Auto | 12.12.2019 17:05

Fiat: φυσικό αέριο και αιθανόλη έχουν μέλλον...

Νίκος Λουπάκης

Ενώ η Fiat προχωρεί σε σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως η κατασκευή του νέου Battery Hub στο Τορίνο και η συστηματική έρευνα στον τομέα της διασύνδεσης των ηλεκτρικών οχημάτων με τα ηλεκτρικά δίκτυα V2G (Vehicle-to-Grid), θεωρεί τα εναλλακτικά καύσιμα ως μια μεταβατική, αλλά άμεσα εκμεταλλεύσιμη και πρακτική λύση για τη μείωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος, αλλά και του κόστους χρήσης των αυτοκινήτων.

Έτσι, η ιταλική εταιρία συνεχίζει την εξέλιξη, σε συνεργασία με τον πολυεθνικό ενεργειακό κολοσσό Eni, του νέου καυσίμου «Α20», την περαιτέρω εξέλιξη των συστημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ενώ στη Βραζιλία ετοιμάζει έναν νέο υψηλής απόδοσης, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αιθανόλης άμεσου ψεκασμού που θα ονομάζεται Ε4. Το ενδιαφέρον είναι ότι η έρευνα συνεχίζεται ώστε η αιθανόλη να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, τόσο στη νέα γενιά υβριδικών οχημάτων, όσο και μελλοντικά σε συστήματα με ενεργειακές κυψέλες.

Η Fiat, βασιζόμενη μάλιστα σε έρευνα του γαλλικού δημόσιου οργανισμού “IFP Energies Nouvelles”, θεωρεί ότι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι υπό συνθήκες πιο φιλική ακόμα και από την ηλεκτροκίνηση. Ενώ η χρήση CNG και ειδικότερα βιομεθανίου στην περίπτωση των μικρών οχημάτων, όπως είναι για παράδειγμα το Fiat Panda CNG, αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του αέρα. Από την καύση του CNG προκύπτουν σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές από οποιοδήποτε ορυκτό καύσιμο, ενώ η αιθανόλη που παράγεται από ζαχαρότευτλα έχει σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Σημειώνουμε ότι με αφορμή την επέτειο από την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που χρησιμοποιούσε αιθανόλη, η Fiat, έβγαλε στο δρόμο για ακόμα μια φορά το πρώτο Fiat 147, του οποίου η εξέλιξη ξεκίνησε το 1976, για να λανσαριστεί στις 5 Ιουλίου του 1979.

FiatαιθανόληFIAT Panda CNG