Κόσμος|28.01.2024 11:22

Icon of the Seas: Παρθενικό ταξίδι για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου - Φόβοι για επικίνδυνες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo
AP Photo

Σάλπαρε το Σάββατο, από το Μαϊάμι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas, που έχει χωρητικότητα 8.000 επιβατών!

Το πλοίο που ανήκει στον στόλο της Καραϊβικής διαθέτει 20 καταστρώματα με επτά πισίνες και έξι νεροτσουλήθρες, τεράστιους κοινόχρηστους χώρους και εναλλακτικές επιλογές για την ψυχαγωγία των επιβατών.

Το πλοίο κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο – Ανησυχίες για επιπτώσεις στο περιβάλλον

Ωστόσο, υπάρχει έντονη συζήτηση και ανησυχία πως το πλοίο που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο μπορεί να διαρρεύσει μεγάλες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Το πλοίο είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί αποκλειστικά με (LNG), το οποίο καίγεται πιο καθαρά από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, αλλά ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους για τις εκπομπές μεθανίου, αναφέρει το Reuters.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις αναφέρουν ότι η διαρροή μεθανίου από τις μηχανές του πλοίου αποτελεί απαράδεκτο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων βλαβερών επιπτώσεών του.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις στην αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως «ολίσθηση μεθανίου», σύμφωνα με ειδικούς. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Η Royal Caribbean με τη σειρά της υποστηρίζει ότι το πελώριο πλοίο είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

κρουαζιερόπλοιαΚαραϊβικήειδήσεις τώραμεθάνιοπλοίοκρουαζιέρα