Με διαδικασία fast track οι προσλήψεις στις συγκοινωνιακές εταιρείες
Μαρία ΛιλιοπούλουΧρειάστηκε μία πανδημία και μία ...Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για να ληφθεί η οριστική απόφαση να ενισχυθεί το προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, το οποίο μειώνεται σταθερά χρόνο με το χρόνο, καθώς οι τελευταίες προσλήψεις ειδικά στον κλάδο των λεωφορείων και τρόλεϊ χρονολογούνται από το 2006.
Οπως είχε προαναγγελθεί προ ημερών κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στο υπουργείο Μεταφορών τόσο στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) όσο και στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα γίνουν προσλήψεις με διαδικασία ...fast track αλλά με τους κανόνες του ΑΣΕΠ.
Συνολικά στο ανθρώπινο δυναμικό των δύο εταιρειών θα προστεθούν 655 άτομα χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί ο ακριβής αριθμός ανά συγκοινωνιακό φορέα με την πλήρη ενσωμάτωση των νέων εργαζομένων στις συγκοινωνιακές εταιρείες να τοποθετείται περίπου τον προσεχή Δεκέμβριο. Η σχετική προκήρυξη αναμένεται να βγει στον «αέρα» από το υπουργείο στα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ όπως ορίζει η ΠΝΠ οι προσλήψεις για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών, όπως αυτών που προκύπτουν από τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό διασποράς του κορονοϊού, θα είναι με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και θα αφορούν τις ειδικότητες οδηγών, μηχανοδηγών και τεχνιτών.
«Οι προσλήψεις θα γίνουν με ευθύνη των οικείων φορέων, βάσει της σειράς προτεραιότητας και των κριτηρίων του Α.Σ.Ε.Π», όπως διευκρινίζεται.
Βάσει της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί, η προκήρυξη εκδίδεται από τον υπουργό Μεταφορών κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα και ύστερα από έγκριση του Α.Σ.Ε.Π., η οποία διαβιβάζεται εντός δέκα ημερών από την ημέρα παραλαβής της εισήγησης του ενδιαφερόμενου φορέα. Στην προκήρυξη θα συμπεριληφθεί ο συνολικός αριθμός του προσωπικού που προσλαμβάνεται ανά κατηγορία και ανά φορέα απασχόλησης, τα απαιτούμενα προσόντα και δικαιολογητικά ανά κατηγορία προσωπικού και η προθεσμία υποβολής αιτήσεων που ανέρχεται σε 15 ημέρες από την ημέρα δημοσίευσης της προκήρυξης.
Οι υποψήφιοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στη ΣΤΑΣΥ ή την ΟΣΥ, οι οποίες τις αξιολογούν και συντάσσουν προσωρινούς πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων μέσα σε ένα μήνα από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Οι προσωρινοί πίνακες δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του φορέα και αποστέλλονται στο Α.Σ.Ε.Π., μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για έλεγχο νομιμότητας. Δίνεται προθεσμία πέντε ημερών για την ενδεχόμενη υποβολή ενστάσων, ενώ εντός είκοσι ημερών το ΑΣΕΠ θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο. Σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ δεν έχει αποφανθεί εντός του συγκεκριμένου χρονικού περιθωρίου, θα θεωρηθεί ότι εγκρίνεται ως μόνιμος ο προσωρινός πίνακας προσληπτέων.
Οσοι τελικώς προσληφθούν, θα βρίσκονται υπό ειδική δοκιμαστική υπηρεσία διάρκειας ενός έτους με αποδοχές, μετά την ολοκλήρωση της οποίας - και εφόσον περάσουν τον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας - θα προσλαμβάνονται κανονικά.
Το ...αμαρτωλό παρελθόν
Παρά τη δεδομένη ανάγκη των συγκοινωνιακών εταιριών να ανανεώσουν το προσωπικό τους δεδομένου ότι το υφιστάμενο δυναμικό δεν αρκεί καν για να δρομολογηθεί το σύνολο των διαθέσιμων οχημάτων στα οδικά μέσα, ήδη πολλοί είναι εκείνοι που εκφράζουν προβληματισμό για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί δεδομένου ότι το χρονικό πλαίσιο ελέγχου από το ΑΣΕΠ είναι ασφυκτικό.
Ειδικά ο κλάδος των λεωφορείων (πρώην ΕΘΕΛ) άλλωστε έχει ένα αρκετά ...αμαρτωλό παρελθόν όσον αφορά τις προσλήψεις. Είναι ακόμα νωπές οι μνήμες των μαζικών παραιτήσεων και απολύσεων περίπου 200 εργαζομένων της εταιρίας, οι οποιοι σε ελέγχους που είχαν διενεργηθεί μετά την πρόσληψή τους εντοπίστηκαν με πλαστά ή παραποιημένα πιστοποιητικά σπουδών. Ηδη από το 2006 η τότε ηγεσία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, είχε καταγγείλει «παράγκα προσλήψεων». Οι εργαζόμενοι είχαν καταγγείλει κύκλωμα πλαστογραφησης, το οποίο με αμοιβή που κυμαινόταν από 1.500 έως 3.000 ευρώ άλλαζε ή βελτίωνε το βαθμό απολυτηρίου.
Η υπόθεση αφορούσε τον διαγωνισμό του 2004 και είχε φτάσει στον εισαγγελέα, ενώ και στον διαγωνισμό του 2006 φήμες ήθελαν να φυλάσσεται αυστηρά ο χώρος, στον οποίο βρίσκονταν οι φάκελοι των υποψηφίων.
Μέσα στην τετραετία 2014-2018 συνολικά γι΄αυτήν την αιτιολογία αποχώρησαν από την εταιρεία περίπου 200 εργαζόμενοι είτε με παραίτηση είτε με απόλυση, ενώ σύμφωνα με έγγραφα που είχε παρουσιάσει στη Βουλή ο τέως υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, από τους πρώτους ελέγχους των επιθεωρητών - ελεγκτών είχε προκύψει ότι περίπου το 16% των οδηγών είχε ελλιπή στοιχεία στους φακέλους τους.
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