Κόσμος | 06.08.2020 15:34

Βηρυτός: Το μυστήριο του φορτηγού πλοίου με το νιτρικό αμμώνιο και ο ιδιοκτήτης του

Newsroom

Το υπουργείο Εσωτερικών της Κύπρου διαψεύδει την πληροφορία ότι ο ιδιοκτήτης του πλοίου Rhosus είναι κάτοχος κυπριακού διαβατηρίου. Σε ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του υπουργείου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρεται ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο υπουργός Εσωτερικών, Νίκος Νουρής, με την πρέσβειρα του Λιβάνου στην Κύπρο, εξέφρασε τα συλλυπητήρια του για την τραγωδία στην γειτονική χώρα και την ετοιμότητα του Υπουργείου να παραχωρήσει την όποια διευκόλυνση κριθεί αναγκαία, ενώ προχωρά σε διευκρινίσεις σε ότι αφορά τις πληροφορίες που είδαν τις τελευταίες ώρες το φως της δημοσιότητας.

«Σε σημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με την πρέσβειρα του Λιβάνου στη Κύπρο ο Υπουργός Εσωτερικών εξέφρασε τα συλλυπητήρια του για την τραγωδία στην γειτονική χώρα και την ετοιμότητα του Υπουργείου να παραχωρήσει την όποια διευκόλυνση κριθεί αναγκαία για το ενδεχόμενο μεταφοράς ατόμων που ενδεχόμενα χρήζουν ιατρικής ή άλλης βοήθειας προς την χώρα μας.

Περαιτέρω το Υπουργείο Εσωτερικών θα ήθελε να διαψεύσει σημερινά δημοσιεύματα και πληροφορίες στον ημερήσιο Τύπο που φέρουν τον ιδιοκτήτη του πλοίου "Rhosus", που μετέφερε τους 2.750 τόνους νιτρικής αμμωνίας ότι είναι κάτοχος κυπριακού διαβατηρίου», τονίζεται χαρακτηριστικά στην εν λόγω δημοσίευση.

Βουλγαρική εταιρεία ήταν η ιδιοκτήτρια του πλοίου

Το φορτηγό πλοίο Rhosus, το οποίο θεωρείται ότι μετέφερε το νιτρικό αμμώνιο που προκάλεσε την φονική έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, είναι ιδιοκτησίας μιας βουλγαρικής εταιρείας, δήλωσε στο Sputnik ο Νικολάι Σουκάνοφ, ο επικεφαλής του περιφερειακού παραρτήματος της Ένωσης Ρώσων Ναυτικών.

Η έκρηξη που συγκλόνισε την Τρίτη το λιμάνι της πρωτεύουσας, προκλήθηκε από την ακατάλληλη φύλαξη 2.750 τόνων νιτρικού αμμωνίου, που είχαν κατασχεθεί το 2014 από το Rhosus, το οποίο έφερε σημαία Μολδαβίας, κατευθυνόταν στην Αφρική και υπέστη βλάβη.

«Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα, από τον Αύγουστο του 2014, ιδιοκτήτρια εταιρεία είναι η βουλγαρική Briar Wood Corporation, η οποία είναι καταγεγραμμένη ως ιδιοκτήτρια. Όταν χρησιμοποιείται μια 'σημαία ευκαιρίας', ο πραγματικός ιδιοκτήτης του πλοίου είναι δύσκολο να βρεθεί (Σ.τ.Σ: σημαία ευκαιρίας ή σημαία ευκολίας, σύμφωνα με τον ορισμό που έδωσε ο ΟΟΣΑ το 1959, χαρακτηρίζεται η σημαία κάποιων χωρών, οι νόμοι των οποίων επιτρέπουν και επί της ουσίας διευκολύνουν τα νηολογημένα υπό τη σημαία τους πλοία ξένης πλοιοκτησίας). Τα έγγραφα συντάσσονται με τρόπο που δεν επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του πλοίου να θεωρηθεί υπεύθυνος... Αν υπήρχε ανάγκη να βρεθεί ο αληθινός ιδιοκτήτης, δεν θα βρισκόταν το όνομά του μέσα από τα επίσημα έγγραφα», εξήγησε ο Σουκάνοφ.

Το ισπανικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε ότι το πλοίο Rhosus, ιδιοκτησίας της εταιρείας Teto Shipping Ltd., κρατήθηκε τον Ιούλιο του 2013 στο λιμάνι της ισπανικής πόλης Σεβίλλη, από την οργάνωση του Μνημονίου των Παρισιών (Paris MoU). Το ΜΣ του Παρισιού είναι μια διοικητική συμφωνία μεταξύ 27 Λιμενικών Αρχών και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη.

Σκοπός της είναι να σταματήσει τη λειτουργία των υποβαθμισμένων πλοίων μέσω ενός εναρμονισμένου συστήματος ελέγχου από το κράτος λιμένα. Πάνω από 18.000 επιθεωρήσεις διενεργούνται ετησίως επί αλλοδαπών πλοίων στους λιμένες του ΜΣ και διασφαλίζουν ότι τα πλοία αυτά ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, την ασφάλεια και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, καθώς και ότι τα μέλη του πληρώματος έχουν ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας.

«Εύλογα η Βηρυτός έδωσε προσοχή στην κατάσταση του πλοίου, διαπίστωσε τεχνικής φύσης ζητήματα και ανέφερε ότι ήταν απαραίτητο να επανέλθει στο φυσιολογικό η κατάσταση του Rhosus, αλλά ο ιδιοκτήτης του πλοίου απάντησε ότι δεν είχε χρήματα, εγκατέλειψε το πλοίο και στη συνέχεια οι αρχές αποφάσισαν να μεταφέρουν το φορτίο του στην αποθήκη», κατέληξε ο Σουκάνοφ.

φορτηγό πλοίοέκρηξηΒηρυτόςΛίβανος