Ελλάδα|24.12.2020 13:04

Παναγιώτης Νίκας: Κερδίζουμε το στοίχημα για την Πελοπόννησο

Τίμος Φακαλής

Επαναλειτουργία του τρένου, φυσικό αέριο σε όλες τις πόλεις της Πελοποννήσου, ανακατασκευή και προβολή όλων των μνημείων, βελτιώσεις στο εθνικό δίκτυο, παρεμβάσεις στην διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου, στήριξη των επιχειρήσεων, 1 δις ευρώ για έργα στην επόμενη πενταετία αλλά και ένα άλλο τουριστικό μοντέλο που θα στηρίζεται στην ποιότητα, την ιστορία και τον σεβασμό στο περιβάλλον είναι οι άμεσες προτεραιότητες του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα. 

Το πλάνο επαναλειτουργίας του τρένου

Σε μια εφ’ όλη της ύλης συνέντευξη στο ethnos.gr ο Περιφερειάρχης τονίζει ότι από την αρχή της θητείας του έβαλε ως στόχο την επαναλειτουργία του τρένου διότι υπάρχει συνείδηση ότι χωρίς το τρένο δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη της Πελοποννήσου, ούτε τουριστική ούτε και των τεσσάρων βιομηχανικών περιοχών της. Για να ξαναμπεί το τρένο στις ράγες η Περιφέρεια κατάφερε να δεσμεύσει σε συνεννόηση και με τον Κάρστεν Ράσμουσεν, επικεφαλής του τμήματος Ελλάδος – Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG REGIO) της Ε.Ε. 15 εκατ. ευρώ και εντός των επόμενων ημερών θα υπογραφεί με τον ΟΣΕ η διαδικασία εκχώρησης του συγκεκριμένου ποσού για να τρέξουν γρήγορα τα έργα επαναλειτουργίας της γραμμής από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο. Σε δεύτερη φάση μελετάται μέχρι την Τρίπολη η συντήρηση της γραμμής. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαθέσει πάνω 80 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των γραμμών της Πελοποννήσου και όταν αυτή ολοκληρώθηκε σταμάτησε η κυκλοφορία του τρένου του καθώς ήρθαν τα μνημόνια. 

Περιφέρεια Πελοποννήσου/Τηλεεδιάσκεψη της Περιφέρειας Πελοποννήσου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Κάρστεν Ράσμουσεν

Εργα βελτίωσης του οδικού δικτύου

Αναφερόμενος στα μεγάλα οδικά έργα της περιφέρειας Πελοποννήσου ο κ. Νίκας τόνισε ότι αυτά βρίσκονται σε καλό δρόμο. Αν και αναγνώρισε ότι η Περιφέρεια έχει το χειρότερο οδικό δίκτυο στην Επικράτεια υπάρχει σχεδιασμός-ο οποίος θα υλοποιηθεί πάρα πολύ γρήγορα-εντάσσοντας τα έργα στην αναθεώρηση του ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του οδικού μας δικτύου και έχουμε δώσει ήδη δεκάδες εκατ. ευρώ από πόρους για να βελτιώσουμε το δικό μας δίκτυο. «Σας διαβεβαιώνω ότι του χρόνου το καλοκαίρι το οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο θα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι είναι σήμερα και στο επίπεδο ασφάλτου, ασφάλειας, οριζόντιας και κάθετης διαγράμμισης».

Στις προτεραιότητες της Περιφέρειας είναι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όπως η παράκαμψη των Λαγκαδίων, ο δρόμος από την Σπάρτη μέχρι το Γύθειο η ανακατασκευή του δρόμου της Μάνης. Όσον αφορά στην Αργολίδα σε αυτό το ΕΣΠΑ εντάσσεται μεταξύ άλλων η σύνδεση του Άργους και του Ναυπλίου με τον αυτοκινητόδρομο Α7. 

