Cine Paris: Επιστρέφει ανανεωμένο στην «καρδιά» της Ακρόπολης - «Είναι ένα στοίχημα για εμάς» λέει η Δάφνη Μπεχτσή στο ethnos.gr
Άγγελος ΓεραιουδάκηςΤα θερινά σινεμά δεν είναι απλώς μια λύση για τις ζεστές καλοκαιρινές βραδιές. Αποτελούν σημεία αναφοράς σε πολλές γειτονιές της Αθήνας, όπου οι άνθρωποι, θέλοντας ν' αποδράσουν από το στρες της καθημερινότητας, αναζητούν μια νότα μαγείας και την αίσθηση ότι, έστω για λίγο, ζουν ως ήρωες σε ταινία. Ρομαντικά, νοσταλγικά και πολύτιμα, τα θερινά σινεμά έχουν διατηρήσει μια σταθερή καλοκαιρινή ψυχαγωγική παράδοση για δεκαετίες. Είτε βρίσκονται σε ταράτσες, είτε σε κήπους ή σε δημόσιους χώρους, προσφέρουν μια μοναδική ατμόσφαιρα, συνδυάζοντας τον κινηματογράφο με τη χαλάρωση, το άρωμα των λουλουδιών, τη δροσιά της παγωμένης μπύρας, τον έναστρο ουρανό και το φως του φεγγαριού. Είναι μια ιερή τελετουργία στις μικρές οάσεις της πόλης.
Από τη δεκαετία του ’20, το Cine Paris στην Πλάκα έφερνε το σινεμά κάτω από την Ακρόπολη. Επειτα από τέσσερα χρόνια που παρέμεινε κλειστό, το εμβληματικό Cine Paris επιστρέφει ανανεωμένο, έναν αιώνα μετά το ξεκίνημά του, υπό την επιμέλεια της ελληνικής streaming πλατφόρμας Cinobo, για να φιλοξενήσει τις πιο αξέχαστες κινηματογραφικές εμπειρίες στην πιο μαγική ατμόσφαιρα. Το Cine Paris βρίσκεται στην ταράτσα του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου κτιρίου του Stelios Philanthropic Foundation της οδού Κυδαθηναίων 22, που διαθέτει μία από τις ωραιότερες θέες της Αθήνας. Το Cinobo ανέλαβε την επαναλειτουργία του ιστορικού θερινού σινεμά και μετά από δουλειά μηνών, παραδίδει το Cine Paris πλήρως ανακαινισμένο, αναβαθμισμένο και πλέον προσβάσιμο σε άτομα με κινητική αναπηρία. «Είναι μεγάλη τιμή και ευκαιρία για εμάς. Μας επιτρέπει να φέρουμε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Cinobo σ' ένα από τα αγαπημένα θερινά σινεμά της Αθήνας. Επειδή το Cinobo έχει ήδη καθιερωθεί ως ένα "love brand" ανάμεσα στους λάτρεις του σινεμά, η ενσωμάτωση του Cine Paris κάτω από την ομπρέλα του είναι μία απόδειξη της δουλειάς που κάνουμε αλλά και υπόσχεση της ανανέωσης και της ποιότητας που έχει το "νέο" Cine Paris» αναφέρει η ιδρύτρια και CEO του Cinobo, Δάφνη Μπεχτσή, στο ethnos.gr.
Στόχος της ομάδας του Cinobo ήταν να παραμείνει πιστή στην παράδοση και το ύφος των κλασικών χαρακτηριστικών καλοκαιρινών κινηματογράφων που αποτελούν σήμα κατατεθέν της Αθήνας. «Ηταν σημαντικό η νέα διεύθυνση του Cine Paris να σεβαστεί την ιστορικότητα του χώρου, να λειτουργήσει με ευθύνη στον προγραμματισμό, να διατηρήσει τον τοπικό χαρακτήρα και να προσέξει την ανακαίνιση του χώρου ώστε να συνεχίσει την κληρονομιά του ιστορικού αυτού θερινού σινεμά. Το Cinobo πλέον είναι συνώνυμο του ποιοτικού σινεμά και ήξερε ότι μπορεί να διασφαλίσει όλα τα παραπάνω και ταυτόχρονα η ιστορικότητα να συναντήσει το σύγχρονο συνδυάζοντας τα καλύτερα από αυτούς τους δύο κόσμους. Να σημειώσουμε βέβαια ότι το κλείσιμο έγινε λόγω ανακαίνισης όχι λόγω πανδημίας. Στις προσδοκίες είναι να γίνει ξανά το Cine Paris σημείο συνάντησης για τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες της Αθήνας απ’ όλο τον κόσμο. Να γίνει το χαρακτηριστικό παράδειγμα θερινού σινεμά που αγαπάμε, που μυρίζει γιασεμί και φιλοξενεί κάθε καλοκαιρινό μας βράδυ».
Mε σεβασμό στον χώρο
Η νέα διαχείριση έχει προβεί σε σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στις υλικοτεχνικές υποδομές όσο και αισθητικά διατηρώντας πάντα τον κλασικό και ιστορικό χαρακτήρα του σινεμά. Στόχος είναι η ανανέωση, χωρίς να χαθεί η αίσθηση του Cine Paris όπως το ξέραμε. Ο τεχνικός εξοπλισμός εικόνας και ήχου περιλαμβάνει πλέον οθόνη σινεμασκόπ υψηλής ποιότητας και έχει μετακινηθεί ψηλότερα ώστε να παρέχει πλήρη θέαση σε όλο το κοινό ενώ έχουν τοποθετηθεί ηχεία περιμετρικά για Dolby 7.1 ήχο. Έτσι ακούν και βλέπουν βέλτιστα και όσοι βρίσκονται στον εξώστη -με την ακόμα πιο μαγευτική θέα. Ο κήπος έχει φυτευτεί με 300 φυτά που περιλαμβάνουν γιασεμιά, μπουκαμβίλιες κοκ. Οι λευκοί σαγρέ τοίχοι έχουν διατηρηθεί, ενώ το ανακαινισμένο μπαρ διατηρεί το ύφος ενός παλιού κυλικείου, που όμως περιλαμβάνει κοκτέιλ, πίτσα ή χοτ-ντογκ και πάνω από 30 labels ουίσκι, συνεχίζοντας την παράδοση του παλιού κυλικείου.
Την αρχιτεκτονική μελέτη ανέλαβε το SpatialArchitecture + Design των Βασιλίνα Καούρη και Μάρω Κρούσκα. Αυτή η ανακαίνιση αποτελεί το πρώτο έργο του γραφείου. «Ο σχεδιασμός στοχεύει στην ανάδειξη του βιώματος της προβολής κάτω από την Ακρόπολη, γι’ αυτό η παρέμβαση είναι ήπια, ενσωματώνεται στο τοπίο της ταράτσας του θερινού και χαρακτηρίζεται από απλότητα και καθαρότητα. H απρόσκοπτη θέα στον ιερό βράχο της Ακρόπολης παραμένει το σήμα κατατεθέν του Cine Paris. Η εικόνα αυτή συνδυάζεται τώρα με την επιστροφή παλιών, απλών τεχνικών και υλικών: μωσαϊκό, λευκή ψηφίδα, φωτεινά γήινα χρώματα σαν αυτά που βρίσκουμε στα παλιά αθηναϊκά σπίτια, πατητή τσιμεντοκονία, και ξύλο» αναφέρουν, αρχικά, οι δύο κοπέλες του γραφείου SpatialArchitecture + Design στο ethnos.gr. «Λόγω της σημαντικότητας του κτηρίου -είναι εξάλλου χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο- οι αλλαγές στο χώρο είναι όλες αναστρέψιμες και είχαν όλες στόχο τη συντήρηση του κτηρίου. Το μίγμα παλαιών τεχνικών και υλικών με μοντέρνες προσεγγίσεις δημιουργεί μια αίσθηση νοσταλγίας, ενώ οι φωτεινές επιγραφές και οι γλόμποι, στοιχεία ρετρό, ενσωματώνονται διακριτικά στην αθηναϊκή αυτή ταράτσα που ξαναζωντανεύει, φέρνοντας μνήμες από το παρελθόν με ένα σύγχρονο ύφος. Απλά και καθαρά αρχιτεκτονικά στοιχεία, γνώριμο και υποβλητικό τοπίο, μεσογειακή φύτευση, συνθέτουν έτσι τη ζωντανή σκηνογραφία του αναβιωμένου παλιού σινεμά» προσθέτουν.
Οπως εξηγεί η Δάφνη, η εξασφάλιση χρηματοδότησης ήταν για μια ακόμη φορά η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν. «Συνδυαστικά βέβαια με τον χρόνο που απαιτείται όταν θέλεις να σχεδιάσεις και να υλοποιήσεις κάτι προσεκτικά και με σεβασμό. Φανταστείτε πως η ταράτσα που παραλάβαμε εντελώς άδεια, χωρίς φυτά, μηχανή προβολής, ρεύματα, κυλικείο - σαν εργοτάξιο - θέλαμε να γίνει σινεμά, και όχι ένα οποιοδήποτε σινεμά, αλλά ένα σινεμά σε αυτό το κτίριο που θεωρείται μνημείο, σε αυτή την ιστορική γειτονιά, ένα σινεμά που θα ήταν πλέον το καλύτερο στην Αθήνα. Αντάξια των προσδοκιών, και των δικών μας και του κοινού».
Πρεμιέρα με Μελίνα Μερκούρη
Ξεκινώντας από σήμερα, Σάββατο 11 Μαΐου, με τις προβολές των «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασέν με τη Μελίνα Μερκούρη και «Οι Αντίπαλοι» του Λούκα Γκουαντανίνο, το Cine Paris μπαίνει στη νέα εποχή του μ’ ένα επιμελημένο πρόγραμμα που εμπνέεται από την ιστορικότητα του χώρου αλλά ταυτόχρονα συμβαδίζει με την επικαιρότητα επιλέγοντας τις καλύτερες σύγχρονες παραγωγές. «Τι καλύτερο να κάνουμε έναρξη με την ταινία "Ποτέ την Κυριακή". To σκεφτήκαμε συμβολικά. Αφενός είναι γυρισμένη στην Αθήνα μίας εποχής που νοσταλγούμε. Αφετέρου μιλάμε για τη Μελίνα, στην οποία και αυτός ο χώρος οφείλει την ύπαρξη του, καθώς ήταν αυτή που προώθησε την προστασία της ιστορικότητας της γειτονιάς της Πλάκας και όλων των νεότερων μνημείων».
Η φιλοσοφία πίσω από την επιλογή των ταινιών είναι «να μεταφέρουμε την επιμελητική λογική που ακολουθούμε για την πλατφόρμα μας και στους κινηματογράφους. Σε κάθε χώρο επιμελούμαστε το πρόγραμμα με διαφορετικό τρόπο γιατί φροντίζουμε να αφουγκραζόμαστε ξεχωριστά την κάθε συνθήκη. Σκεφτόμαστε ταυτόχρονα τον θεατή μας, τον χώρο στον οποίο βρίσκεται και όσα πιστεύουμε πως αξίζει να δει. Συγκεκριμένα, σκοπεύουμε να καθιερώσουμε τις κλασικές Δευτέρες, στις οποίες θα φιλοξενούνται επιλεγμένες κλασικές ταινίες, ελληνικές και ξένες, θεματικά αφιερώματα (ξεκινάμε σύντομα μ' ένα που έχει άξονα την πόλη της Αθήνα και αποτελείται από έξι ελληνικά αριστουργήματα της δεκαετίας του ‘60), πρεμιέρες σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών (όπως το "Πολύδροσο" του Αλέξανδρου Βούλγαρη) και φυσικά ταινίες διανομής που ταιριάζουν στην ταράτσα του Cine Paris, όπως τη νέα πολυαναμενόμενη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, "Kinds of Kindness", το "Hit Man" του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ και το απολαυστικό "Wicked Little Letters" με την Ολίβια Κόλμαν» τονίζει και συνεχίζει: «Θέλουμε πολύ το Cine Paris να είναι ένας μέρος ανταλλαγής και εξέλιξης και πιστεύουμε πολύ στην σύμπραξη -οπότε ανυπομονούμε ν' αρχίσουμε. Το κοινό μπορεί να ενημερώνεται για τις ταινίες που προβάλλουμε στο site μας και τα social media». Ο κινηματογράφος θα λειτουργεί καθημερινά από τις 19:30, δίνοντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να έρθουν έως και μιάμιση ώρα πριν την πρώτη προβολή για να χαλαρώσουν, απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα και ένα ποτό στο ανακαινισμένο μπαρ.
Τα σινεμά, η ψυχή της πόλης
Σε μια περίοδο που σημαδεύτηκε από το κλείσιμο του Ιντεάλ και την αβεβαιότητα για το μέλλον του Πάλας στο Παγκράτι και της Αλεξάνδρας στην Καλλιθέα, η επιστροφή του Cine Paris είναι μια ευχάριστη είδηση. Αναρωτιέμαι πώς βλέπει τον ρόλο του κινηματογράφου στην Ελλάδα. Πιστεύει ότι οι Έλληνες στηρίζουν τον κινηματογράφο; «Βλέπουμε ότι ο κινηματογράφος, ιδιαίτερα η διανομή στη κλειστή αίθουσα, δέχεται πίεση. Ο κόσμος δεν έχει επιστρέψει στην αίθουσα στον ίδιο βαθμό, μετά την πανδημία. Και αγαπάμε την αίθουσα. Είναι στοίχημά μας, να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε να γίνει η έξοδος στο σινεμά ξανά συνήθεια. Αυτό κάνουμε και με τα Cinobo Pass, τα δωρεάν εισιτήρια σινεμά που δίνουμε κάθε εβδομάδα στους συνδρομητές του Cinobo. Η αίθουσα στην Ελλάδα, πρέπει να πάει στο επόμενο βήμα, κοιτώντας μπροστά ώστε να επιστρέψει ο κόσμος σε αυτήν. Ταυτοχρονα οφείλουμε να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα cinema-loving γιατί μόνο έτσι θα καταλήξουμε στο cinema-going και άρα στην δημιουργία περισσότερο μοναδικού σινεμά. Ναι, το τοπίο αλλάζει, αλλά είτε υπάρχει κρίση είτε όχι, ο στόχος για το Cinobo παραμένει ο ίδιος - να προωθήσουμε την ποικιλομορφία στην αφήγηση και να την κάνουμε προσβάσιμη σε όλους» απαντά η Δάφνη.
Κλείνοντας, τη ρώτησα αν θα μπορούσε να μοιραστεί μαζί μας μια ανάμνηση από το Cine Paris. «Την τελευταία χρονιά που λειτούργησε επισκέφτηκα το Cine Paris με μια φίλη από τη Γλασκώβη. Ο κύριος Δημήτρης Πάνου, ο διευθυντής του κινηματογράφου τότε, και υπέροχος άνθρωπος και επαγγελματίας, μας υποδέχτηκε, μας καλωσόρισε και μας καθοδήγησε στο μπαλκονάκι του Cine Paris. Μας κέρασε σνακς και μπύρες. Η θέα της Ακρόπολης, η φιλοξενία και η ατμόσφαιρα έκαναν τη βραδιά μαγική. Αυτή η εμπειρία αντικατοπτρίζει το πνεύμα του Cine Paris και την αίσθηση ζεστασιάς που θέλουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε».
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό