Porsche 911 Carrera S& 4s: Η ακαταμάχητη γοητεία της ισχύος
Νίκος ΛουπάκηςΑπό που να ξεκινήσεις και πού να τελειώσεις όταν πρέπει να μιλήσεις για την Porsche 911. Να πεις για το απίστευτα διαχρονικό ντιζάιν που πεντέμισι δεκαετίες τώρα γοητεύει μικρούς και μεγάλους, δεχόμενο κατά καιρούς ελάχιστες πινελιές εκσυγχρονισμού, αλλά διατηρώντας πάντα τις βασικές αναλογίες των όγκων του και τις όμορφες καμπύλες του; Να πεις για τη διαχρονικότητα της διάταξης των μηχανικών συστημάτων που, παρά την ολική – τεχνολογική – επαναφορά που έχει υποστεί το ιδιαίτερο αυτό αυτοκίνητο, παραμένει η ίδια εξακολουθώντας να προσφέρει συγκίνηση στον οδηγό; Ή απλώς να σταθείς στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών όχι για να εντυπωσιαστείς από το πόσο γρήγορα «πιάνει» αυτό το αυτοκίνητο τα 100 km/hαπό στάση, αλλά πόσο γρήγορα φτάνει τα 200; Μιλάμε για 12,4 δεύτερα, όσο χρειάζεται ένα μέσο αυτοκίνητο για τα 0-100 km/h!
Περισσότεροι ίπποι
Δύσκολα θα το καταλάβεις αν δεν σου το έχουν πει ότι το αμάξωμα της νέας 911 (type 992) είναι μεγαλύτερο σε πλάτος κατά 45 mm εμπρός και κατά 44 πίσω, καθώς και ότι οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι από ποτέ: 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω. Το ίδιο ισχύει και για την αεροτομή, που είναι πιο φαρδιά και που στις χαμηλές ταχύτητες κρύβεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνο αισθητικού χαρακτήρα οι αλλαγές αυτές – έχουν και πρακτική σημασία, καθώς παίζουν το δικό τους ρόλο στο κράτημα και την ευστάθεια του αυτοκινήτου.
Η είσοδος στη θέση του οδηγού γίνεται με τη δέουσα ανυπομονησία, ωστότο γνωρίζοντας ότι το δεξί σου πόδι καθορίζει τη συμπεριφορά 450 ολοζώντανων ίππων, αποχαιρετάς το πάρκινγκ με όσο πιο χαλαρούς ρυθμούς μπορείς. Στο μικρό σεμινάριο για τους εκπροσώπους του τύπου έχουν ειπωθεί όλες οι βασικές λεπτομέρειες για τον επίπεδο εξακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να κινεί είτε τους πίσω (Carrera S) είτε και τους τέσσερις τροχούς (Carrera 4S). Αποτελώντας βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα της προηγούμενης 911, με αλλαγές στο τούρμπο, τον ψεκασμό και τις ρυθμίσεις των βαλβίδων η νέα αυτή μονάδα είναι κατά 30 ίππους ισχυρότερη από τον προκάτοχό της.
Κάποια στιγμή έρχεται η ώρα να δεις τελικά πώς επιταχύνει αυτό το αυτοκίνητο στην πράξη. Έχοντας βεβαιωθεί ότι έχεις ανοιχτό πεδίο μπροστά σου, πατάς αποφασιστικά το γκάζι βλέποντας το δείκτη του στροφόμετρου να τινάζεται εν ριπή οφθαλμού πάνω από τις 7.000 στροφές/λεπτό και νιώθοντας ταυτόχρονα ότι τα ντεσιμπέλ ανεβαίνουν στα ύψη. Το νέο, οκτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “PDK” μπορεί να έχει κατεβάσει δύο η και τρεις σχέσεις «με τη μία» προκειμένου να επιτευχθεί το ζητούμενο – η επιτάχυνση – και το πόσο γρήγορα αλλάζει η ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας, απλώς δεν περιγράφεται. Σύντομα συνειδητοποιείς ότι πρέπει να «κόψεις» γιατί οι αποστάσεις μπροστά σου αποκτούν άλλη διάσταση.
Εντυπωσιακό κράτημα
Βεβαίως, το ζητούμενο δεν είναι η απολύτως μεγαλύτερη τελική ταχύτητα όταν οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο – ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο αυτό - είναι περισσότερο το πως συμπεριφέρεται αυτό το αυτοκίνητο στις στροφές. Και εδώ η νέα 911 σου επιφυλάσσει ακόμα μία έκπληξη, επιδεικνύοντας εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης – κάτι που κοινώς σημαίνει ότι δύσκολα θα δεις να γλιστρά το πίσω μέρος της, ακόμα και αν οδηγείς την «πισωκίνητη» έκδοση, καθώς εκτός των άλλων το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης «στρίβει» αυτόματα τους πίσω τροχούς έως και κατά 2ο ανάλογα με τις συνθήκες, προς όφελος της ευστάθειας. Και όλη αυτή η συμπεριφορά εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο του χαρακτήρα του αυτοκινήτου που είναι σχετικά εύκολο να το χειριστείς με ασφάλεια (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ενδείκνυται για αρχάριους).
Μπορείς, λοιπόν, να οδηγήσεις αρκετά γρήγορα και τολμάμε να πούμε με ελάχιστο συγκριτικά κόπο, αφού το κιβώτιο κάνει αυτό που θέλεις σε χρόνο “dt” – και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που δεν έχεις καν τη διάθεση να χρησιμοποιήσεις τη δυνατότητα σειριακής αλλαγής ταχυτήτων, το τιμόνι σε κρατά πάντα σε άμεση επαφή με το δρόμο, ενώ τα φρένα έχουν και τη δύναμη, και την αντοχή που απαιτείται για μια βολίδα 1500+ κιλών, σαν την νέα 911.
Ήρεμη δύναμη
Αποφασίζοντας απλώς να ακολουθήσεις τη ροή της κυκλοφορίας συνειδητοποιείς ότι δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα. Μπορεί τα αμορτισέρ να προορίζονται για σπορ οδήγηση, μπορεί το αυτοκίνητο να είναι «σφιχτό» όμως δεν είναι κουραστικό – και σε αυτό οι άνθρωποι της Porsche μας είπαν την αλήθεια, οι μηχανικοί της εταιρίας έκαναν καλή δουλειά κατά την εξέλιξη του μοντέλου. Ενώ όταν έρθει η ώρα για κάποιο ταξίδι μπορείς να ταξιδεύεις με τον κινητήρα σχεδόν στο… ραλαντί, αφού η 7η και η 8η σχέση στο κιβώτιο είναι εξαιρετικά «μακριές» επιτρέποντας να κινείσαι με 140+ km/h, με τον δείκτη του στροφόμετρου να «παίζει» κάπου στις 2000 στροφές/λεπτό.
Κατά τ’ άλλα, απλώς πατάς απαλά το γκάζι και απολαμβάνεις αφενός το… τοπίο, και αφετέρου το εσωτερικό, που μπορείς αν είσαι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να το φέρεις στα μέτρα σου επιλέγοντας χρώματα και υλικά της αρεσκείας σου. Το αυτοκίνητο είναι βασικά διθέσιο, οι πίσω θέσεις είναι μάλλον ανάγκης, όμως αυτό στην περίπτωσή μας δεν θεωρείται μειονέκτημα. Αδυναμία μπορείς να θεωρήσεις ότι τα δύο ακριανά, από τα πέντε συνολικά όργανα ελέγχου που διαθέτει ο ψηφιακός πίνακας, απλώς δεν τα βλέπεις – τα κρύβει η στεφάνη του τιμονιού. Κατά τ’ άλλα η διάταξη των οργάνων είναι αυτή που πρέπει με το τεράστιο αναλογικό στροφόμετρο, μέσα στο οποίο έχεις και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας, αλλά και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο να είναι κατ’ ευθείαν μπροστά σου, αντιληπτά όλα με «τη μία».
Για συνειδητοποιημένους τυχερούς…
Δεν είναι αυτοκίνητο «πλατιάς» κατανάλωσης, η νέα 911, αλλά ακόμα και αν ήταν, αν η τιμή της δεν ήταν εξαψήφια (περίπου 180.000 ευρώ), και πάλι δεν θα ήταν για οποιονδήποτε. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία κατασκευή που προορίζεται για ανθρώπους που αγαπούν την οδήγηση. Είναι ένα ξεκάθαρα σπορ αυτοκίνητο, φορτωμένο με τεχνολογία που μπορείς να θαυμάσεις και εξοπλισμό που μπορείς να απολαύσεις. Και με δυνατότητες που για να τις αξιοποιήσεις στο 100% με ασφάλεια χρειάζεσαι πίστα. Ή, για να το πούμε διαφορετικά – αν και κάπως κοινότυπα – είναι ένα αυτοκίνητο για συνειδητοποιημένους και σοβαρούς οδηγούς που έχουν βεβαίως την οικονομική δυνατότητα να την αποκτήσουν. Για όλους τους άλλους μπορεί να είναι απλώς το αντικείμενο του πόθου…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας 2.981 cm3
Ισχύς 450 PS / 6500 rpm
Ροπή 530 Nm / 2300-5000 rpm
0-100 km/h 3,5’’ (3,4’’)*
Ταχύτητα 308 (306)*km/h
Κατανάλωση** 8,9 (9,0)*lit/100 km
Εκπομπές CO2** 205 (206)*g/km
Μ x Π x Υ 4519 x 1852 x 1300 mm
*Δίνονται οι επιδόσεις για την Carrera S, με κίνηση στους πίσω τροχούς και σε παρένθεση για την τετρακίνητη Carrera 4S (με το πακέτο Sport Plus). Η τελική ταχύτητα επιτυγχάνεται με 6η στο κιβώτιο.
** τυποποιημένη, συνδυασμένος κύκλος Euro 6d-Temp EVAP (EU6 BG).
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