Πολιτική|12.08.2019 14:38

Πιερρακάκης: Γιατί δεν στάλθηκαν SMS του 112 για τη φωτιά στον Υμηττό

Newsroom

Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, που θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο και θα τεθεί σε λειτουργία από την αρχή του νέου έτους, θα είναι υψηλής ακριβείας, τόνισε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όσον αφορά το γιατί δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

«Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια Αρχή να χειριστεί το σύστημα. Εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς. Αυτή αποφασίζει, και αυτό είναι το σωστό. Ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό. Επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα» επεσήμανε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν με την αποστολή του SMS, σχολίασε ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες και ακριβώς λόγω της φύσης του SMS κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα.

«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά "πεντάρια" (σ.σ.: υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δύο φορές το ίδιο μήνυμα» αποσαφήνισε.

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης (με το νέο σύστημα), από τις αρχές του νέου έτους θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο» σημείωσε.

«Τα μηνύματα είναι όλα δωρεάν» ξεκαθάρισε εκ νέου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Κυριάκος Πιερρακάκηςφωτιάγραμμή 112ΥμηττόςΓενική Γραμματεία Πολιτικής ΠροστασίαςΕυρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112SMS έκτακτης ανάγκηςsms