Volkswagen Golf: εντελώς νέο, ψηφιακό και εξηλεκτρισμένο
Νίκος ΛουπάκηςΒαρύ φορτίο αναλαμβάνει να κουβαλήσει στις πλάτες του το εντελώς νέο, όγδοης γενιάς καθώς αποτελεί τη φυσική συνέχεια ενός αναμφισβήτητα εμβληματικού μοντέλου για την Volkswagen, που καθιέρωσε μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των μικρομεσαίων και κατάφερε να γίνει το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο όλων των εποχών, με 45 χρόνια στην παραγωγή και περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Καθώς, λοιπόν, βαδίζουμε προς το τέλος του 2019 το Golf επανέρχεται με ένα design που ακολουθεί σε κάποιο βαθμό τη λογική της σχεδιαστικής σύνδεσης των γενεών, παραπέμποντας σε μεγάλο βαθμό στον προκάτοχό του, αν και αυτή τη φορά είναι σαφώς πιο αισθητή η διαφοροποίηση του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου που επιχειρεί μία σύνδεση με τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας.
Κατά τ’ άλλα το νέο Golf είναι εξοπλισμένο με όλα όσα χρειάζεται για να τα βγάλει πέρα στην ψηφιακή εποχή, διασυνδεμένο, προνοητικό, ευφυές και ελαφρώς «ηλεκτρικό» - για την ακρίβεια υβριδικό. Η μεγάλη αλλαγή σηματοδοτείται από τις τρεις mild hybrid 48V υβριδικές εκδόσεις που φέρουν το λογότυπο “eTSi” και τις δύο είναι plug-in hybrid εκδόσεις “eHybrid” που μπορούν να κινηθούν και αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα τους.
Στον τομέα τώρα των προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης έχουμε συστήματα που παραμένουν ενεργά έως τα 210 χλμ./ώρα. Το Golf είναι επίσης το πρώτο Volkswagen που εξοπλίζεται με το σύστημα επικοινωνίας Car2X (δηλαδή επικοινωνίας του αυτοκινήτου με τις υποδομές) που αναγνωρίζει και προειδοποιεί για επικίνδυνες καταστάσεις.
Στο σχετικό δελτίο τύπου της Volkswagen αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
Η πιο πρόσφατη έκδοση της πλατφόρμας MQB, με βάση την οποία η Volkswagen κατασκευάζει πάνω από 3,4 εκατομμύρια μοντέλα ετησίως (στοιχεία 2018) κάνει ντεμπούτο στην όγδοη γενιά του Golf.
Το νέο Golf δεν δείχνει τόσο ψηλό, δίνοντας την εντύπωση ενός δυναμικού αμαξώματος, παρόλα αυτά διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του με μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ. Το μεταξόνιο μετρά 2.636 χλστ. Η βελτιωμένη αεροδυναμική δείχνει πως κάθε σημείο του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί ώστε η μετωπική επιφάνεια να μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,275.
Η γκάμα κινητήρων του νέου Golf περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (eTSI, mild hybrid) και plug-in υβριδικών (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι με σύστημα άμεσου ψεκασμού με αποδόσεις από 90 έως 300 ίππους. Για πρώτη φορά στο νέο Golf θα είναι διαθέσιμες οκτώ εκδόσεις κινητήρων. Οι δύο τρικύλινδροι βενζίνης αποδίδουν 90 και 110 ίππους, ενώ οι δύο ολοκαίνουργιοι τετρακύλινδροι ντίζελ αποδίδουν 115 και 150 ίππους.
Στις καινοτομίες του νέου Golf περιλαμβάνονται:
Innovision Cockpit. Το Golf είναι το πρώτο μοντέλο σε αυτό το επίπεδο τιμής με στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα ελέγχου
Έξυπνος φωνητικός έλεγχος. Ο προηγμένος φωνητικός έλεγχος ανταποκρίνεται στις φυσικές εντολές και είναι πολύ εύκολος στην χρήση του
Mobile Key. Μελλοντικά τα συμβατά smartphones θα αντικαταστήσουν τα κλασικά κλειδιά στο νέο Golf
Το Golf είναι πάντα online. Οι υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus υποστηρίζουν απευθείας αναπαραγωγή μουσικής (streaming), Internet Radio και άλλες online λειτουργίες
On demand χαρακτηριστικά. H υπηρεσία We Upgade θα επιτρέπει την ενεργοποίηση νεών λειτουργιών και συστημάτων στο Golf
Ask Alexa. Η ψηφιακή βοηθός είναι ενσωματωμένη στο Golf. Όποτε ζητηθεί αναπαράγει μουσική, ελέγχει συμβατές οικιακές συσκευές, ενημερώνει για τα νέα ή τον καιρό κ.α.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων