Μέσα Μεταφοράς - Αλαλούμ στα δρομολόγια: Με χειμερινό πρόγραμμα ο ΟΣΥ, με θερινό τα ΚΤΕΛ
Διαμαρτύρονται οι εργαζόμενοι για τις διακεκομμένες βάρδιες υπό συνθήκες καύσωνα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Με τρεις... ταχύτητες και διαφορετικά προγράμματα κυκλοφόρησαν από την 1η Ιουλίου τα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ) της Αθήνας προκαλώντας αλαλούμ και καθυστερήσεις σε ορισμένα δρομολόγια και νέα ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό εν μέσω παρατεταμένου καύσωνα καθώς σε άλλες περιοχές εφαρμοζόταν το θερινό και σε άλλες το χειμερινό ωράριο.
Το χειμερινό ωράριο, όπως φαίνεται εφαρμόστηκε μόνο για τους εργαζομένους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έχοντας πάρει παράταση έως τις 14 Ιουλίου για τρίτη φορά, καθώς στις 60 περιφερειακές γραμμές που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ και εκτελούν δρομολόγια εκτός κέντρου εφαρμόστηκε κανονικά το θερινό ωράριο με μειωμένη συχνότητα δρομολογίων, όπως ακριβώς είχε υπογραφεί στη σύμβασή τους.
Το μπάχαλο δημιουργήθηκε καθώς, όπως είχε ήδη γράψει το «ethnos.gr» από την περασμένη εβδομάδα δεν τέθηκε σε εφαρμογή το θερινό ωράριο μειωμένων δρομολογίων. Αντ΄αυτού παρατάθηκε το χειμερινό, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να προγραμματιστούν διακεκομμένες βάρδιες για τους εργαζομένους από αυτήν την εβδομάδα. Αυτό βέβαια δε συμπεριέλαβε τα ΚΤΕΛ.
Την ίδια στιγμή στα τρόλεϊ φαίνεται ότι υπήρξε μια «υβριδική» εσωτερική λύση του προβλήματος και ακολουθήθηκαν συνεχόμενες βάρδιες δεδομένου ότι υπάρχουν και περισσότερα διαθέσιμα οχήματα.
Ωστόσο αρκετοί εργαζόμενοι στα λεωφορεία της ΟΣΥ στον ιδιόκτητο στόλο της εταιρίας αναγκαζονται να εκτελέσουν ένα μέρος του ωραρίου τους νωρίς το πρωί και το υπόλοιπο από το μεσημέρι και μετά μένοντας ουσιαστικά στο δρόμο έως και 15 ώρες υπό ακραίες καιρικές συνθήκες και ενώ και η Πολιτική Προστασία έχει κάνει εγκαίρως συστάσεις προστασίας.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ είχε ήδη εκφράσει την αντίθεσή του στο μέτρο με επιστολή που είχε αποστείλει στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών, ενώ με ανακοίνωσή του προς τους εργαζόμενους τους καλούσε να μην πραγματοποιήσουν καμία διακεκομμένη βάρδια: «Από 1/7/2021 με πρωτοβουλία του Συνδικάτου κανείς εργαζόμενος δε θα εργάζεται σε διακεκομμένη βάρδια. Κανένας σε δηλωμένο ρεπό», ανέφερε η ανακοίνωση προσθέτοντας ότι: «Οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν εξαιτίας και των δύσκολων καιρικών συνθηκών. Για μας η ασφάλεια των εργαζομένων όσο και των επιβατών προέχει».
Ωστόσο η ευθύνη της τήρησης της συγκεκριμένης απόφασης φαίνεται ότι τελικώς αφεθηκε στους οδηγούς εφόσον είχαν προγραμματιστεί κανονικά διακεκομμένες βαρδιες, τις οποίες οι περισσότεροι αναγκάστηκαν τελικά να εκτελέσουν.
Οσοι μάλιστα ακολουθώντας την απόφαση του Συνδικάτου δεν προσήλθαν να εκτελέσουν το δεύτερο μέρος της βάρδιάς τους κλήθηκαν, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές, σε απολογία από τη διοίκηση: «Αυτές οι καιρικές συνθήκες είναι αδιανόητες για διακεκομμένες βάρδιες. Οι εργαζόμενοι καλούνται σε απολογία με το αιτιολογικό της πρόωρης αποχώρησης, ενώ η όλη κατάσταση δημιούργησε προβλήματα και στην εξυπηρέτηση των επιβατών καθώς χάθηκαν κάποιες ώρες» σημειώνει το μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου, Ηλίας Γκιουλάκης.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων σε έκτακτο Δ.Σ αύριο Παρασκευή αναμένεται να λάβει αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις του εφόσον οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών επιμείνουν στο μέτρο.
Πάντως η Ενωση Εργαζομένων στα τρόλει έχει χαράξει δική της πορεία και σε σημερινή της ενημέρωση στα μέλη της επισημαίνει ότι «με απόφαση του Σωματείου δε θα εργαστεί κανείς αλλαγές ούτε αύριο – ούτε καμία άλλη μέρα τον Ιούλιο. Δε θα παίξει κανείς με την υγεία των εργαζομένων».
Για «νέο μπάχαλο, ταλαιπωρία επιβατών και απάνθρωπα ωράρια και συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, για το οποίο ευθύνονται ο κ. Καραμανλής και η διοίκηση του ΟΑΣΑ» κάνει λόγο σε ανάρτησή του στο fb ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ενώ οι συγκοινωνίες θα έπρεπε να περάσουν από σήμερα, 1η Ιουλίου, στο θερινό πρόγραμμα δρομολόγησης, άλλα μέσα μεταφοράς κινούνται ακόμα με το χειμερινό πρόγραμμα (λεωφορεία ΟΣΥ), άλλα με το θερινό (οχήματα που νοικιάστηκαν από τα ΚΤΕΛ), άλλα με ένα ιδιότυπο «μεικτό» πρόγραμμα (τρόλεϊ ΟΣΥ).
«Πολλά δρομολόγια τινάζονται στον αέρα με τους επιβάτες να ταλαιπωρούνται εν μέσω καύσωνα και συνωστισμών. Οι δε εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών που παραμένουν στο χειμερινό πρόγραμμα, αναγκάζονται να βρίσκονται, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών, ως και 15 ώρες στο δρόμο για να βγουν τα σπαστά ωράρια εργασίας. Την ίδια στιγμή, δεκάδες οχήματα, από αυτά που παρουσίαζαν οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής στην τελευταία τους φιέστα, παραμένουν στα αμαξοστάσια».
Μετακινήσεις στα νησιά: Μόνο με Green Pass και rapid test από τις 5 Ιουλίου
Αποκάλυψη: Υποχρεωτικός εμβολιασμός από αυτόν τον μήνα στους οίκους ευγηρίας
Κρήτη: Νεκρή η Γαλλίδα τουρίστρια
Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την κλοπή του έργου του Πικάσο
Κορονοϊός – Προειδοποίηση ΠΟΥ: Έρχεται νέο κύμα της πανδημίας στην Ευρώπη
Η Συρία μετά την «επανάσταση της»: Αλ Τζολάνι, ο νέος ηγέτης με τουρκικό… κοστούμι
Η συγκινητική ανάρτηση της μητέρας του 9χρονου που σκοτώθηκε στην επίθεση στο Μαγδεμβούργο: «Γιατί εσύ;»
Σε διαθεσιμότητα και ο δεύτερος αστυνομικός της Βουλής που συνελήφθη για ενδοοικογενειακή βία: Αλληλομηνύθηκε με τη σύζυγό του
Γιαγκίνηδες: Οταν η ερωτική κάψα συναντά τη φλόγα της ρεμπέτικης ψυχής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr