Ελλάδα | 04.05.2020 16:03

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Αναψε φωτιές» η αποκάλυψη για τις διεκδικήσεις της κοινοπραξίας

Newsroom

Η αποκάλυψη για τις αποζημιώσεις ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ που διεκδικεί η κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης για τις καθυστερήσεις στο έργο, άναψε φωτιές και πυροδότησε νέα κόντρα μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

Από τα περίπου 50 εκατ. ευρώ, ποσόν 38 εκατ. ευρώ και άνω αφορούν καθυστερήσεις στην κύρια γραμμή και άλλα 11,6 εκατ. ευρώ καθυστερήσεις στην επέκταση προς Καλαμαριά. Τα αιτήματα υποβλήθηκαν από τον ανάδοχο στις 20 Μαρτίου 2020.

Ο νυν πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος που ορίστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, σε ανάρτησή του στην σελίδα στο fb έσπευσε να επιρρίψει ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας που είχε τοποθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «προφανώς είναι αδόκιμο για οποιοδήποτε στέλεχος της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. να εκφράσει άποψη ή να προκαταλάβει οποιαδήποτε απόφαση για τους ισχυρισμούς των αναδόχων των δύο συμβάσεων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, όταν μάλιστα η υπόθεση είναι ακόμη στο στάδιο της αξιολόγησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οφείλω όμως μία απάντηση σε όσους και όσες έσπευσαν να καταλογίσουν κόστος καθυστερήσεων στην σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα στον ίδιον τον πρωθυπουργό.

»Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις (claims) των εργολάβων αφορούν αποζημιώσεις για εικαζόμενες καθυστερήσεις, για μεν την βασική γραμμή για την περίοδο από 21 Ιουνίου του 2017, για δε την επέκταση προς Καλαμαριά για το χρονικό διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2017 έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019 και στις δύο περιπτώσεις.

»Υπενθυμίζω ότι η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. εγκαταστάθηκε μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών στις 20 Σεπτεμβρίου του 2019. Μέχρι τότε και όλο το προηγούμενο διάστημα, τις συμβάσεις διαχειριζόταν η διοίκηση που είχε ορίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Έως και σήμερα, οι αποφάσεις της όπως και οι εκκρεμότητες που έχει αφήσει, συνεχίζουν να παράγουν αποτελέσματα.

»Επί της ουσίας, επιβάλλεται επίσης να προσθέσω ότι για την σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. στην αντιμετώπιση των διεκδικήσεων όλων των αναδόχων όλων των έργων της, που είναι μία συνήθης για τα δημόσια έργα πρακτική, προέχουν η νομιμότητα, η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον και καθόλου δεν εμφιλοχωρεί η πολιτική εκμετάλλευση».

Το θέμα των αποζημιώσεων που διεκδικεί η εργολήπτρια εταιρία έσπευσε να «σηκώσει» ο ΣΥΡΙΖΑ και η βουλευτής του Α΄Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου. «Είχαμε προειδοποιήσει για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων εκατομμυρίων ευρώ από τους εργολάβους του Μετρό Θεσσαλονίκης», επισήμανε σε ανάρτησή της στο fb και τόνισε πως το σημαντικότερο έργο υποδομής της πόλης μετατρέπεται σταδιακά σε «νέα αμαρτωλή υποθαλάσσια».

Η ανάρτηση της κ. Νοτοπούλου, που συνοδεύεται κι από δημοσιεύματα των σχετικών δηλώσεων του κ. Αλέξη Τσίπρα στην τελευταία ΔΕΘ ο οποίος σε μια αποστροφή της ομιλίας του είχε επισημάνει: «Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις».

μετρό θεσσαλονίκηςΑττικό Μετρό