Κόλπος του Ομάν: Αναφορές για κατάληψη πλοίου ελληνικών συμφερόντων
NewsroomΈνοπλοι φέρονται να επιβιβάστηκαν στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο St.Nikolas, το οποίο πλέει στον Κόλπο του Ομάν, μεταδίδει το Associated Press, το οποίο κάνει λόγο για κατάληψη του σκάφους.
Οι λεπτομέρειες παρέμειναν ασαφείς σε αυτό που ήταν προφανώς η τελευταία κατάληψη πλοίου στις τεταμένες θαλάσσιες οδούς της Μέσης Ανατολής. Ωστόσο, οι υποψίες στράφηΥπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ καν αμέσως στο Ιράν, καθώς το πλοίο ήταν κάποτε γνωστό ως Suez Rajan και είχε εμπλακεί σε μια πολύχρονη διαμάχη που τελικά οδήγησε το στην κατάσχεση 1 εκατομμυρίου βαρελιών ιρανικού αργού πετρελαίου σε αυτό.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, στο πλοίο το οποίο έχει σημαία νήσων Μάρσαλ, επιβαίνει και ένας Έλληνας ναυτικός.
Οι πρώτες πληροφορίες
Η βρετανική στρατιωτική υπηρεσία United Kingdom Maritime Trade Operations, η οποία παρέχει προειδοποιήσεις στους ναυτικούς στη Μέση Ανατολή, δήλωσε ότι το περιστατικό ξεκίνησε νωρίς το πρωί στα ύδατα μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, σε μια περιοχή που διέρχονται τα πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από το Στενό του Ορμούζ, το στενό στόμιο του Περσικού Κόλπου από το οποίο διέρχεται το ένα πέμπτο του πετρελαίου που διακινείται.
Η στρατιωτική ομάδα του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε ότι έλαβε αναφορά από τον υπεύθυνο ασφαλείας του πλοίου ότι άκουσε «άγνωστες φωνές από το τηλέφωνο» μαζί με τον καπετάνιο του πλοίου. Είπε ότι περαιτέρω προσπάθειες να επικοινωνήσει με το πλοίο απέτυχαν και ότι οι άνδρες που επιβιβάστηκαν στο πλοίο φορούσαν «μαύρες στρατιωτικού τύπου στολές με μαύρες μάσκες».
Η ιδιωτική εταιρεία πληροφοριών Ambrey δήλωσε ότι «έξι στρατιωτικοί» επιβιβάστηκαν στο πλοίο, το οποίο αναγνώρισε ως το πετρελαιοφόρο St. Nikolas. Είπε ότι οι άνδρες είχαν καλύψει τις κάμερες παρακολούθησης κατά την επιβίβασή τους.
Η ιστορία του πλοίου
Το St Nikolas είχε προηγουμένως ονομαστεί Suez Rajan, το οποίο συνδεόταν με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation. Η προσοχή άρχισε να επικεντρώνεται στο Suez Rajan τον Φεβρουάριο του 2022, όταν η ομάδα United Against Nuclear Iran δήλωσε ότι υποψιάζεται ότι το δεξαμενόπλοιο μετέφερε πετρέλαιο από το νησί Khargh του Ιράν, τον κύριο τερματικό σταθμό διανομής πετρελαίου στον Περσικό Κόλπο. Δορυφορικές φωτογραφίες και ναυτιλιακά δεδομένα που αναλύθηκαν τότε από το AP υποστήριξαν τον ισχυρισμό.
Για μήνες, το πλοίο βρισκόταν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας στα ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της Σιγκαπούρης, πριν αποπλεύσει ξαφνικά για τις ακτές του Τέξας χωρίς εξήγηση. Το πλοίο εκφόρτωσε το φορτίο του σε ένα άλλο δεξαμενόπλοιο τον Αύγουστο, το οποίο απελευθέρωσε το πετρέλαιό του στο Χιούστον στο πλαίσιο μιας εντολής του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Τον Σεπτέμβριο, η Empire Navigation δήλωσε ένοχη για λαθρεμπόριο ιρανικού αργού πετρελαίου που υπόκειται σε κυρώσεις και συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων για μια υπόθεση που αφορούσε το δεξαμενόπλοιο.
Η Empire Navigation, εταιρεία με έδρα την Αθήνα, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Ο 5ος Στόλος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, ο οποίος περιπολεί στη Μέση Ανατολή, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό του περιστατικού. Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA του Ιράν, επικαλούμενο ξένα δημοσιεύματα, αναφέρθηκε στην επιβίβαση αλλά δεν είπε κάτι περισσότερο.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων