Ελλάδα|29.05.2020 15:19

Τουριστικά λεωφορεία: Πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κατερίνης

Ντέπη Χιωτοπούλου

«Τους τελευταίους μήνες καταρρέουν τα πάντα, ο κλάδος ήταν ο πρώτος που χτυπήθηκε, το Φεβρουάριο» λέει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης Μιχάλης Πεζίκογλου αναφέροντας  τις ακυρώσεις των εκδρομών από το εξωτερικό, την απαγόρευση των συνεδρίων και εκδρομών, το κλείσιμο των συνόρων, των σχολείων. Ο ίδιος επισημαίνει ότι ήδη, ο μεγαλύτερος αριθμός των τουριστικών λεωφορείων βρίσκεται σε ακινησία. «Πάρα πολλοί συνάδελφοι, τουλάχιστον οι μισοί έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας’ δεν έχουν αντικείμενο εργασίας» λέει στο ethnos.gr ο κ. Πεζίκογλου. Να σημειώσουμε ότι σ’ όλη την Ελλάδα είναι καταγεγραμμένα 7.500 τουριστικά λεωφορεία, εκ των οποία τα 3.500 βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα.

Η ραχοκοκαλιά του τουρισμού

«Είμαστε η ραχοκοκαλιά του τουρισμού, εδώ και τρεις μήνες ακούμε μόνο για αεροπλάνα, καράβια, ξενοδοχεία, εστίαση, τα τουριστικά λεωφορεία τα έχουν αγνοήσει» αναφέρει στο ethnos.gr το μέλος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης και εκπρόσωπος στην Αθήνα Κώστας Πραχάλης. Ο ίδιος, ιδιοκτήτης 10 τουριστικών λεωφορείων και δυο ταξιδιωτικών γραφείων, στο κέντρο της Αθήνας και στον Πειραιά, εξηγεί «έρχονται οι τουρίστες από τα αεροδρόμια, από τα λιμάνια, τους παραλαμβάνουμε, οι οδηγοί μας είναι κουστουμαρισμένοι, ευγενικοί, δίνουμε δουλειά σε κόσμο, και το κράτος δεν μας δίνει επιδότηση, όπως έχουν κάνει στη Γερμανία, και επίσης, μας εξαιρεί από την επιχειρηματική χρηματοδότηση ΤΕΠΙΧ ΙΙ».

Οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων, όπως αναφέρουν στο ethnos.gr, εξαιρούνται από το πρόγραμμα που παρέχει δάνεια κεφαλαίου κίνησης, με 100% επιδοτούμενο επιτόκιο για δύο χρόνια, για την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων που έχουν υποστεί αναστολή ή περιορισμό της λειτουργίας τους λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού, διότι κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, από το 2012, παρουσίαζαν ζημίες, οι οποίες μετακυλούσαν από χρονιά σε χρονιά. «Πληρώναμε τις υποχρεώσεις μας, και ενώ φορολογικά φαίνεται ότι είμαστε κερδοφόρες εταιρίες, λογιστικά είμαστε προβληματικές επιχειρήσεις» λέει ο κ. Πεζίκογλου προσθέτοντας ότι εφόσον η εταιρία είναι ενεργή και ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της (πληρωμές προς το δημόσιο, τους υπαλλήλους της κτλ.), δεν θα πρέπει να εξαιρείται από το ΤΕΠΙΧ ΙΙ.

Πορεία διαμαρτυρίας

Η συγκέντρωση και η πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποιούν σήμερα το πρωί οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κατερίνη αποτελείται περίπου, στο σύνολο και των τριών πόλεων, από 400 λεωφορεία. Ο μεγαλύτερος όγκος βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη (περίπου 300 λεωφορεία) ενώ στην Αθήνα έχουν κατέβει περίπου 50 και αντίστοιχα στην Κατερίνη τα μισά από το σύνολο των 45 τουριστικών λεωφορείων που υπάρχουν στην Πιερία.

Σ' ότι αφορά τις πορείς, στην Αθήνα, συγκεντρώθηκαν στις 9.30 το πρωί, επί της Λεωφόρου Ανδρέα Συγγρού 383 (Παλαιό Φάληρο), μπροστά από τη Μαιευτική Γυναικολογική Κλινική «ΡΕΑ» με κατεύθυνση προς τη Βουλή, στο Σύνταγμα.

Στη Θεσσαλονίκη, υπήρξαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε δύο διαφορετικά σημεία: η πρώτη συνάντηση στο 11ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, στο ύψος του Εμπορικού Κέντρου «Mediterranean Cosmos» και η δεύτερη στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, έξω από το Εμπορικό Κέντρο «One Salonica», επί της οδού Κώττα Ρούλια 10. Θα ακολουθήσει πορεία με τα τουριστικά λεωφορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, και στη συνέχεια αντιπροσωπεία θα επιδώσει ψήφισμα με τα αίτημά της στον υπουργό Εσωτερικών Μακεδονίας – Θράκης Θεόδωρο Καράογλου.

Στην Κατερίνη, όπως ενημερώνει το ethnos.gr το μέλος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης Χρήστος Σουρμαΐδης, περί τα 25 λεωφορεία συγκεντρώθηκαν στις 9.30 π.μ., έξω από το «Park Hotel» επί της Μουσσών 16, κάνοντας πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους και την πλατεία της Κατερίνης και καταλήγοντας στο σημείο εκκίνησης.

Τα αιτήματα του κλάδου

Οι επαγγελματίες του κλάδου ζητούν από την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε:

  • Επιδότηση των επιχειρήσεων με τουριστικά λεωφορεία για όσο διάστημα αναστείλουν την δραστηριότητα τους, ανάλογα με τον αριθμό των υπαλλήλων τους
  • Επιδότηση ενοικίου 100% στο διάστημα όπου οι επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές και κατά 60% μέχρι να επανέλθει η κανονικότητα
  • Απαλλαγή κατά 100% της προκαταβολής φόρου και των εισφορών στον ΕΦΚΑ για το διάστημα όπου τα τουριστικά γραφεία έχουν αναστείλει την λειτουργία τους και τα λεωφορεία παραμένουν σε ακινησία
  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας στα τουριστικά λεωφορεία κατά 50% ή πλήρη απαλλαγή για όσο διάστημα παραμένουν σε ακινησία
  • Ένταξη των επιχειρήσεων τους στην Επιχειρηματική Χρηματοδότηση ΤΕΠΙΧ ΙΙ
  • Αύξηση της πληρότητας από το 50% στο 100% από την 1η Ιουνίου.

Ειδικά, για το τελευταίο αίτημα του κλάδου, σχετικά με την αύξηση της πληρότητας στις θέσεις των λεωφορείων, από 50% στο 100%, ο κ. Πεζίκογλου τονίζει «είμαστε η ραχοκοκαλιά, ο περιορισμός στις θέσεις κατά 50%, ανεβάζει το κόστος της μεταφοράς. Πώς είναι δυνατόν να έρχονται με το αεροπλάνο, δίχως να ισχύουν κενά, και στα τουριστικά λεωφορεία να ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα;» προσθέτοντας ότι για την επιβίωση των επιχειρήσεων τους θα πρέπει να γίνει άρση του περιοριστικού μέτρου άμεσα ή το αργότερο στις 15 Ιουνίου.

Να υπενθυμίσουμε, ότι βάσει της ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά οχήματα, δημόσιας χρήσης και ιδιωτικής χρήσης με οδηγό του ν. 4093/2012 (Α’222) ισχύουν τα εξής:

-Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας

-Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού

-Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού

-Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.

τουριστικά λεωφορείαπορεία διαμαρτυρίας