Auto|26.08.2020 12:35

Seat Leon: Πώς τα πήγε στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Newsroom

Tο τεστ αποφυγής ταράνδου, δηλαδή η δοκιμασία της απότομης αλλαγής λωρίδας, αποτελεί μία από τις παλαιότερες και πιο χαρακτηριστικές μεθόδους αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας κάποιου αυτοκινήτου. Μέσα από τέσσερις αλλαγές πορείας δοκιμάζονται αναρτήσεις, ελαστικά, κατανομή βάρους, αμεσότητα, ευελιξία και ευκολία χειρισμού. Έτσι, εξάγονται συμπεράσματα για το πώς μπορεί να συμπεριφερθεί ένα μοντέλο σε συνθήκες απότομης αλλαγής κατεύθυνσης.

Όλα ξεκίνησαν στο τέλος της δεκαετίας του ’70 για το τεστ αποφυγής ταράνδου το οποίο πήρε άλλη τροπή στο μέσο των ‘90s, αφού ήταν η αιτία να μπει στον βασικό εξοπλισμό της πρώτης Mercedes A-Class το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Αυτό οδήγησε στη διάδοση του ESP -υποχρεωτικό σήμερα σε κάθε καινούριο αυτοκίνητο- θέτοντας την ασφάλεια των επιβαινόντων σε άλλα επίπεδα. Η ονομασία αυτού του τεστ προέρχεται από μια συχνή κατάσταση την οποία αντιμετωπίζουν συχνά οι οδηγοί στη Σουηδία ειδικά - και γενικότερα στη Σκανδιναβία. Αμέριμνοι άνθρωποι κινούνται σε δρόμους και, ξαφνικά, τάρανδοι πετάγονται μπροστά τους, ενώ εκείνοι πρέπει να τους αποφύγουν και να συνεχίσουν την πορεία τους. Σε αυτή την περίπτωση δεν προλαβαίνεις να φρενάρεις, οπότε η μόνη λύση είναι να προσπαθήσεις να αποφύγεις τη σύγκρουση – με τα γνωστά, ολέθρια αποτελέσματα. Είναι γεγονός πως αυτό το τεστ έχει οδηγήσει πολλά μοντέλα πίσω στα εργοστάσια για βελτιώσεις, ενώ κάποιες άλλες φορές ανέδειξε αυτοκίνητα ως τα κορυφαία σε αυτή τη δοκιμασία.

Έτσι, και το Seat Leon δοκιμάστηκε στο διάσημο τεστ αποφυγής ταράνδου, για λογαριασμού του εξειδικευμένου site km77, όπου το ισπανικό hatchback πραγματοποίησε τον ελιγμό με ταχύτητα 75 χλμ./ώρα. Το Leon της δοκιμής ήταν η έκδοση 1.5 TSI Xcellence -130 ίπποι- ενώ φορούσε Bridgestone Potenza S005 XL GTI ελαστικά, διάστασης 225/40 R18.

Με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο θα δεις πώς τα πήγε σε αυτό το απαιτητικό τεστ

τεστSeat Leon