Ελλάδα | 14.04.2020 19:31

ΟΤΕ: Εως 100% η αύξηση στο streaming-Αντέχουν τα δίκτυα

Μαρία Λιλιοπούλου

Στοιχεία από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για την κίνηση του πληθυσμού εκτός σπιτιού κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος της καραντίνας έχει ζητήσει τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων συμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ ερωτηθείς σχετικά σε διαδικτυακή συνεντευξη τύπου που παραχώρησε την Τρίτη (14/4). Ο κ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε οτι τα στοιχεία αυτά θα δοθούν μόνο σε επίπεδο αριθμών και σε καμία περιπτωση δε θα παραπέμπουν σε ταυτοποίηση χρηστών. Τα στοιχεία έχουν ζητηθεί προκειμένου να καταγραφεί πως κινείται ο πληθυσμός, ποιο είναι το ποσοστό παραμονής ή εξόδου από το σπίτι αλλά και η απόσταση κίνησης απ΄αυτό ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των μέτρων που ελήφθησαν. «Θα τα δώσουμε εξασφαλίζοντας απόλυτη ανωνυμία, ως νούμερα και όχι με ταυτοποίηση του πληθυσμού» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει διεθνώς και αφορά στην ταυτοποίηση ασθενών και ιχνηλάτησης των επαφών τους μέσω bluetooth, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε ότι δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποιο αίτημα ώστε να δημιουργηθεί σχετική εφαρμογή. Υπογράμμισε πως εάν «κάτι τέτοιο ζητηθεί με νόμο ή με εισαγγελική διάταξη, είμαστε υποχρεωμένοι να παράσχουμε αυτές τις πληροφορίες». Προσέθεσε, πάντως, πως η προσωπική του εκτίμηση είναι πως δε βλέπει με ποιο τρόπο θα μπορούσε κάτι τέτοιο να βοηθήσει.

Τα δίκτυα αντέχουν

Κάνοντας μια ανασκόπηση για τον τρόπο, με τον οποίο ο ΟΤΕ έχει καταφέρει να αντεπεξέλθει αυτό το διάστημα, υπογράμμισε ότι τόσο οι επενδύσεις όσο και το σχέδιο μετασχηματισμού θα συνεχιστούν κανονικά, ενώ διαβεβαίωσε πως τα δίκτυα είναι πολύ ανθεκτικά ακόμα και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξημένης ζήτησης.

Τα απωλεσθέντα έσοδα από το roaming, το οποίο αναμένεται να αγγίξει ιστορικά χαμηλά εξαιτίας της κατάρρευσης του τουριστικού κλάδου, αλλά και των μειωμενων εσόδων από υπηρεσίες φωνής και δεδομένων δεν είναι αρκετά για να ανατρέψουν το οικονομικό αποτύπωμα του Ομίλου, επεσήμανε ο κ. Τσαμάζ.

Αντίστοιχα και για τους ανεξόφλητους λογαριασμούς επεσήμανε ότι μετά το σοκ του πρώτου δεκαημέρου κατά το οποίο η τελευταία σκέψη όλων ήταν να πληρώσουν λογαριασμούς, η κατάσταση ομαλοποιήθηκε μέσω της χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών, ενώ χαρακτήρισε «διαχειρίσιμη» και την κατάσταση με τους επιχειρηματικούς πελάτες.

Προσέθεσε, πάντως, πως οι όποιες απώλειες που προκαλούνται από την τρέχουσα κρίση θα αντισταθμιστούν με περιστολή των εξόδων και διακοπή ορισμένων δραστηριοτήτων ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, ότι η μείωση των εξόδων δε θα γίνει από τους ανθρώπους του ΟΤΕ.

«Έκρηξη» των υπηρεσιών ψυχαγωγίας

Χαρακτηριστικά της πρωτοφανούς αυξημένης ζήτησης τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που βιώνει και η Ελλάδα τον τελευταίο μήνα ήταν τα στοιχεία κίνησης που έδωσε ο κ. Τσαμάζ από τα οποία προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση.

Συγκεκριμένα, στη σταθερή τηλεφωνία μετά το lockdown:

  • Η ημερήσια κίνηση data αυξήθηκε περίπου 50%, σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Η κίνηση παραμένει σήμερα σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, πάνω από 10 Petabyte ανά ημέρα.
  • Η μεγαλύτερη αύξηση κίνησης δεδομένων παρατηρήθηκε στις υπηρεσίες διασκέδασης, κυρίως Video Streaming και Social Media. Ο επικεφαλής του ΟΤΕ υπογράμμισε, πάντως, ότι έως σήμερα δε χρειάστηκε να γίνει καμία διαχείριση κίνησης (μείωση ταχυτήτων ή ποιότητας video) γιατί το δίκτυο έχει την απαραίτητη χωρητικότητα σε όλα τα επίπεδα.
  • Η κίνηση Τηλε-εργασίας και Τηλε-εκπαίδευσης αυξήθηκε εκθετικά σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αλλά συνεχίζει να αποτελεί μικρό ποσοστό της συνολικής κίνησης.
  • Η κίνηση φωνής επίσης αυξήθηκε, κατά περίπου 45%.

Στην κινητή τηλεφωνία αντίστοιχα:

  • Η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε περίπου 90% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, στα 800 Terabyte την ημέρα, και λόγω της προσφοράς των 15 δωρεάν GB.
  • Η ημερήσια κίνηση φωνής παρουσίασε αύξηση περίπου 10%.
  • Πιο δημοφιλείς αναδείχθηκαν οι εφαρμογές video streaming, με αύξηση έως και 100%.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι πρώτον ο κόσμος μένει σπίτι και δεύτερον ότι δίνει προτεραιότητα στην ψυχαγωγία. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον διπλασιασμό της τηλεθέασης της COSMOTE TV», σημείωσε σχετικά ο κ. Τσαμάζ.

Ο ίδιος μετρώντας τα ...σημεία των καιρών αποκάλυψε πως η πλατφόρμα για ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού BOX ενδέχεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπως έχει συμβεί πρόσφατα με άλλες πλατφόρμες που συνεργάζονται με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τη διανομή προιόντων, αποφεύγοντας ωστόσο να πει περισσότερες λεπτομερειες.

Προσφορά 7,5 εκατ. ευρώ

Αναφερόμενος στη συνεισφορά του Ομίλου ΟΤΕ στην χώρα και την κοινωνία αυτήν την περίοδο, θύμισε ότι η συνολική προσφορά του Ομίλου μέσα από όλες τις δράσεις του για την υγεία, τους συνδρομητές του και την Πολιτεία, αποτιμάται σε 7,5 εκατ. ευρώ.

Σε αυτά περιλαμβάνεται η μεγάλη δωρεά, ύψους 2 εκατ. ευρώ για ανάγκες του συστήματος Υγείας της χώρας, με τον ΟΤΕ να έχει ήδη παραγγείλει 110 κλίνες ΜΕΘ με μόνιτορ και να έχει διαθέσει 24 αναπνευστήρες, αλλά και οι πρωτοβουλίες με τις οποίες στέκεται δίπλα στους συνδρομητές, όπως τα δωρεάν 15 GB στην κινητή, οι δωρεάν κλήσεις σταθερής μέσα στο Πάσχα, αλλά και η δωρεάν προβολή του περιεχομένου του καναλιού COSMOTE History στο YouTube.

Παράλληλα, ο Όμιλος – όπως επεσήμανε – υλοποίησε σε χρόνο-ρεκόρ μεγάλα έργα τεχνολογίας, όπως η τηλεργασία για 10.000 Δημόσιους υπαλλήλους μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η άυλη συνταγογράφηση, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακίνησης και ψηφιακής υπογραφής πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο, το 10306 για ψυχολογική υποστήριξη και το 1520 της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ μάλιστα είπε ότι ακόμα και αυτή η κρίση μπορεί να κρύβει μία ευκαιρία: «Είναι ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τη στάση και τις προτεραιότητές μας. Να βάλουμε το ατομικό στην υπηρεσία του συλλογικού. Να καταλάβουμε ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που αγκαλιάζει την αλλαγή, που προσαρμόζεται. Να επανεξετάσουμε το πώς και το πού δουλεύουμε, βάζοντας στην εξίσωση την τεχνολογία, προς όφελος όλων, εργαζομένων και εταιρειών. Και βέβαια, είναι μια μοναδική ευκαιρία, έστω κι από ανάγκη, να ανέβουμε όλοι μαζί στο άρμα της νέας ψηφιακής εποχής, και να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους με την τεχνολογία».

Ευρωπαϊκή Επιτροπήυπουργείο Ψηφιακής ΔιακυβέρνησηςΚορονοϊόςΟΤΕ