Volkswagen T-Cross: Ένα μικρό, έτοιμο για όλα - Οι πρώτες εντυπώσεις
Νίκος ΛουπάκηςΗ οικογένεια της Volkswagen και ψηλώνει, και μεγαλώνει – με ένα μικρότερο σε μέγεθος μέλος, είναι αλήθεια. Ο λόγος για το T-Cross το νέο «τζιποειδές» της γερμανικής εταιρίας που έρχεται να αποτελέσει κάτι σαν το baby-SUV σε μια γκάμα που ξεκινά με το θηριώδες Touareg και περιλαμβάνει το πιο «βατό» Tiguan και το ελαφρώς μικρότερο T-ROC. Το γιατί αυτή η γκάμα έχει μέλη των οποίων το όνομα ξεκινά από το γράμμα Τ δεν είναι σαφές, απολύτως ξεκάθαρο όμως είναι το γιατί οι Γερμανοί παρουσιάζουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο: η αγορά των SUV μεγαλώνει με εντυπωσιακούς ρυθμούς.
Στην ελληνική αγορά έχοντας ξεκινήσει από περίπου 15% το 2015, τα SUV αναμένεται φέτος να πετύχουν το διπλασιασμό τους, ξεπερνόντας το 34% (κάπου 35.000 οχήματα). Ενώ στην υπο-κατηγορία που εντάσσεται το T-Cross – και περιλαμβάνει επίσης τα Citroen C3 Aircross, Ford Ecosport, Kia Stonic, Opel Crossland X, Peugeot 2008 - οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν φέτος τις 3.000 μονάδες.
Πρακτικότητα που ξεχωρίζει
Κοιτώντας γύρω-γύρω το νέο τέκνο της Volkswagen δεν μπορείς να πεις ότι είναι ότι πιο όμορφο και πρωτότυπο έχει στη γκάμα της η εταιρία. Είναι όμως βέβαιο ότι έχει τη δική του ταυτότητα, δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο μοντέλο της VW παρόλο που είναι σαφής η προέλευσή του και τελικώς καταφέρνει να δημιουργεί την αίσθηση που πρέπει: του SUV. Και αν η παραπάνω θέση μπορεί να δεχτεί κριτική, αφού η αισθητική είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα υποκειμενικό, αυτό που δεν σηκώνει αντίλογο είναι η πρακτικότητα.
Το κατά 12 cm μικρότερο σε μήκος από το T-ROC (αλλά και κατά 5,5 cm μεγαλύτερο από το Polo) νέο μοντέλο είναι ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο αυτοκίνητο, με βάση τα μέτρα της κατηγορίας. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενείται άνετα ένας πολύ ψηλός επιβάτης, πίσω από έναν αντιστοίχου ύψους οδηγό, έχοντας πραγματικά άφθονο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι του, ενώ τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβαίνοντες δεν αργούν να αντιληφθούν πόσο πρακτικά διαμορφωμένο είναι το εσωτερικό – και εδώ μπορούμε να κάνουμε λόγο για τη... γερμανική σχολή στον τομέα της εργονομίας. Και αν τα 347 λίτρα του πορτμπαγκάζ δεν δείχνουν τόσο καλή επίδοση, ο αντίλογος είναι ότι κάτω από το πάτωμά του υπάρχει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, κάτι που στις μέρες μας σπανίζει, ενώ η μετακίνηση του στάνταρ συρόμενου πίσω καθίσματος προς τα εμπρός επιτρέπει την αύξηση της χωρητικότητας μέχρι και στα 417 λίτρα.
Καλή η ποιότητα κατασκευής με τα πλαστικά που βλέπεις σε ταμπλό και πόρτες να είναι μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς να αποτελούν κάτι ιδιαίτερο, όμως συνολικά το μικρό SUV κερδίζει τις εντυπώσεις δίνοντας την αίσθηση της «δεμένης» και ποιοτικής κατασκευής, που εμπνέει εμπιστοσύνη.
Δοκιμασμένες λύσεις
Το χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB της VW, T-Cross είναι, αναπόφευκτα θα λέγαμε, εφοδιασμένο με τον χιλιάρι 1.0 TSI 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα του γερμανικού γκρουπ σε δύο εκδόσεις, με 95 και 115 ίππους, αλλά και τον 1.6 TDI 4-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με 95 ίππους – όλοι τους προδιαγραφών Euro 6D-TEMP.
Ο «μικρός» λοιπόν κινητήρας των 95 ίππων, που συνδυάζεται όπως και στο Polo με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, έχει να αντιμετωπίσει αφενός 100 περίπου κιλά επιπλέον σε σχέση με το γερμανικό σουπερμίνι (το βάρος του νέου SUV ξεπερνά τα 1200 kg) και αφετέρου την αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση. Και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το T-Cross 1.0 TSI των 95 ίππων στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου μοντέλου, δεν τα καταφέρνει άσχημα.
Το αυτοκίνητο είναι αρκετά ζωηρό στους ρυθμούς της καθημερινής οδήγησης, ιδιαίτερα μετά τις 2.000 στροφές, οπότε αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 175 Nm, ενώ από την άλλη δεν δυσκολεύεται να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο – και το ενδιαφέρον στην περίπτωση αυτή είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου τόσο από τον κινητήρα, όσο και από τον αέρα (ένα ελαφρύ σφύριγμα από τους καθρέπτες μετά βίας γίνεται αισθητό στην καμπίνα).
Σημειώνουμε ότι ο κινητήρας των 115 ίππων, που δίνει το κάτι παραπάνω όταν κινείσαι με πλήρες φορτίο, συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG-7.
Κοστίζει αλλά αξίζει
Με τη βασική έκδοση του έκδοση να ξεκινά από τα 17.400 ευρώ το T-Cross των 95 ίππων δεν είναι ότι πιο φθηνό θα βρείτε στην αγορά. Όμως από την άλλη και ο εξοπλισμός που αντιστοιχεί σε αυτή την τιμή (έκδοση “Life”) επίσης δεν είναι αυτό που συνήθως βλέπουμε να συνοδεύει τις βασικές εκδόσεις στην κατηγορία. Έτσι, η Volkswagen μπορεί επιφανειακά να δείχνει πιο ακριβή, από την άλλη όμως αξιοποιώντας το τεχνολογικό της οπλοστάσιο, προσφέρει πρακτικά τα πάντα (βλ. πίνακα), ανάμεσά τους και κλήση εκτάκτου ανάγκης.
Οπότε αυτά που μένουν να προστεθούν στην ακριβή έκδοση “Style” (που δεν είναι διαθέσιμη με τον 1.0TSI των 95 PS) είναι λίγα – και εδώ έχουμε υπόψη μας το adaptive cruise control και τον αυτόματο κλιματισμό. Σημειώνουμε ότι η έκδοση Life των 115 ίππων κοστίζει 18.850 ευρώ, ενώ η Style φτάνει τα 20.250. Τιμή εκκίνησης των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, που αναμένονται σε 2-3 μήνες, τα 20.250 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1.0 TSI 1.6 TDI
Κινητήρας 999 cm3 1598 cm3
Ισχύς 95 PS 95 PS
0-100 km/h 11,5’’ 11,9’’
Ταχύτητα 180 180 km/h
Κατ/ση (l/100 km)* 5,9/4,4/4,9 n/a
Εκπομπές CO2* 112 g/km n/a
Μ x Π x Υ 4108 x 1760 x 1584 mm
Πορτμπαγκάζ 347 - 417 / 1243 λίτρα
Τιμή** € 17.400 € 20.250
*Κατανάλωση τυποποιημένη NEDC, πόλη / εκτός πόλης / συνδυασμένος κύκλος. Για τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
** Τιμές εκδόσεων “Life” με: 6 αερόσακους, ABS, ESP, Front Assist με City Emergency Braking, σύστημα αναγνώρισης πεζών, Rear Assist - Κάμερα οπισθοπορείας, aισθητήρα τυφλού σημείου, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Pre-Crash - σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών, Hill Start Assist, Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, 4 ηλεκ. παράθυρα, ηλεκ. καθρέπτες, air condition “Climatic”, σύστημα Infotainment COMPOSITION MEDIA με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, φώτα ημέρας led, ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση κινητού, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι κλπ. Η έκδοση Style διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, ζάντες αλουμινίου 17’’, φώτα ledκ.ά.
- «Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
- Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
- Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
- Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά