Συνέντευξη Τζολάνι στη Γενί Σαφάκ: Αυτή είναι και η νίκη του τουρκικού λαού
Μαρία ΖαχαράκηΕνώ η Άγκυρα μέχρι πρόσφατα αποκαλούσε την HTS τρομοκρατική οργάνωση, η εφημερίδα Γενί Σαφάκ αποκαλεί «ηγέτη μιας άνευ προηγουμένου ξεκάθαρης επανάστασης που ήρθε σε 13 ημέρες», τον ηγέτης της τζιχαντιστικής οργάνωσης ΗTS που ανέτρεψε τον Άσαντ.
Σχολιάζει ότι ήταν «είναι μια φιγούρα που όλοι κράτησαν μακριά και προσπάθησαν να μείνουν μακριά λόγω των αντιλήψεων για αυτόν μέχρι πριν από 20 ημέρες», ωστόσο «τώρα, είναι ένας πολιτικός που οι δημοσιογράφοι κάνουν ουρές για να πάρουν συνεντεύξεις και ένας πολιτικός με τον οποίο αρχηγοί κρατών και διπλωμάτες ανταγωνίζονταν για να έρθουν σε επαφή».
Ο Shara, που μας πήγε στη συνάντηση στην ώρα της χωρίς καμία καθυστέρηση, δίνει έντονη εντύπωση με την ήρεμη, σεμνή, ειλικρινή και ενημερωμένη προσέγγισή του στα ζητήματα.
Η περιφερειακή διοίκηση του Idlib, όπου ζει, τους έχει φυσικά παράσχει κάποιου είδους ευκαιρία πρακτικής άσκησης, αλλά τώρα η κρατική διοίκηση της Συρίας απαιτεί πολύ περισσότερη ευθύνη, ενέργεια και ικανότητα από αυτό.
Όπως μπορείτε να δείτε στη φυλακή Sednaya, το καθεστώς διέπραξε πολλές σφαγές. Σκότωνε ανθρώπους και τους έκλεινε σε σιδερένια πιεστήρια, τους έκαιγε με οξύ και μετά τους έκαιγε σε φούρνους. Και όχι μόνο η φυλακή Sednaya, υπάρχουν πολλοί αγνοούμενοι, και τα τμήματα ασφαλείας των φυλακών ήταν κοινά στη Συρία.
Το καθεστώς κυβέρνησε τη χώρα καταπιέζοντας τον λαό. Χρησιμοποίησε όλους τους θεσμούς ασφαλείας, στρατιωτικούς και οικονομικούς. Το χρησιμοποίησε για να καταστείλει τον κόσμο, σαν να είχε βεντέτα με αυτούς τους ανθρώπους. Αναμφίβολα, αυτή η φυλακή είναι μια σκοτεινή κηλίδα στην ιστορία του συριακού λαού.
Ήταν όμως και μια όμορφη στιγμή που σώθηκαν οι άνθρωποι που ήταν εκεί. Το πρώτο μας καθήκον είναι να τεκμηριώσουμε αυτά τα εγκλήματα και να αποτρέψουμε νομικά να επαναληφθούν. Θα εργαστούμε για να διώξουμε όλους τους υπεύθυνους για ό,τι συνέβη σε αυτή τη φυλακή, ειδικά τους βασανιστές. Θα τους διώξουμε επίσης μέσω της εισαγγελίας και της δικαιοσύνης εντός και εκτός Συρίας.
Θα κυνηγήσουμε όλους όσους εμπλέκονται σε αυτά τα γεγονότα και τα περιουσιακά τους στοιχεία θα μεταφερθούν στο συριακό κράτος μέχρι να λογοδοτήσουν. Έχουμε επίσης μια ιδέα για τη φυλακή Sednaya. Διατηρώντας αυτό το μέρος ως μουσείο και μνημείο. Πρέπει να επαναληφθεί ως απόδειξη των εγκλημάτων του καθεστώτος και του τι έχει κάνει στον συριακό λαό.
