Auto | 09.07.2024 07:21

Ford Ranger Wildtrak X - Ολοκληρώνοντας τον κύκλο των Βαλκανίων από χώμα!

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Το Ford Ranger Wildtrak X της εταιρείας ΣΤΑΘΗΣ Σ. & Ν. η οποία διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις 1.200 τ.μ. στη Χρυσαυγή – Λαγκαδά μόλις 15 λεπτά από την Θεσσαλονίκη εισήλθε απροσδόκητα αλλά ευχάριστα στην παρέα του ετήσιου συγκριτικού MEGATESTON-OFF του ΜΟΤΟ με το ίδιο να παίζει καθοριστικό ρόλο ώστε να ολοκληρωθεί  με επιτυχία το ταξίδι σε 7 χώρες της Ευρώπης (Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Αλβανία) από χώμα.

Κάποιες φορές η μοίρα παίζει το δικό της παιχνίδι ώστε να έλθει στη ζωή σου κάτι διαφορετικό και να σε βοηθήσει να πας παρακάτω. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το εντυπωσιακό Ford Ranger Wildtrak X κίτρινου χρώματος το οποίο από την πρώτη στιγμή ταίριαξε γάντι στην παρέα των 12 μοτοσυκλετών ON-OFF -οι οποίες θα δοκιμάζονταν τόσο σε ασφάλτινες όσο και σε χωμάτινες συνθήκες-, μεταφέροντας τους φωτογράφους/βιντεογράφους του περιοδικού, τον εξοπλισμό τους, μαζί με τα εργαλεία και τα πρόσθετα ελαστικά που θα είχαμε μαζί μας για κάθε ενδεχόμενο.

Ο πρωταθλητής βαρέων βαρών της Ford στην κατηγορία των pick-up οχημάτων, ο οποίος πριν από λίγους μήνες απέσπασε το βραβείο “InternationalPick-Up 2024” στη δική μας έκδοση WildtrakXDoubleCab ήταν εφοδιασμένος με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ενώ εξασφάλιζε χώρο φόρτωσης μήκους 1.564 mm, κάτι που μας έλυσε κυριολεκτικά τα χέρια καθώς όλα τα πράγματα χώρεσαν στην καρότσα χωρίς πρόβλημα. Το ίδιο ευρύχωρα ήταν τα πράγματα και στην καμπίνα του WildtrakX, μέσα στην οποία οι φωτογράφοι/βιντεογράφοι του περιοδικού λίγο έλειψε να κατασκηνώσουν…δεν τους αδικούμε βέβαια καθώς τopick-up της Ford δεν στερείται τίποτα από τον σύγχρονο εξοπλισμό και τις ανέσεις που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

Εκτός από τους τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξώματος -RegularCab, RapCab, DoubleCab- και την πλούσια παλέτα εξοπλιστικών εκδόσεων, το Ford Ranger Wildtrak X που είχαμε στη διάθεση μας χρησιμοποιούσε τον πετρελαιοκινητήρα 3.0L EcoBlue V6, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 240 ίππων και 61 κιλά ροπής. Φυσικά στην γκάμα των κινητήρων πετρελαίου υπάρχουν ακόμη δύο, αυτός των 2 λίτρων EcoBlue, ο οποίος αποδίδει ισχύ 170 ίππων και 41 κιλά ροπής και ο bi-turbo 2 λίτρων EcoBlue, ο οποίος αποδίδει ισχύ 205 ίππους και σχεδόν 51 κιλά ροπής. Αν πάλι κάποιος αρέσκεται στη βενζίνη τότε θα βρει τον πανίσχυρο βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost V6 292 ίππων, τον οποίο υπογράφει σε επίπεδο τεχνολογίας και απόδοσης η Ford Performance.

Στη δική μας περίπτωση ο 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας ο οποίος συνεργαζόταν με το προηγμένο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford εξοπλιζόταν με το σύστημα τετρακίνησης το οποίο μας έβγαλε ασπροπρόσωπους ακόμα και στις πιο ακραίες εδαφικές συνθήκες που συναντήσαμε, ειδικότερα στα βουνά της Σλοβενίας στα οποία η βροχή είχε αποφασίσει να μας ακολουθεί για αρκετές ώρες. Το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο μεταφοράς 2 ταχυτήτων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη on-demand ροπή, παρακολουθούσε τη συμπεριφορά του οχήματος προκειμένου να παρέχει αυξημένο επίπεδο απόδοσης. Το σύστημα αυτό παρείχε στον οδηγό του αυτοκινήτου μας τις επιλογές 2H, 4A, 4H και 4L ώστε ανά πάσα ώρα και στιγμή να μπορεί να προσαρμόζει την κίνηση της μετάδοσης του αυτοκινήτου ανάλογα τις συνθήκες του οδοστρώματος.

Φυσικά το Ford Ranger Wildtrak X το οποίο μας είχε διαθέσει η εταιρεία ΣΤΑΘΗΣ Σ. & Ν. ήταν εφοδιασμένο με ένα πλήθος από έξυπνα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού τα οποία συνέβαλλαν κατακόρυφα στον τομέα της ασφάλειας κατά το ταξίδι μας. Ένα από αυτά ήταν το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό του αυτοκινήτου να διατηρεί μια προκαθορισμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Το συγκεκριμένο σύστημα ήταν πολύ χρήσιμο σε κάποια σημεία της διαδρομής καθώς στην ουσία το FordRangerWildtrakX τα έκανε όλα μόνο του… δεν αστειευόμαστε καθώς με το συγκεκριμένο σύστημα το όχημα “καταλάβαινε” το πότε η ροή των οχημάτων μειωνόταν και στη συνέχεια έκοβε ταχύτητα μέχρι να ακινητοποιηθεί, με το ίδιο να επιστρέφει στην καθορισμένη ταχύτητα μόλις η ροή της κυκλοφορίας είχε αποκατασταθεί.

Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του αυτοκινήτου μας επιπρόσθετα υπήρχε το σύστημα Lane Centering -σύστημα διατήρησης λωρίδας-, το Traffic Sign Recognition -προσαρμογή στο αναγραφόμενο όριο ταχύτητας-, το Pre-Collision Assist με Autonomous Emergency Braking -ειδοποίηση πιθανής σύγκρουσης-, το Blind Spot Monitoring -αλλαγή με ασφάλεια λωρίδας κυκλοφορίας με ειδοποίηση όταν έναν όχημα εισέρχεται στη ζώνη τυφλού σημείου-, το Cross Traffic Alert -προειδοποιεί για κίνηση που πλησιάζει από το πλάι όταν το όχημα κινείται με όπισθεν- και πολλά άλλα τα οποία αν τα απαριθμήσεις σε κάποιον δεν θα σε πιστέψει πως μιλάς για pick-up όχημα.

Είναι δεδομένο πως όποια έκδοση του νέου Ranger και αν διαλέξει ο υποψήφιος αγοραστής, η ποιότητα κατασκευής, η ευρυχωρία και ο κορυφαίος εξοπλισμός συνδυάζονται με τον καλύτερο τρόπο. Όλα αυτά τα βιώσαμε με τον καλύτερο τρόπο καθώς το FordRangerWildtrakX το οποίο είχαμε στη διάθεση μας δεν μας προβλημάτισε καμία στιγμή ενώ τουναντίον μας πρόσφερε απλόχερα σε όλες τις χώρες που διανύσαμε τη βοήθεια του. Μπορεί το WildtrakX να μην μπορεί να μπει σε άμεση σύγκριση με τις 12 μοτοσυκλέτες που συντρόφευσε στο φετινό MEGATESTON-OFF ωστόσο συμπληρώνει μία μεγάλη παρέα οχημάτων η οποία διέσχισε τη Β. Μακεδονία, τη Σερβία, την Κροατία, τη Σλοβενία, τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία.

Οι περιπέτειες του Ford Ranger Wildtrak X, στο φετινό συγκριτικό MEGATESTON-OFF του ΜΟΤΟ δεν τελείωσαν εδώ καθώς τον επόμενο μήνα ακολουθεί η ιστορία του συγκριτικού και τα όσα διαδραματίστηκαν στις 7 χώρες των Βαλκανίων.

Fordειδήσεις τώρα