Mercedes-Benz CLA 180d Coupe: Ένα αλλιώτικο sedan (Δοκιμή)
Νίκος ΛουπάκηςΤο πρώτο που πρέπει να επισημάνει κανείς μιλώντας για την τετράθυρη Mercedes που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι ότι δεν πρόκειται για κάποια σεντάν εκδοχή της A-Class – άλλωστε ένα τέτοιο μοντέλο υπάρχει στη γκάμα της εταιρίας – αλλά για μια πρόταση με σαφώς διαφοροποιημένο χαρακτήρα, ο οποίος ξεκινά βεβαίως από τις στιλιστικές λεπτομέρειες, αλλά επεκτείνεται και στο πεδίο της... ασφάλτου, όπου η CLA δείχνει ότι είναι ικανή να κάνει άλλα πράγματα...
Ευχάριστη έκπληξη
Οι 116 ίπποι του 1,5 λίτρου πετρελαιοκινητήρα δεν είναι σίγουρα μια τιμή που να σε προετοιμάζει για καυτές επιδόσεις, με δεδομένο μάλιστα το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τον 1,5 τόνο. Ωστόσο ο πολύ καλός αυτός ντίζελ προσφέρει την άφθονη ροπή του (260 Nm/1750-2500 rpm) από τις πολύ χαμηλές στροφές, επιτρέποντάς σου να... πετάγεσαι στις εκκινήσεις στα φανάρια, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη πίεση στο γκάζι. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η CLA 180d, που είναι μάλλον η πιο αθώα εκδοχή της γκάμας του μοντέλου, σε ξεγελάει τρόπον τινά, αφού κινείται τόσο σβέλτα στην καθημερινές διαδρομές σου που νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με κάτι πολύ πιο δυνατό.
Σημαντικό ρόλο στην αίσθηση που αποκομίζεις από την όμορφη Mercedes παίζει το εξαιρετικό – αλλά προαιρετικό - αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, καθώς όχι μόνο σε κρατά ξεκούραστο στις αστικές σου μετακινήσεις, αλλά σου επιτρέπει να οδηγήσεις και όσο γρήγορα θέλεις, χωρίς να χρειαστεί να ενεργοποιήσεις το αριστερό σου πόδι.
Όταν λοιπόν βρεθείς σε δρόμο με στροφές και κλίσεις, ανηφόρες και κατηφόρες, και θελήσεις να δεις πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς, σε περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς η CLA κινείται απλώς σαν τρένο. Ακόμα και αν δεν τοποθετήσεις στο “Sport” το σύστημα Dynamic Select, θα δεις ότι αρκεί απλώς είναι να επιλέξεις την σωστή τροχιά με το τιμόνι και να αφήσεις την ανάρτηση (αλλά και τα έξτρα ελαστικά 225/45 R18) να κάνουν τη δουλειά τους.
Υπάρχει πάντα η δυνατότητα να αξιοποιήσεις τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, μέσω των ειδικών paddles στο τιμόνι, αλλά αυτό είναι μάλλον περιττό (ιδιαιτέρως στη θέση Sport), αφού τα αναγκαία κατεβάσματα και ανεβάσματα μοιάζουν να γίνονται πριν από σένα, για σένα... Και τελικά το μόνο που θα νιώσεις ότι λείπει είναι μερικά άλογα παραπάνω, όχι τόσο για μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, όσο για ένα πιο γρήγορο προσπέρασμα – και για να μην παρεξηγηθούμε πρέπει να διευκρινίσουμε ότι σε καμία περίπτωση η CLA 180d δεν είναι αργή. Απλώς με τη συγκεκριμένη ανάρτηση και τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι ικανή για περισσότερα πράγματα...
Αισθητική που ξεχωρίζει
Όμως η Mercedes μας εκτός από «καλοστημένη» είναι και εξαιρετικά όμορφη. Και την αντικειμενικότητα του ισχυρισμού αυτού την επιβεβαιώνεις διαπιστώνοντας πόσοι είναι αυτοί που γυρνούν να την κοιτάξουν ενώ οδηγείς. Όμορφες καμπύλες που συνδυάζονται με αιχμηρά στοιχεία όπου πρέπει, σε ένα αμάξωμα που ξέρει να κρύβει τον όγκο του – με τίποτα δεν περιμένεις ότι το μήκος αγγίζει τα 4,70 μ. καθώς παρατηρείς τη CLA.