Το καθεστώς Άσαντ ανατράπηκε τόσο εύκολα σε σύντομο χρονικό διάστημα 13 ημερών. Ήταν πραγματικά εύκολο;
Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Πρώτα απ' όλα είχε πολύ μεγάλο στρατό και πολλά όπλα. Ο στρατός εκπαιδεύτηκε εκτενώς. Οι δεξιότητες μάχης ημέρας και νύχτας έχουν βελτιωθεί και όπως μπορείτε να δείτε έχουμε χρησιμοποιήσει σύγχρονα όπλα. Αλλά το πιο σημαντικό, είναι το θέλημα του Παντοδύναμου Αλλάχ, αυτή είναι η νίκη του. Το σχέδιο βασίστηκε στην ταχεία επιτυχία. Σε αυτή τη μάχη προέκυψε μια νέα και μοναδική πολεμική τέχνη. Ελπίζω αυτό να μελετηθεί στο μέλλον και να διδαχθεί ως μάθημα σε μεγάλα πανεπιστήμια.
Υποστηρίζεται ότι μια συμφωνία μεταξύ ορισμένων χωρών όπως η Ρωσία, το Ιράν ακόμη και οι ΗΠΑ ήταν αποτελεσματική σε αυτό το γρήγορο αποτέλεσμα. Υπάρχουν εκείνοι που λένε ότι το Ιράν και η Ρωσία ιδιαίτερα έχουν εγκαταλείψει τον Άσαντ λόγω των πρόσφατων εξελίξεων και ότι αυτό ήταν αποτελεσματικό στην επιτυχία σας. Τι πιστεύετε για αυτό; Όχι, δεν υπήρξε ποτέ συμφωνία. Αντιθέτως, δικαίως εξέφραζαν την ανησυχία τους να μην μπούμε σε αυτόν τον πόλεμο.
Γιατί όλοι σκεφτόντουσαν τον σφοδρό βομβαρδισμό που συνέβη στον λαό μας στη Γάζα και τις σφαγές που είχε ζήσει ο λαός μας στο παρελθόν. Αλλά σκοπεύαμε να το κάνουμε αυτό και θέλαμε να απαλλαγούμε από αυτή τη διαταγή. Η Συρία ήταν σαν μια ολοκληρωτική φυλακή. Όχι μόνο εκείνοι στη Sednaya ή σε άλλες φυλακές, αλλά και ολόκληρος ο πληθυσμός χάρηκε σαν να είχε απελευθερωθεί από τη φυλακή και να είχε απελευθερωθεί
Η κύρια προτεραιότητά μας είναι η επίλυση των προβλημάτων
Υπήρχε μια επαναστατική διαδικασία που καταφέρατε μέχρι τώρα, αλλά τώρα αναλάβατε τη διαχείριση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είστε έτοιμοι να κυβερνήσετε ένα κράτος; Ποια θα είναι η προτεραιότητά σας τώρα; Πρώτα από όλα, πρέπει να φέρετε την κρατική νοοτροπία, γιατί παρόλο που η επανάσταση έχει γίνει μέρος της ιστορίας μας για το οποίο είμαστε περήφανοι, δεν μπορούμε να μπούμε στην κρατική οικοδόμηση με τη νοοτροπία της επανάστασης και της αντιπολίτευσης.
Το κράτος πρέπει να είναι παρόν μέσα μας και το μυαλό του κράτους λέει το εξής: Εμείς δημιουργούμε στρατηγικές και σχέδια. Φυσικά, εργαζόμαστε σε βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στρατηγικά οράματα. Πρώτη μας προτεραιότητα είναι η ταχεία σταθερότητα και η παροχή βασικών υπηρεσιών στη χώρα. Κυρίως υπηρεσίες ασφαλείας, όπως ηλεκτρισμός και υπηρεσίες τροφίμων και καύσιμα. Κάτι που ωθεί τους ανθρώπους να ζήσουν μια καλή ζωή προσωρινά και στη συνέχεια εργαζόμαστε για να οικοδομήσουμε μια στρατηγική λύση σε όλα τα προβλήματα που άφησε το καθεστώς.
Στην περιοχή, εργαζόμαστε σε θέματα όπως η μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος, η μεταρρύθμιση των υποθέσεων αστυνομίας και ασφάλειας, καθώς και η μεταρρύθμιση του στρατού, σε επίπεδο υποδομών, σε επίπεδο οικονομίας, σε επίπεδο κοινωνική θέση, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, σε επίπεδο κρατικών βουλήσεων. Υπάρχουν όμως πολλά προβλήματα στη Συρία. Το έξυπνο εδώ είναι να χωρίσουμε αυτά τα προβλήματα και να λύσουμε κάθε πρόβλημα ξεχωριστά.
Μέχρι να φτάσουμε σε πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα.
Η επανάστασή σας δημιούργησε μεγάλο ενθουσιασμό σε όλο τον ισλαμικό κόσμο. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα και κοινές περιοχές ταλαιπωρίας σε πολλά μέρη του ισλαμικού κόσμου. Ποια θα είναι όμως η πολιτική σας σε αυτό το θέμα;
Φυσικά, χαιρόμαστε για τις εξελίξεις και τις προόδους που αναβιώνουν και υπηρετούν την ανθρωπότητα σε όλο τον ισλαμικό κόσμο. Δεν έχουμε καμία αξίωση για παρέμβαση σε άλλες χώρες ή διαχείριση αλλαγών σε άλλες χώρες. Μόλις δώσαμε τέλος σε μια τυραννία που ασκεί εδώ και χρόνια κάθε είδους καταπίεση στους δικούς μας ανθρώπους στη χώρα μας. Αυτό από μόνο του είναι μεγάλη ευλογία για εμάς, αλλά μας βάζει και μεγάλη ευθύνη.
Αυτή η δικτατορία καταπίεσε πολύ τον λαό μας, αλλά έκαψε και κατέστρεψε τη χώρα, σκότωσε τους ανθρώπους μας, τους απέλασε, τους διέλυσε και τους πέταξε σε μπουντρούμια. Αξιολόγησε τους πολύ πλούσιους πόρους της χώρας μόνο ως προς το αν τον ωφέλησαν άμεσα. Δεν επεδίωξε ποτέ να υπηρετήσει τον λαό, επεδίωξε μόνο να κυβερνήσει τον λαό. Αυτή η κατάσταση άφησε πολύ πίσω έναν σημαντικό λαό και χώρα στην ιστορία, όπως η Συρία.
Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να λύσουμε τα προβλήματα του λαού μας, να δημιουργήσουμε συνθήκες που θα τους επιτρέψουν να ζήσουν σαν άνθρωποι και να αναπτύξουν τη χώρα. Έχουμε πολλά προβλήματα και η κύρια προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή είναι να λύσουμε αυτά τα προβλήματα. Σχεδόν 12 εκατομμύρια από τους ανθρώπους μας έχουν εκτοπιστεί και στόχος μας είναι να ανοίξουμε το δρόμο για την ασφαλή επιστροφή τους στα σπίτια και τις πατρίδες τους, καθώς και για την επανένταξή τους στη χώρα.
Πέρα από αυτό, δεν έχουμε καμία πρόθεση να εμπλακούμε σε καθήκοντα που είναι πέρα από τις δυνάμεις μας και που θα μας αποσπούσαν την προσοχή από τις ευθύνες μας απέναντι στον αληθινό λαό μας, όπως η επίλυση των προβλημάτων ολόκληρου του ισλαμικού κόσμου. Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε τις σχέσεις μας με όλες τις χώρες προς όφελος της χώρας μας.
Οι Τούρκοι ήταν αυτοί που μας αγκάλιασαν πρώτοι
Ποια θα είναι η σχέση σας με την Turkiye και ποιο είναι το μήνυμά σας στον τουρκικό λαό που είναι πάντα στο πλευρό της επανάστασης; Από ανθρωπιστική άποψη, στέκονταν πάντα στο πλευρό του Συριακού λαού που έπρεπε να ξεφύγει από τις σφαγές και να βρει καταφύγιο στη χώρα του. Αυτή ήταν μια διαδικασία που συνεχίστηκε για 13 χρόνια...
Όπως γνωρίζετε, οι Σύροι κατέφυγαν σε πολλές χώρες, αλλά η χώρα που τους αγκάλιασε και τους σεβάστηκε περισσότερο ήταν η Τουρκία. Ελπίζω η Συρία να μην ξεχάσει αυτή την καλοσύνη. Θα υπάρξουν στρατηγικές σχέσεις. Η Τουρκία έχει πολλές προτεραιότητες στην οικοδόμηση του νέου συριακού κράτους. Θα υπάρχουν και αμοιβαίες εμπορικές σχέσεις.
Εμπιστευόμαστε επίσης την Τουρκία να μεταφέρει τις εμπειρίες της στην οικονομική ανάπτυξη στη Συρία. Θα διατηρήσουμε τους κοινωνικούς δεσμούς. Θα μοιραστούμε τις ίδιες στιγμές με αγάπη και ειλικρίνεια, και αυτή η νίκη δεν είναι μόνο η νίκη του συριακού λαού, αλλά και του τουρκικού λαού. Επειδή οι καταπιεσμένοι κέρδισαν εναντίον του καταπιεστή, αυτή είναι η νίκη ειλικρινών ανθρώπων όπως ο τουρκικός λαός.
Η Δαμασκός θα είναι αναπτυξιακή πρωτεύουσα
Στην ομιλία σας, επιδεικνύετε μια πολύ περιεκτική και μετριοπαθή προσέγγιση όταν μιλάτε για τους ευγενείς στόχους της επανάστασης. Αναφέρατε ότι στόχος σας είναι η κοινωνική ευημερία και ότι γενικά δίνετε προτεραιότητα στην ηθική και τη συμπόνια. Αυτό είναι αναμφίβολα μια μορφή ισλαμικής ερμηνείας.
Υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι αυτή η γραμμή αντιπροσωπεύεις το Ισλάμ της Δαμασκού; Από πού; Γιατί η Δαμασκός έχει τοπικό ιστορικό ίχνος. Είστε από τη Δαμασκό, σε όλο αυτόν τον κύκλο, σε δύο παρενθέσεις, μπορείτε να πείτε ότι η Δαμασκός έχει επιρροή στην ερμηνεία σας για το Ισλάμ ή στο στυλ σας; Αυτή η δήλωση ήταν ακριβής για να πει ότι το Ισλάμ ήταν πολύ ισχυρό στη Δαμασκό. Ναι, μεγάλωσα στα τζαμιά της Δαμασκού και έλαβα εκπαίδευση από κάποιους σεΐχηδες στη Δαμασκό. Έφυγα από τη Δαμασκό με την ίδια ιδέα στο μυαλό μου. Πώς μπορούμε να φτάσουμε σε ένα στάδιο όπου η δικαιοσύνη και το έλεος εξαπλώνονται στη Συρία; Φυσικά, το κοινωνικό και ιστορικό περιβάλλον έχει αντίκτυπο σε όσους ζουν και σπουδάζουν σε αυτό.
Το περιβάλλον της Δαμασκού είναι ένα γαλήνιο, πολύ φροντισμένο και συναισθηματικό περιβάλλον. Το καθεστώς εκμεταλλεύτηκε αυτή την καλοσύνη και την καλή θέληση του λαού της Δαμασκού και δεν επένδυσε καθόλου στη Δαμασκό. Ναι, το καθεστώς δεν έδωσε στη Δαμασκό την τιμητική της και δεν την προστάτευσε, αντιθέτως την ταπείνωσε και την ταπείνωσε, έβλαψε τη φήμη της, τη μετέτρεψε σε τεράστιο εργοστάσιο Captagon και μετέτρεψε τις φυλακές της σε σφαγεία βασανιστηρίων. Λέω ότι η Δαμασκός αξίζει κάθε είδους καλοσύνη και ότι πρέπει να επιστρέψει ως ένας μεγάλος οδηγός και ότι θα χτιστεί ως υποδειγματική αναπτυξιακή πρωτεύουσα.
Θα επιστρέψουν μαζικά
Πολλές ερωτήσεις προέρχονται από τους αδελφούς μας για την επιστροφή των προσφύγων ή των Σύριων αδελφών μας στο εξωτερικό, ειδικά στην Τουρκία, πέρα από τα συριακά σύνορα. Ποιο είναι το ρυμοτομικό σχέδιο για αυτό το θέμα;
Τώρα έχουμε ξεπεράσει το πιο δύσκολο κομμάτι. Ο συριακός λαός είναι βαθιά συνδεδεμένος με τη γη του και είναι αλήθεια ότι πολλά σπίτια έχουν καταστραφεί. Πρέπει να λύσουμε αυτήν την κατάσταση δημιουργώντας ένα κατάλληλο περιβάλλον για να επιστρέψουν οι άνθρωποι στις χώρες και τις πόλεις τους. Πρέπει να φτιάξουμε κατοικίες πρώτης κατηγορίας. Μετά πρέπει να τους παρέχουμε υπηρεσίες και μετά να αναπτύξουμε την οικονομία. Νομίζω ότι οι μισοί άνθρωποι θα επιστρέψουν μαζικά στη Συρία.
Σαρία
Όταν φτάσατε, οι άνθρωποι περίμεναν ότι θα ανακατευτείτε στη δημόσια ζωή. Ορισμένες φωνές από τη Δύση πιστεύουν ότι θα επιβάλετε τη «Σαρία» σε εισαγωγικά στην προσωπική ζωή ή την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αλλά ακούσαμε μια ομιλία από εσάς σχετικά με το hisbe (εντολή στο καλό και απαγόρευση του κακού).
Τι θα λέγατε για τη διαφορά μεταξύ της δικής σας μεθόδου και προσέγγισης σε σύγκριση με τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των ανθρώπων για εσάς; Συνιστώ να αφήσετε αυτό το θέμα στους ειδικούς του θέματος, και ειδικά σε όσους γνωρίζουν καλά τη συριακή νομοθεσία. Για όσους γνωρίζουν τις παραδόσεις και την ιστορία της χώρας. Δεν είναι σωστό να κυβερνάς μια χώρα με βάση προσωπικές απόψεις. Δεν είναι η θέση μου να λέω «θέλω να το επιβάλω», απλώς επιβάλλω το νόμο.
Κερδίσαμε μια νίκη χωρίς εκδίκηση
Όταν ξεκίνησε η επανάσταση, οι άνθρωποι ξαφνιάστηκαν, είχαν κάποιους φόβους για σένα. Υπήρχε η προσδοκία ότι θα ασκούσατε βία παρόμοια με τη βία που ασκήθηκε σε εσάς και θα εκδικηθήκατε για αυτό που σας έκαναν. Όμως αυτό που αναμενόταν ή φοβόταν δεν έγινε, και δεν είδαν καμία εκδίκηση, ούτε είδαν επιθετικότητα. Τι εννοούσες με αυτό, ήταν εκτίμηση, ποια ήταν η φιλοσοφία; Καταρχάς, είναι κάτι που μας προστάζει η θρησκεία μας και το επιτάσσει η ηθική μας. Δεν παλεύουμε για να σκοτώσουμε, παλεύουμε για να εξαλείψουμε την αδικία για τους ανθρώπους. Πρέπει να έχουμε ισλαμική ηθική, ηθική των μουσουλμάνων.
Οι μουσουλμάνοι πρέπει να ενεργούν ηθικά ενώ εκτελούν τη στρατιωτική τους θητεία, ακόμη και σε περίπτωση πολέμου. Πολλοί άνθρωποι είναι αθώοι. Αυτό έκανε το καθεστώς, για δεκατέσσερα χρόνια το καθεστώς βομβάρδιζε τα χωριά μας, αλλά εμείς δεν πάμε να βομβαρδίσουμε τα χωριά που ανήκουν στο καθεστώς. Από πού; Γιατί δεν φταίνε σε τίποτα. Όσο για το καθεστώς, βομβάρδιζε σκόπιμα υποδομές, βομβάρδιζε σκόπιμα νοσοκομεία, βομβάρδιζε σκόπιμα σπίτια, παιδιά, γυναίκες κ.λπ. Βομβάρδιζε εσκεμμένα και το έβλεπες σε ζωντανή τηλεόραση. Σε αυτή την επανάσταση, αντιμετωπίσαμε τον λαό με καλοσύνη και συμπόνια γιατί ουσιαστικά η πηγή του αγώνα μας ήταν η απελευθέρωση του λαού από την αδικία.
