Μαίρη Χρονοπούλου: Πανελλήνια συγκίνηση για το θάνατό της– Οι άγνωστες πτυχές της ζωής της σπουδαίας ηθοποιού
Newsroom«Ο Θεός μου έδωσε πολλά και μου τα έπαιρνε λίγα - λίγα πίσω» έτσι περιέγραφε σε μια από τις συνεντεύξεις της, η μεγάλη κυρία του ελληνικού κινηματογράφου, Μαίρη Χρονοπούλου, τη ζωή της, λαμπερή και πολυτάραχη, γεμάτη επιτυχίες αλλά και ανυπέρβλητες δυσκολίες.
Η Μαίρη Χρονοπούλου υπήρξε μεγάλη σταρ του ελληνικού κινηματογράφου με δεκάδες επιτυχίες στο ενεργητικό της. Ηταν ενα αστέρι που φώτισε για πολλά χρόνια τη σκηνή του θεάτρου και το λευκό πανί του κινηματογράφου. Ενα αστέρι που αγαπήθηκε και καταχειροκροτήθηκε απ' όλο τον κόσμο.
Η αυλαία έπεσε, το μεσημέρι της Παρασκευής (6/10), όπου άφησε την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 90 ετών σκορπίζοντας θλίψη σε όλο τον καλλιτεχνικό κόσμο. Η ηθοποιός είχε μεταφερθεί εσπευσμένα στο νοσοκομείο, έπειτα από σοβαρό ατύχημα που είχε στο σπίτι της.
Συνάδελφοι, φίλοι, η Φίνος Φιλμ και όσοι τη γνώρισαν έσπευσαν να πουν το δικό τους αντίο στην ανυπέρβλητη πρωταγωνίστρια του κινηματογράφου με πολλούς να τονίζουν γνωστές αλλά και άγνωστες πλευρές της ζωή της.
Όταν έδωσε την περιουσία της
Η ηθοποιός από πολύ νωρίς αποφάσισε να μοιραστεί την πλούσια κληρονομιά της με το «Χαμόγελο του Παιδιού», αναδεικνύοντας την αληθινή της φιλανθρωπία και αφιερώνοντας τον εαυτό της στη βοήθεια των παιδιών που το χρειάζονται. «Σιχαίνομαι την ιδέα από μία ηλικία και πάνω να έχει κανείς τίτλους ιδιοκτησίας. Η ύλη και εγώ έχουμε γεννηθεί σε διαφορετικά φέουδα. Ασε που πιστεύω ότι χέρι που δίνει δεν μένει ποτέ άδειο. Δεν στερήθηκα, έζησα πλούσια και γεμάτα τα χρόνια μου. Ταξίδεψα πολύ, έζησα σε ωραία σπίτια, ντύθηκα με υψηλή ραπτική, ό,τι ηθελα το έκανα, είμαι ξέχειλη από εμπειρίες, αναμνήσεις, αισθήσεις, αισθήματα» είχε πει σε συνέντευξή της.
Το γεγονός επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού, Κώστας Γιαννόπουλος. «Η σχέση μας με τη Μαίρη Χρονοπούλου ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια, όταν με κάλεσε να μιλήσουμε για το “Χαμόγελο του Παιδιού”. Με κάλεσε να πάμε για φαγητό και μου είπε ότι ήθελε να δώσει 2εκ. δραχμές. Λυπάμαι που το λέω, δε θα ήθελε, αλλά τώρα είναι η στιγμή να πούμε κάποια πράγματα πολύ σημαντικά…
Η Μαίρη Χρονοπούλου λάτρευε τα παιδιά. Σε εκείνο το ραντεβού, μιλήσαμε και διαπίστωσα ότι η γυναίκα αυτή δε θα είχε τη δυνατότητα να επιβιώσει αν μας έδινε αυτά τα χρήματα. Την παρακάλεσα να δώσει ένα πολύ μικρότερο ποσό για να μπορεί κι εκείνη να επιβιώσει.Εκ τότε γίναμε φίλοι, δυο φίλοι που μας ένωναν τα παιδιά. Μετά από κάποια χρόνια, μας ενημέρωσε ότι ήθελε να γράψει το σπίτι της κι ένα ακόμα διαμέρισμα στο “Χαμόγελο του Παιδιού”. H τελευταία συνάντηση που είχαμε ήταν πρόσφατα όταν συναντηθήκαμε και με τα παιδιά, στα γενέθλιά της…» είπε.
Το αντίο της Finos
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε το βίντεο που δημοσίευσε η Finos Film, στο οποίο βλέπουμε εμβληματικές στιγμές της Μαίρης Χρονοπούλου από τον κινηματογράφο.«Κάθε απώλεια από την οικογένεια της Φίνος μας στοιχίζει, όμως είναι κάποιοι αποχωρισμοί που γρατζουνάνε περισσότερο. Η Μαίρη ήταν ένα από τα «παιδιά» μας που με την λάμψη της, το ταλέντο και το ταπεραμέντο της σφράγισε κάθε ρόλο της επάξια.
Οι ρόλοι της επιβλητικοί και δυναμικοί. Η ίδια συναισθηματική και αθεράπευτα ρομαντική. Πέρασε το κατώφλι της Φίνος Φιλμ σε ηλικία 20 ετών και μέχρι το 1970 κατάφερε να μαγέψει τον φακό σε κωμωδίες, δράματα και φαντασμαγορικά μιούζικαλ. Ερμήνευσε με πάθος κόντρα ρόλους, τραγούδησε εμβληματικά άσματα που έμειναν στην ιστορία και ξεπέρασε δύσκολες προκλήσεις που της έφερε η ζωή με αποφασιστικότητα και θέληση.
Η Μαίρη δεν ήταν απλά μια γυναίκα. Ήταν «γυναίκα του γλεντιού» και σύμβολο του ελληνικού κινηματογράφου. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους της. Αντίο αγαπημένη μας» αναφέρει η λεζάντα στο βίντεο με το οποίο η Finos Film αποχαιρετά τη Μαίρη Χρονοπούλου.
Τα πρώτα βήματα και το τέλος της μακρόχρονης καριέρα της
Τα πρώτα χρόνια της καριέρας της συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και εμφανίστηκε ως μέλος του χορού σε παραστάσεις αρχαίου δράματος. Το 1957, έφυγε από το Εθνικό και ξεκίνησε τη συνεργασία της με το ελεύθερο θέατρο. Η πρώτη της εμφάνιση έγινε στο Ακροπόλ με τα έργα των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου. «Έγινα τυχαία ηθοποιός. Είχα πάει στο χορό του αρχαίου δράματος από το Λύκειο Ελληνίδων. Εγώ νόμιζα ότι εκεί χορεύουν, ήμουν και ψώνιο με το χορό, έτσι πήγα. Μια μέρα ήρθε η Δέσπω Διαμαντίδου και μου πρότεινε να παίξω σ' ένα έργο. "Θέλεις να παίξεις το ρόλο της πρωταγωνίστριας;" με ρώτησε. Εγώ δεν ήθελα, αλλά που είπαν έναν πολύ μεγάλο μισθό. Έμαθα το ρόλο μέσα σε 37 ώρες. Θυμάμαι στην πρεμιέρα είχα πιάσει την κουΐντα με τα δυο μου χέρια και δεν έβγαινα, τέτοιο τρακ είχα πάθει. Τότε ήρθε ο Σακελλάριος, μου δίνει μια γονατιά και βγήκα στη σκηνή με πλονζόν και έπεσα σ' έναν καναπέ. Ήμουν παράνομη, γιατί δεν είχα άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ερχόταν ο αστυνομικός στο θέατρο να με συλλάβει και εγώ έβγαινα στο βάθος της σκηνής χωρίς να παίζω και καθόμουν σ' έναν καναπέ για να μη με πιάσουν».
Το 1953, πήρε το βάπτισμα του πυρός και στον κινηματογράφο, ερμηνεύοντας ένα μικρό ρόλο στην ταινία του Ντίνου Δημόπουλου «Χαρούμενο Ξεκίνημα». Στην ίδια ταινία εμφανιζόταν και η Μάρω Κοντού, που ξεκινούσε και η ίδια τη μεγάλη της καριέρα στον κινηματογράφο και το θέατρο. «Αμα δεις τα πλάνα εκείνης της εποχής σού σηκώνεται η τρίχα από την ασχήμια και των δυο μας, αλλά φαίνεται πως με τα τότε δεδομένα θεωρούμασταν νοστιμούλες» είχε δηλώσει. Αν και η ταινία δεν υποσχόταν πολλά πράγματα, προβλήθηκε στο σινεμά, κόβοντας 124.749 εισιτήρια. Κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση ανάμεσα σε 14 ταινίες της ίδιας σεζόν.
Με τα χρόνια το ασχημόπαπο έγινε κύκνος και παρά τη μετριοφροσύνη της Χρονοπούλου που έλεγε πάντα πως υπήρχαν ομορφότερες πρωταγωνίστριες από την ίδια, η παρουσία της άφησε στο πανί το στίγμα της εκλεπτυσμένης γόησσας, μιας πραγματικής κυρίας του ελληνικού κινηματογράφου. «Ο Δαλιανίδης μου έκανε πρόταση να παίξω σε ταινία του. Δεν μου αρεσα στις ταινίες εμφανισιακά. Δεν είχε ωραίο ηχόχρωμα η φωνή μου. Είχα όμως το χαρακτήρα να επιβάλλω τα τραγούδια. Το τσιφτετέλι που επρεπε να χορέψω μου φάνηκε εξωπραγματικό με τις αστικές καταβολές που είχα. Πήρα ενα μπουκάλι πορτοκαλάδα, την έχυσα, έβαλα μέσα κονιάκ χύμα από το μπαρ και το κατέβασα. Εγινα ντίρλα. Ετσι βγήκε η σκηνή. Στο τρίτο μιούζικαλ λύθηκα. Στο "Γοργόνες και Μάγκες". Εκεί ναι, μου άρεσε».
Η θηλυκότητά της, η αριστοκρατική φινέτσα, η εκλεπτυσμένη ερμηνεία της και το χαρακτηριστικό της ταμπεραμέντο αποτέλεσαν τον πυρήνα κάθε ρόλου που υιοθέτησε στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Οι ερμηνείες της πάντα αναδείκνυαν δύναμη και θηλυκότητα. Αν και η εξωτερική της εμφάνιση δεν υπήρξε ποτέ προκλητική, η ηθοποιός διέθετε μια αύρα ιδιαίτερης ομορφιάς και σώματος που γοήτευε την αντρική φαντασία. Από τη μικρή οθόνη πέρασε για λίγο. Ο ρόλος της Μαίρης Μωυσιάδου στο «Μάνα είναι μόνο μία» έμεινε έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς της ελληνικής τηλεόρασης. Τελευταία της συμμετοχή σε σειρά ήταν στον τελευταίο κύκλο του «Ετερος Εγώ», σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια.
Μια πολυτάραχη ερωτική ζωή - «Είμαι χορτασμένη»
Τον Αύγουστο του 1975, η Μαίρη Χρονοπούλου φορώντας ένα ριχτό νυφικό της Νταίζης Αντωνοπούλου, παντρεύεται τον τότε δήμαρχο Σπατών και μετέπειτα βουλευτή Δημήτρη Μπότσαρη και αυτή είναι η κοσμική είδηση της χρονιάς, αφού πολιτικοί και όλοι οι στάρ της εποχής δίνουν το «παρών». Ο γάμος αυτός έγινε πρωτοσέλιδος και για την ταραχή που προκάλεσε στην Αθήνα. Οι θαυμαστές της είχαν περικυκλώσει την εκκλησία και ήταν αδύνατον η νύφη να προσεγγίσει τον περίβολο. Κλήθηκαν εσπευσμένα αστυνομικές δυνάμεις να επιβάλλουν την τάξη και μάλιστα το νυφικό αυτοκίνητο έφτασε με καθυστέρηση και σχεδόν κατεστραμμένο με σπασμένο το παρμπρίζ.
«Ηταν μία Rolls-Royce πέντε ετών, η οποία διελύθη. Γύρω στις 8 - 10 χιλιάδες άνθρωποι ήταν. Τότε υπήρχε χωροφυλακή αλλά δεν μπορούσαν να κρατήσουν τον κόσμο. Με συνόδεψε ο Κώστας Καρράς στην εκκλησία, ήταν εκεί όλοι και ο γλυκός μου, ο Θανάσης Βέγγος, ο οποίος ούρλιαζε: "Μαίρη, κάποτε είχες πει ότι θα παντρευόσουν έναν άντρα σαν και μένα! Αυτός που παίρνεις δεν μου μοιάζει". Τον αγαπούσα πολύ τον Θανάση Βέγγο. Ηταν πολλές προσωπικότητες. Εγώ ήμουν σαν χαμένη, δυστυχισμένη». Τρεις μέρες μετά, η νύφη αποφασίζει πως ο γάμος της δεν θα οδηγήσει πουθενά και φευγει για τη Θεσσαλονίκη, αναζητώντας δουλειά στο ΚΒΘΕ, που είχε αναλάβει τότε ο Μίνως Βολονάκης. Νωρίτερα, υπήρξε αρραβωνιασμένη για τρία χρόνια με τον ηθοποιό, Ανδρέα Μπάρκουλη, αλλά η σχέση τους εληξε άδοξα.
«Είμαι μία απόλυτα χορτασμένη γυναίκα και δεν έχω χαριστεί σε κανέναν» είχε πει. «Ούτε σε εκδότη, ούτε σε παραγωγό. Δεν είχα ποτέ σύντροφο κάποιον σπουδαίο, σημαντικό, παράγοντα. Πείτε με φτηνή, αλλά πάντα μου αρεσαν οι ωραίοι. Ενας και μοναδικός ερωτας που είχα στη ζωή μου είχε εξουσία, οχι ομως καλλιτεχνική. Εχουν περάσει 30 και χρόνια από τότε που εχουμε χωρίσει, ομως εγώ ακόμα τον θυμάμαι. Δεν εγινε ποτέ γνωστό. Ηταν παντρεμένος. Είχε ολα οσα χρειαζόταν για να τον θαυμάζεις. Ηταν πολύ σπουδαίος. Ηταν καλός και στο ερωτικό κομμάτι. Δεν παντρευτήκαμε γιατί ηταν παντρεμένος και εκτιμούσα φοβερά τη γυναίκα του. Δεν σκέφτηκα ποτέ να τον χωρίσω. Μια δυο φορές μου αρκούσε που τον έβλεπα».
- «Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
- Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
- Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
- Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά