ΠΓΔΜ: Αυτά είναι τα τέσσερα επόμενα βήματα για πλήρη ένταξη στο ΝΑΤΟ
NewsroomΗ πΓΔΜ πήρε μια καρέκλα» στο ΝΑΤΟ με τη σημερινή υπογραφή του πρωτοκόλλου προσχώρησης. Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά του, το πρακτορείο Meta ενώ κάνει αναφορά στα επόμενα τέσσερα βήματα που θα οδηγήσουν στην πλήρη ένταξη της χώρας στην Βορειοατλαντική Συμμαχία.
Σύμφωνα με το Meta τα επόμενα βήματα είναι:
- Επικύρωση της Συμφωνίας από όλα τα κράτη μέλη
- Επίσημη πρόσκληση για μέλος
- Η πΓΔΜ να αποδεχτεί το Σύμφωνο της Ουάσιγκτον
- Επίσημη υποδοχή
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η πΓΔΜ θα έχει πάρει μέρος σε όλες τις συναντήσεις και σε όλα τα όργανα της Συμμαχίας, καθώς θα έχει την ιδιότητα της «προσκεκλημένης χώρας». Όμως μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ένταξής της δεν θα έχει δικαίωμα ψήφου.
Το πρωτόκολλο για την ένταξη της πΓΔΜ στη Συνθήκη της Ουάσιγκτον πρέπει τώρα να επικυρωθεί και από τα 29 Κοινοβούλια των κρατών μελών του ΝΑΤΟ και τελικά να υποβληθεί στο Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, επιπλέον του αρχικού εγγράφου του 1949 με την οποία σχηματίστηκε η Βορειοατλαντική Συμμαχία.
«Από σήμερα η Μακεδονία θα συμμετέχει σε όλες τις Συνόδους του ΝΑΤΟ» αναφέρει χαρακτηριστικά το Meta. Η πρώτη εμφάνιση της γειτονικής χώρας θα γίνει στη συνεδρίαση που θα έχουν οι υπουργοί Άμυνας των κρατών μελών του ΝΑΤΟ. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 13-14 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες.
Παράλληλα, τον Απρίλιο, ο Σκοπανός ΥΠΕΞ Νίκολα Ντιμιτρόφ θα πάρει μέρος σε υπουργική συνάντηση στην Ουάσινγκτον. Ακόμη ο πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ θα παρευρεθεί στη Σύνοδο των αρχηγών κρατών που θα λάβει χώρα στο Λονδίνο τον Δεκέμβριο. Υπενθυμίζεται ότι το Λονδίνο ήταν η έδρα του πρώτου αρχηγείου του ΝΑΤΟ.
- Ζοφερές προβλέψεις για το κυκλοφοριακό: Πράσινο δακτύλιο και αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό τις ώρες αιχμής προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι
- Οι 3+1 «μάχες» της κυβέρνησης: Ποια θέματα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα κριτήρια υποψηφιότητας διχάζουν την Κουμουνδούρου - Οι προτάσεις και οι αποφάσεις
- Αυτοψία OPEN στις Αφίδνες: Δεκάδες κλαδιά-παγίδες κοντά στις ράγες των τρένων - Τελικά, ποιος έχει την ευθύνη για την απομάκρυνση τους;