Γι' αυτό προσπαθήσαμε να καθοδηγήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη μαχόμενη νεολαία. Ήμασταν νικητές, είναι αλήθεια, αλλά με αυτή τη νίκη δείξαμε έλεος. Το ζητήσαμε από τον Θεό. Νίκη χωρίς εκδίκηση. Η επαναστατική νοοτροπία μπορεί να σκοτώσει, αλλά αν χάσει την ηθική της, χάνει τα πάντα. Χάρη στην ανθρωπότητα και τον Παντοδύναμο Θεό, πετύχαμε αυτό το έργο. Λάβαμε θετική απάντηση όταν και άλλοι ένιωσαν ασφαλείς. Έτσι, ένιωσαν τι διαφορά υπήρχε ανάμεσα στην επανάσταση και το καθεστώς.
Αν ήταν το αντίθετο, θα γίνονταν πολλά εγκλήματα. Αλλά είναι αλήθεια ότι είμαστε η νικήτρια πλευρά. Δόξα τω Θεώ ενεργήσαμε ηθικά. Αυτό δεν ήταν πολιτική, ήταν καθήκον και ευθύνη μας.
Η επανάσταση ξεκίνησε από τα τζαμιά
Αυτό που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε τέτοια λαϊκά κινήματα σε πολλά μέρη του κόσμου είναι ότι οι πρώτοι στόχοι των ανθρώπων, ακόμη και εκείνων που προσπαθούν να ανατρέψουν το καθεστώς, είναι τράπεζες και χώροι εργασίας για λεηλασία. Αλλά αυτό που μπορούμε να δούμε σε αυτήν την επανάστασή σας είναι ότι οι πρώτοι στόχοι των στρατευμάτων σας επιτίθενται σε τζαμιά για να προσκυνήσουν και επιτίθενται σε φυλακές για να σώσουν ανθρώπους.
ΑΛΗΘΗΣ. Εννοώ, αυτός ήταν ένας από τους ευγενείς στόχους της επανάστασης. Ευγενείς άνθρωποι δεν βγήκαν ούτε στην επανάσταση. Η επανάσταση βασικά βγήκε από τα τζαμιά. Αν προκύψει, θα έπρεπε να προκύψει γιατί είναι θέμα Δικαίου. Το Ισλάμ μας προστάζει να είμαστε δίκαιοι, να μην βιάζουμε ανθρώπους και να μην καταπατούμε δημόσια περιουσία. Αυτό ανατράφηκε από μια παλαιότερη γενιά κατά τη διάρκεια της επανάστασης, ειδικά από τη στρατιωτική πλευρά. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει. Υπήρξαν κάποια προβλήματα και παραβάσεις, αλλά δόξα τω Θεώ τέθηκαν υπό έλεγχο.
- Σοκαριστικό βίντεο από το Ηράκλειο: Ο οδηγός γκαζώνει και σκοτώνει την 36χρονη με ασύλληπτη ταχύτητα – Ομολόγησε ότι έστησε καρτέρι θανάτου
- Τάσεις MRB: Η διαφορά ΝΔ με ΠΑΣΟΚ – Κυριαρχούν ο φόβος, οργή και απαισιοδοξία – Τι πιστεύουν για την επανεκλογή Τραμπ
- Πώς έφτασαν στα ίχνη του 29χρονου εκτελεστή του Κιρίλοφ - Το αυτοκίνητο που νοίκιασε
- Παντρεύτηκε για δεύτερη φορά η Αντριάνα Λίμα - Το προφίλ του συζύγου της