Σινεμά|29.11.2019 11:21

DC Comics: Όλοι οι «ακατάλληλοι» υπερήρωες που έρχονται μετά τον Joker

Άντα Δαλιάκα

Η DC Films διανύει το 2019 την καλύτερη της περίοδο στην παγκόσμια κινηματογραφική αγορά: χρειάστηκε χρόνος -κοντά μια οκταετία – για να βρει το στούντιο των υπερηρωικών κόμικς μαζί με το συνεργαζόμενο στούντιο της Warner Bros τον βηματισμό του απέναντι στην κυριαρχία των ταινιών της Marvel κι αυτό χάρη στις μεγάλες επιτυχίες των μπλοκμπάστερ Joker (2019) και Aquaman (2018), που μετρούν πλέον καθένα πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε εισπράξεις στο παγκόσμιο box office.

Για να ακριβολογούμε, πρόκειται για τις πρώτες παραγωγές της DC που πετυχαίνουν τόσο υψηλά κέρδη από το 2012, όταν στο box office μεσουρανούσε το The Dark Knight Rises του Κρίστοφερ Νόλαν. Ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ του Variety αποκαλύπτει πως θα κινηθούν από εδώ και στο εξής τα δύο στούντιο επενδύοντας σε μπλοκμπάστερ που απευθύνονται κυρίως στο ενήλικο κοινό, είτε στην σκοτεινή εκδοχή του Joker, είτε στην πιο χαλαρή εκδοχή του με πρωταγωνίστρια, μεταξύ άλλων, την εντυπωσιακή Μάργκο Ρόμπι και την τρελαμένη Harley Quinn.

Σημειώνουμε, όμως, ότι για την ώρα δεν προβλέπεται σίκουελ του Joker, μέχρι τουλάχιστον να υπάρξει σενάριο και συμφωνία που θα επαναφέρει τον πρωταγωνιστή Χοακίν Φίνιξ και τον σκηνοθέτη Τοντ Φίλιπς στα πλατό, όπως παραδέχτηκε δημοσίως ο δεύτερος, διαψεύδοντας πληροφορίες που έκαναν λόγο για δεύτερη ταινία προκαλώντας σεισμό στο διαδίκτυο.

Την επάνοδο του στούντιο της DC στο παιχνίδι των υπερπαραγωγών, την οποία πολλοί αποδίδουν στον νέο – από το 2017 - διευθύνοντα σύμβουλο του κινηματογραφικού τμήματος της Warner Bros, Τόμπι Έμεριχ, γλύκαναν μικρότερες, ωστόσο υπολογίσιμες, επιτυχίες της κωμικής περιπέτειας Shazam! την περασμένη άνοιξη και φυσικά η Wonder Woman (2017) της οποίας το σίκουελ Wonder Woman 1984 με πρωταγωνίστρια την Γκαλ Γκαντό προγραμματίζεται να βγει το καλοκαίρι του 2020, μετά από το Αρπακτικά πτηνά και η φαντασμαγορική χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν (Birds Of Prey And The Fantabulous Emancipation Of One Harley Quinn) που έρχεται στις αίθουσες στις 6 Φεβρουαρίου 2020.

Η οσκαρική δυναμική που απέκτησε το Joker, αφού πήρε τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ Βενετίας, αναμένεται να ανεβάσει κι άλλο τις μετοχές της DC και να διώξει δια παντός τα σύννεφα της κακοδαιμονίας που τις έφεραν υπερπαραγωγές – αποτυχημένες στην απήχηση τους τόσο στους κριτικούς όσο και στο κοινό (Άνθρωπος από ατσάλι, Batman V Superman: Η αυγή της δικαιοσύνης, Justice League). Ο Μπεν Άφλεκ αποχαιρέτισε τους φαν των κόμικς και των ταινιών που ποτέ δεν τον πολύ-ήθελαν ως Μπάτμαν, ενώ ο Χένρι Κάβιλ που υποδύεται τον Σούπερμαν από το Άνθρωπος από ατσάλι (2013), έχει αμφίβολο μέλλον μέσα στη στολή του Κλαρκ Κεντ.

Η DC Films και η Warner Bros δεν έχουν αποφασίσει ακόμα τι θα κάνουν με την περίπτωσή του πιστεύοντας ότι πρόκειται για ένα franchise αρκετά προβληματικό – χωρίς σαφή στρατηγική επιτυχίας δηλαδή – μετά από δύο αμφιλεγόμενα reboot (επανεκκινήσεις της σειράς), μία με τον Μπράντον Ράουθ στο Superman Returns (2006) και μία με τον Κάβιλ. Για την ώρα, το πρότζεκτ του ιπτάμενου υπερήρωα είναι στον «πάγο» μέχρι τα σοφά μυαλά των δύο στούντιο να βρουν πώς να συσχετίσουν τον Σούπερμαν με το σύγχρονο κοινό αλλά και την εποχή. Μην περιμένετε τίποτα, πάντως, πριν από το 2023 γιατί ούτε σενάριο υπάρχει, ούτε σκηνοθέτης που να έχει καταθέσει μια καλή πρόταση και ο Τζέι Τζέι Έϊμπραμς (Lost, Star Trek, Star Wars: Η δύναμη ξυπνάει) που έχει ακριβό συμβόλαιο με την Warner Bros και βρέθηκε να συζητάει, δεν κατέληξε σε συμφωνία. Το ίδιο και ο Αφροαμερικανός σταρ του Creed (2015), Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, για τον οποίο ακούγεται ότι παρουσίασε ένα δικό του σχέδιο για το franchise χωρίς όμως αυτή η παρουσίαση να καταλήξει πουθενά.

Τι γίνεται όμως με τις νέες παραγωγές του στούντιο από εδώ και πέρα; Ας ξεκινήσουμε από την πιο προβεβλημένη περιπέτεια του, το The Batman, που έχει καλές προδιαγραφές με τον επιδέξιο Ματ Ριβς (Ο πλανήτης των πιθήκων: Η αυγή) στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Πάτινσον στον ομώνυμο ρόλο. Ο πρώην άγουρος σταρ του Twilight έχει την αποδοχή που χρειάζεται, την αναγνωρισιμότητα και τα νιάτα για να στηρίξει με την εμπειρία του το επερχόμενο μπλοκμπάστερ. Το τελευταίο όλο και μεγαλώνει με σύνθεση που θέλει τον Κόλιν Φάρελ στον ρόλο του Πιγκουίνου, την Ζόι Κράβιτζ ως Catwoman και τον Πολ Ντέινο στον ρόλο του Riddler. Οι πληροφορίες που ήθελαν όλη την ταινία να διαδραματίζεται στο Arkham Asylum, την φυλακή υψίστης ασφαλείας των σούπερ-κακών (Τζόκερ, κ.ά.) δεν επιβεβαιώνονται με τους γνωρίζοντες να επισημαίνουν πως μόνο μερικές σκηνές της ταινίας τοποθετούνται εκεί. Ακολούθως – αν το φιλμ τα πάει καλά – κάθε κακός της ταινίας θα αποκτήσει το δικό του φιλμ (spinoff): οι σημαντικότεροι πρωταγωνιστές έχουν επιλογές στα συμβόλαια τους να εμφανιστούν σε μελλοντικά σίκουελ και ό,τι άλλο προκύψει.

Αυτό όμως που άλλαξε ουσιαστικά τα δεδομένα για τα στούντιο των DC Films και Warner είναι ο παγκόσμιος εμπορικός θρίαμβος του Joker, που κατέρριψε κάθε ρεκόρ ταινίας με τον χαρακτηρισμό στην Αμερική της «Κατάλληλης άνω των 18». Πάνω σε αυτού του ύφους τις ταινίες, που απευθύνονται κατευθείαν στο ενήλικο κοινό, θα ρίξουν όλα τα χρήματα τα δύο συνεργαζόμενα στούντιο θεωρώντας ότι υπάρχει εκμεταλλεύσιμο για αυτά κενό από την απουσία ανάλογων ταινιών στο παντοδύναμο στρατόπεδο της Marvel που έχει η Disney. Η τελευταία έχει, βέβαια, αποκτήσει και την 20th Century Fox μαζί με «ακατάλληλα» υπερηρωικά χιτ, όπως το Deadpool και το Logan, ωστόσο τα γεράκια των DC και Warner θεωρούν ότι η παραδοσιακή Disney δεν θα θελήσει να μπει σε πιο…βρώμικα μονοπάτια.

Σίγουροι ότι όλα θα πάνε καλά και με το προγραμματισμένο για το 2021 σίκουελ του Suicide Squad του Τζέιμς Γκαν – επίσης περιπέτεια που φαίνεται να παίρνει χαρακτηρισμό Κατάλληλη άνω των 18, όπως εξάλλου και τα «Αρπακτικά πτηνά…» -  οι παραγωγοί των υπερηρωικών μπλοκμπάστερ της DC σηκώνουν τα μανίκια για πιο ελεύθερες διασκευές των κόμικς στα πρότυπα του Joker, σκοτεινές αλλά και πιο «ελαφρές», χιουμοριστικές, κοριτσίστικες ή αγορίστικες. Το Green Lantern Corps είναι στις προτεραιότητες παρά το γεγονός ότι το Green Lantern (2011) ήταν σκέτη καταστροφή, ενώ το σενάριο ετοιμάζεται για να παραδοθεί πριν το τέλος της χρονιάς (πιθανόν να το αναλάβει η εταιρεία παραγωγής του Τζέι Τζέι Έϊμπραμς). Στο μεταξύ ο σκηνοθέτης του Αυτό (It), Άντι Μουσιέτι, προορίζεται για την ταινία του Flash με τον Έζρα Μίλερ στον πρώτο ρόλο και την Κριστίνα Χόντσον (Bumblebee) στο σενάριο που θα γράψει μετά και το Batgirl.

Παράλληλα, η DC επενδύει γερά στο εμπορικό σουξέ του Aquaman συνεχίζοντας στην ίδια γραμμή της πρώτης ταινίας με τον Τζέιμς Γουάν ξανά στη σκηνοθεσία (τα γυρίσματα να προγραμματίζονται για τις αρχές του 2021). Αναζητείται, μάλιστα, και σκηνοθέτης για το The Trench, spinoff του Aquaman, για τα μοχθηρά υποθαλάσσια πλάσματα του βασιλείου της Ατλαντίδας…

Όσο για το πολυσυζητημένο director’s cut του Ζακ Σνάιντερ για το Justice League που ξεσήκωσε την καμπάνια #ReleaseThe SnyderCut στα social media, ας μην περιμένουμε πολλά. Τίποτα για την ακρίβεια, γιατί η Warner Bros δεν έχει καμία διάθεση να ξοδέψει εκατομμύρια στο λουστράρισμα και επαναλανσάρισμα της ταινίας του. Το Justice League ήταν μια καταστροφή που κόστισε ακριβά και τώρα το στούντιο κοιτάει μόνο προς ένα νέο διαφορετικό μέλλον, γεμάτο «ακατάλληλα» μπλοκμπάστ.

JokerWonder WomanBatmanWarner Bros