Κερδίζει λοιπόν τον εξωτερικό παρατηρητή αυτό το αυτοκίνητο, αλλά κερδίζει επίσης οδηγό-συνοδηγό, κερδίζει και τους επιβάτες, ιδιαίτερα αν το εσωτερικό είναι ντυμένο με τον εξαιρετικό συνδυασμό συνθετικού δέρματος και υφάσματος μικροϊνών, που συνοδεύεται από τις όμορφες κόκκινες ραφές. Εντυπωσιακό το τελικό αποτέλεσμα, ομολογουμένως, με τη συμβολή βεβαίως των εξαιρετικών τύπου μπάκετ καθισμάτων και του μεγάλου (στην πραγματικότητα διπλού) ψηφιακού πίνακα οργάνων/συστήματος multimedia που προσθέτουν την απαραίτητη σπορ και ταυτοχρόνως high tech πινελιά στο σύνολο.
Η τυπικά γερμανική εργονομία είναι σε γενικές γραμμές σωστή, έστω και αν το προαιρετικό – και εντυπωσιακό - σύστημα multimedia απαιτεί κάποια στοιχειώδη εξοικείωση, έστω και αν οι ενδείξεις στον πίνακα υψηλής ανάλυσης είναι λίγο μικρότερες απ’ ότι θα τις ήθελε ένας πρεσβύωψ που δεν χρησιμοποιεί πολυεστιακά γυαλιά οράσεως.
Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, με την κεκλιμένη οροφή να μην αφήνει ιδιαίτερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών – αλλά να μην ενοχλεί κιόλας – χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, ανάμεσά τους και ένα μεγάλο ντουλάπι μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, ενώ παράπονο σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να έχεις από το πραγματικά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ.
Εν κατακλείδι
Συμπερασματικά θα μπορούσε κανείς να πει το κοινότυπο – ότι η CLA 180d είναι ένα αυτοκίνητο για γρήγορους οικογενειάρχες. Γιατί είναι όντως ένα καθόλα οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά είναι και όντως σπορ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι δύσχρηστο και απότομο και ότι θα σε ταλαιπωρήσει. Η καθημερινότητα που σου προσφέρει είναι άνετη και ευχάριστη, έστω και αν η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή και σε κάποιες κακοτοπιές του οδικού δικτύου θα την νιώσεις να δυσανασχετεί.
Στα υπέρ η υψηλή ποιότητα των πάσης φύσεως τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού και των λοιπών βοηθημάτων που διαθέτει, καθώς καταφέρνουν να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, παραμένοντας «διακριτικά», χωρίς να κουράζουν με άσκοπους «συναγερμούς» τον οδηγό. Το κακό με αυτές είναι κατά ένα μεγάλο μέρος τους δεν περιλαμβάνονται στην βασική τιμή που βλέπετε στον πίνακα που παραθέτουμε, αλλά έχουν επιπλέον χρέωση. Γεγονός πάντως είναι ότι εφόσον υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για αγορά αυτοκινήτου τέτοιου επιπέδου αξίζει κανείς να μην λυπηθεί το έξτρα κόστος, αλλά να προχωρήσει παίρνοντας το πλήρες πακέτο.
ΥΠΕΡ
Οδική συμπεριφορά, τιμόνι, δυνατά και ανθεκτικά φρένα, ροπή κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο, εξαιρετικό design, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας
ΚΑΤΑ
Αντιδράσεις ανάρτησης σε «σαμάρια», κόστος έξτρα εξοπλισμού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός: | 1461 cm3 |
Ισχύς (PS / rpm): | 116 / 4000 |
0-100 km/h: | 10,7’’ |
Ταχύτητα: | 205 km/h |
Κατ/ση*(lit./100 km): | 5,1 - 4,4 |
Εκπομπές CO2*: | 133 - 116 g/km |
M x Π x Y (mm): | 4688 x 1830 x 1439 |
Πορτμπαγκάζ: | 460 lit.** |
Τιμή:** | € 33.300 |
**Τιμή για τη βασική έκδοση CLA 180d Coupe με: Παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης, Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Active Brake Assist, CRUISE CONTROL, Σύστημα προστασίας πεζών, 7 αερόσακους, DYNAMIC SELECT, σύστημα πολυμέσων MBUX και κλιματισμό THERMATIC, emergency system και HERMES communications module LTE, χειροκίνητο κιβώτιο 6-ταχυτήτων, Χαμηλωμένη ανάρτηση άνεσης, Κάμερα οπισθοπορείας, φώτα ημέρας LED, Sport δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών κ.ά.*Τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων συνδυασμένου κύκλου, κατά WLTP
- «Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
- Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
- Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
- Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά