Via Carpathia: Η Τουρκία επιδιώκει ρόλο κόμβου μεταφορών
Μαρία ΖαχαράκηΤην εδραίωση της θέσης της ως κόμβου μεταφορών μεταξύ Δύσης και Ανατολής επιδιώκει τώρα η Άγκυρα. Σε μία δήλωση νέων γεωπολιτικών φιλοδοξιών, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, υπενθύμισε το θερμό και επιτακτικό ενδιαφέρον της Τουρκίας να συμμετάσχει στην εμπορική οδό Via Carpathia, που θα συνδέει τη Βαλτική με τη Μαύρη Θάλασσα και το Αιγαίο/Ευρώπη.
Παράλληλα, η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού-Τιφλίδας-Καρς και η ενίσχυση του Διαδρόμου Zangezur υποβοηθούν τη στρατηγική της Τουρκίας να αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή των εμπορευματικών μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, συνδέοντας την Ανατολή με τη Δύση και παρακάμπτοντας παραδοσιακές διαδρομές, όπως το Σουέζ.
Η Via Karpathia ξεκινά από το λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας και καταλήγει στη Θεσσαλονίκη, με προέκταση στην Κωνσταντινούπολη. Το έργο μπορεί επίσης να αποτελέσει σημαντικό πεδίο οικονομικών ευκαιριών για την Τουρκία, καθώς θα διασφαλίζει την απευθείας παράδοση των προϊόντων της που παράγονται εδώ, ή που θα έρχονται στην Τουρκία μέσω της Μεσαίας και της Αναπτυξιακής Οδού, προς τις γειτονικές χώρες της Βαλτικής, της Αδριατικής, του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου δήλωσε ότι όλοι θέλουν να πάρουν μερίδιο από αυτή την «πίτα» και η Τουρκία πρέπει να συμμετέχει υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. «Αν πρόκειται να υπάρξει διάδρομος σε αυτή τη γεωγραφία, δεν μπορεί να γίνει χωρίς την Τουρκία», είπε ο Ουράλογλου.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό