΟΣΥ έχει όλο το προσωπικό, όλα τα μέσα και τους τρόπους, για να μπορεί να επιληφθεί για θέματα που μπορεί να ανακύψουν όσον αφορά τη συντήρηση τονίζοντας ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα υπερκοστολόγησης, ενώ όλα θα γίνονται με τα έξοδα των αναδόχων.

«Μάλιστα, η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων της ΟΣΥ και θα σας προέτρεπα να μιλήσετε μαζί τους και να δείτε αν συμφωνούν ή όχι με τον τρόπο με τον οποίο επιλέξαμε να γίνεται η συντήρηση των συγκεκριμένων λεωφορείων».

Διαβάστε επίσης: Στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Στους δρόμους βγαίνουν 40 νέα λεωφορεία

αστικά λεωφορείαΜΜΜλεωφορεία