Με ένα κλικ οι μετακινήσεις στην Αθήνα - Πώς θα λειτουργεί το νέο app του ΟΑΣΑ
Μαρία ΛιλιοπούλουΔρομολόγια λεωφορείων, μετρό, τραμ, αλλά και ΚΤΕΛ και σιδηροδρομικά φιλοδοξεί να βάλει σε μία εφαρμογή ο ΟΑΣΑ ώστε ο επιβάτης να λαμβάνει άμεσα και σε πραγματικό χρόνο όποια πληροφορία χρειάζεται για τις μετακινήσεις του στο λεκανοπέδιο.
Στόχος είναι η δημιουργία μίας εφαρμογής «ομπρέλα», στην θα ενταχθούν όλες οι υφιστάμενες εφαρμογές από την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέχρι τον 5ψήφιο αριθμό εξυπηρέτησης των επιβατών, ενώ παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη μέσα από το κινητό του τηλέφωνο να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όχι μόνο πότε θα έρθει το επόμενο λεωφορείο ή ο επόμενος συρμός αλλά να ενημερώνεται και για τα δρομολόγια τρένων, πλοίων, υπεραστικών λεωφορείων, να λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για ταξί και κάθε άλλο Μέσο Μεταφοράς.
Πρόκειται για το Ολοκληρωμένο Σύστημα Πληροφόρησης Επιβατών (ΟΣΠΕ), για το οποίο ο Οργανισμός ζητά αυτήν την περίοδο και έως τις 19 Οκτωβρίου τη συμμετοχή του κοινού για την δημιουργία των τεχνικών προδιαγραφών του νέου συστήματος.
Στόχος είναι το σύνολο της διαθέσιμης πληροφορίας να συγκεντρωθεί σε ένα και μοναδικό σύστημα, ώστε να είναι προσβάσιμη τόσο από τα στελέχη του συγκοινωνιακού κλάδου όσο και από τον πολίτη μέσω της εγκατάστασης της νέας εφαρμογής στο κινητό τους.
Στις «υπηρεσίες» που θα παρέχονται μέσω της εφαρμογής εντάσσονται:
- Αυτοματοποιημένος Εντοπισμός Οχημάτων.
- Αυτοματοποιημένη Καταμέτρηση Επιβατών.
- Ηλεκτρονική Σήμανση Πληροφοριών Επιβατών / «Έξυπνες» Στάσεις. • Ενημέρωση Επιβατών σε Πραγματικό Χρόνο / Έκτακτα Περιστατικά.
- Business Intelligence.
Τα δεδομένα που συλλέγονται από συστήματα όπως ο αυτοματοποιημένος εντοπισμός οχημάτων ή και η Τηλεματική, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού όσον αφορά την μετακίνησή του. Συστήματα όπως η Αυτοματοποιημένη Καταμέτρηση Επιβατών σε συνδυασμό με τα λοιπά συστήματα όπως ο Αυτοματοποιημένος Εντοπισμός Οχημάτων παρέχουν δεδομένα, από τα οποία μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τη χρήση του μεταφορικού δικτύου και να υποβοηθήσουν εταιρίες στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων ανάλογα με τις ανάγκες του δικτύου.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται μπορούν να παρουσιάζονται σε διαφορετικά κανάλια όπως το διαδίκτυο και εφαρμογές για συσκευές smartphone, στα social media, διαδραστικές οθόνες σε «έξυπνες» στάσεις και αποβάθρες κ.λπ., παρέχοντας διαρκή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το δίκτυο του κάθε φορέα, τα δρομολόγια, το κόστος του ναύλου μιας διαδρομής και τον συνολικό χρόνο μετακίνησης με χρήση πολλαπλών Μέσων, είτε ακόμα και την ενημέρωση του επιβατικού κοινού για έκτακτα περιστατικά όπως προσωρινή διακοπή υπηρεσίας
Υποχρέωση του πολίτη, ο οποίος θα θελήσει να «κατεβάσει» την εφαρμογή, θα είναι η συμπλήρωση ερωτηματολογίου και η παραχώρηση άδειας λήψης υπηρεσιών τοποθεσίας καθώς επίσης και η συμμετοχή σε pop up ερωτηματολόγια κατά τη διάρκεια και μετά τη μετακίνησή του.
Το αρχικό ερωτηματολόγιο θα περιλαμβάνει τόσο στοιχεία ταυτοποίησης (όνομα, ηλικία, επάγγελμα, κ.λπ) όσο και επίπεδο εκπαίδευσης, κατοχή κλασικού ή εναλλακτικού μέσου μεταφοράς, όπως ποδήλατο, συχνότητα χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ποια προτιμά, κατοχή ή όχι κάρτας απεριορίστων διαδρομών, κ.λπ.
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