Food & Drink | 23.10.2024 07:40

Κόβουν το ποτό οι Αμερικάνοι εξαιτίας της ακρίβειας: Μειώθηκε η κατανάλωση βότκας, ουίσκι και τεκίλας

Newsroom

Την κατανάλωση αλκοόλ φαίνεται να μειώνουν οι Αμερικανοί καταναλωτές, καθώς δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος ζωής λόγω της διαρκούς ακρίβειας.

Σύμφωνα με τους Financial Times o όγκος των αλκοολούχων ποτών που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ τους πρώτους επτά μήνες του έτους συρρικνώθηκε κατά 3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων ποτών IWSR. Μάλιστα, η βότκα, το ρούμι και το σκωτσέζικο ουίσκι έχουν τις χειρότερες επιδόσεις.

Οι πωλήσεις βότκας σε όγκο μειώθηκαν κατά 3,8% από την αρχή του χρόνου έως τον Ιούλιο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το σκωτσέζικο ουίσκι μειώθηκε κατά 5,8%. Οι πωλήσεις της τεκίλας, του ταχύτερα αναπτυσσόμενου αλκοολούχου ποτού στις ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 1,1%.

Πλήγμα στις μετοχές των ομίλων οινοπνευματωδών ποτών

Ο όγκος των αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ είχε αυξηθεί σταθερά κατά περίπου 2,6% κατά τις δύο δεκαετίες μέχρι το 2019. Στη συνέχεια εκτοξεύτηκαν σε σχεδόν 5% μεταξύ 2020 και 2021, καθώς το lockdown ενίσχυσε την κατανάλωση αλκοόλ, προτού υποχωρήσουν το επόμενο έτος και μειωθούν κατά 2,9% το 2023.

Όπως φαίνεται οι καταναλωτές ξόδευαν σε ακριβότερα αλκοολούχα ποτά εν μέσω πανδημίας και στη συνέχεια τα περιόρισαν, εν μέσω ανησυχιών για τις δαπάνες, έχει πλήξει την εμπιστοσύνη στις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αλκοολούχων ποτών.

«Ο κλάδος ανέμενε μια σημαντική απειλή όταν χτύπησε αρχικά η πανδημία, αλλά αντ’ αυτού είδε διπλασιασμό της ανάπτυξης τον πρώτο χρόνο», δήλωσε ο Marten Lodewijks, πρόεδρος του αμερικανικού τμήματος της IWSR.

Οι τιμές των μετοχών των ομίλων οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Pernod Ricard, Diageo και Brown-Forman, έχουν υποστεί πλήγμα τους τελευταίους 12 μήνες, πέφτοντας σε πρώιμα πανδημικά χαμηλά επίπεδα.

Ορισμένοι πιστεύουν ότι τα προβλήματα του κλάδου είναι διαρθρωτικά και αναφέρουν τη διάδοση της νέας κατηγορίας φαρμάκων για την απώλεια βάρους, γνωστών ως GLP-1, τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ μεταξύ της γενιάς Z και την αυξανόμενη νομιμοποίηση της μαριχουάνας ως παράγοντες που θα επιβαρύνουν μακροπρόθεσμα τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών.

αλκοόλβότκαειδήσεις τώραποτάουίσκι