Κόσμος | 21.02.2023 21:44

Σκάνδαλο και παραιτήσεις στην Ισπανία: Παρήγγειλαν τρένα που… δεν χωρούσαν να περάσουν από σήραγγες

Newsroom

Ο υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας και ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων παραιτήθηκαν εν μέσω δημόσιας και πολιτικής οργής, αφού προέκυψε ότι δεκάδες νέα τρένα που παραγγέλθηκαν για δύο περιφέρειες της βόρειας Ισπανίας ήταν πολύ μεγάλα για να χωρέσουν σε ορισμένες σήραγγες.

Πριν από τρία χρόνια, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία, η Renfe, ανακοίνωσε σχέδια για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού των προαστιακών τρένων στενής τροχιάς και των τρένων μεσαίων αποστάσεων στην Αστούριας και την Καντάμπρια.

Σύμβαση ύψους 258 εκατ. ευρώ

Όμως, τον περασμένο μήνα αποκαλύφθηκε ότι τα τρένα που κατασκευάζονται στο πλαίσιο της σύμβασης ύψους 258 εκατ. ευρώ θα είναι πολύ φαρδιά για να περάσουν από ορισμένες σήραγγες στις δύο περιοχές.

Ο Miguel Angel Revilla, ο πρόεδρος της περιφέρειας της Κανταβρίας, χαρακτήρισε το έργο ως «μακελειό» και ζήτησε επείγουσα δράση, ενώ ο Adrian Barbon, ο πρόεδρος της γειτονικής Αστούριας, δήλωσε «μπερδεμένος, θυμωμένος και απογοητευμένος».

Η απόλυση τον περασμένο μήνα δύο ανώτερων αξιωματούχων - ο ένας στη Renfe και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικών υποδομών Adif - αποδείχθηκε ανεπαρκής για να κατευνάσει τους οργισμένους για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.

Τη Δευτέρα, η Isabel Pardo de Vera, υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, υπέβαλε την παραίτησή της, όπως και ο Isaias Taboas, πρόεδρος της Renfe, όπως μεταδίδει ο Guardian.

Η υπό σοσιαλιστική ηγεσία κυβέρνηση συνασπισμού του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ προσπάθησε να επανορθώσει περαιτέρω, ανακοινώνοντας ότι τα ταξίδια στα δίκτυα της Αστουρίας και της Κανταβρίας που επηρεάστηκαν από τις καθυστερήσεις θα είναι δωρεάν έως ότου το νέο υλικό αρχίσει να τίθεται σε λειτουργία στις αρχές του 2026.

«Από τη στιγμή που έμαθα για το θέμα αυτό, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», δήλωσε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Raquel Sanchez, στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση που είχε με τους Revilla και Barbon τη Δευτέρα.

«Από την αρχή, αποδεχτήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και προσδιορίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την κατασκευή των τρένων», είπε.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, είχε προηγουμένως επιμείνει με επιμονή ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί πριν από την κατασκευή οποιουδήποτε τρένου και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει σπαταληθεί».

«Η αναζήτηση και η έγκριση της βέλτιστης λύσης όταν πρόκειται για τον σχεδιασμό του πιο ευρύχωρου, σύγχρονου, γρήγορου και αποτελεσματικού τρένου, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη μοναδική σιδηροδρομική υποδομή, δεν οδήγησε σε καμία σπατάλη δημόσιων πόρων», ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του το Σάββατο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σήραγγαειδήσεις τώρατρέναΙσπανία