Eurokinissi/Ισθμός της Κορίνθου

Κονδύλι 750.000 ευρώ για έργα στον Ισθμό της Κορίνθου 

Σε ότι αφορά τον Ισθμό της Κορίνθου και τα προβλήματα που έχουν προκύψει τόνισε ότι υπάρχει ένας συντονισμός και με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκο Ταγαρά.  Αν και ο Ισθμός ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ η Περιφέρεια  θα διαθέσει τα αναγκαία χρήματα για το φράξιμο της διώρυγας και από τις δύο πλευρές  15 χλμ. (7.5 χλμ από την κάθε πλευρά). Στόχος, όπως είπε, να μηδενιστούν τα ατυχήματα στο μέλλον και να αξιοποιηθεί ο χώρος γύρω από τη διώρυγα με ένα χρησιδάνειο. «Η διώρυγα είναι το δεύτερο πιο επισκέψιμο μνημείο μετά την Ακρόπολη στην Ελλάδα. Βλέπουν όμως το κανάλι και φεύγουν.  Γι αυτό και πρέπει να κάνουμε έργα μετά το φράξιμο ώστε να συγκρατούμε τον κόσμο στην περιοχή και να υπάρξει οικονομική ενδυνάμωση της περιοχής. Και έχουμε σχεδιασμό γι αυτό. Άμεσα διαθέτουμε 750.000 ευρώ για την προστασία του κόσμου στη διώρυγα. Λυπάμαι ειλικρινά για το γεγονός ότι έργα του Τρικούπη που έγιναν πριν 140 χρόνια που έγιναν χωρίς ΕΣΠΑ και όλες αυτές τις χρηματοδοτήσεις  τα έχουμε αφήσει και απαξιώνονται. Και αυτά  είναι η διώρυγα και το τρένο» πρόσθεσε ο κ. Νίκας

Ενίσχυση 24 εκατ. ευρώ στο σύστημα Υγείας - Στήριξη και σε επιχειρήσεις 

Αναφερόμενος στην πανδημία ο κ. Νίκας τόνισε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διαθέσει για τη στήριξη του συστήματος υγείας πάνω από 24 εκατ. ευρώ. «Είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο κι εμείς και οι άλλες Περιφέρειες συμβάλουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό για τη στερέωση του συστήματος Υγείας παρά το γεγονός ότι οι Περιφέρειες δεν εκπροσωπούνται στα Δ.Σ. των νοσοκομείων». 

Σε ό,τι αφορά στις επιχειρήσεις είπε ότι αυτές έχουν πληγεί τόσο στον πρωτογενή όσο και στον δευτερογενή και τριτογενή τομέα. Ο Περιφερειάρχης αναγνώρισε ότι υπάρχουν ζητήματα και στην διάθεση των τοπικών προϊόντων. «Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα στη διάθεση του περίφημου πελοποννησιακού οίνου (Νεμέας Αρκαδίας) λόγω και των κλειστών καταστημάτων. Έχουμε 4-5 προγράμματα ως Περιφέρεια ενίσχυσης των επιχειρήσεων αλλά όπως και να το κάνουμε είναι σταγόνα στον ωκεανό απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις».

Ενα δις ευρώ για έργα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου την επόμενη πενταετία 

Για τα έργα τόνισε ότι θα διατεθούν αθροιστικά για αυτά ένα δις ευρώ  στην Περιφέρεια Πελοποννήσου την επόμενη πενταετία. Τα περισσότερα χρήματα που θα έρθουν στην Πελοπόννησο τα προσεχή χρόνια δεν είναι από το ΕΣΠΑ αλλά από το ταμείο για την Δίκαιη Μετάβαση της ευρύτερης Μεγαλόπολης μετά το κλείσιμο των εργοστασίων για την παραγωγή ρεύματος με λιγνίτη. «Αυτή είναι μια πρόκληση για την Μεγαλόπολη και την ευρύτερη περιοχή μας. Μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ίσως και τριπλάσια από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που αντιστοιχούν στην Περιφέρειά μας. Είναι μια σπουδαία δουλειά με μια Επιτροπή στην οποία προεδρεύει ο κ. Μουσουρούλης και αναφέρεται απευθείας στο υπουργείο Ανάπτυξης. Και η περιοχή δικαιούται να έχει τη φροντίδα και της Περιφέρειας και της κυβέρνησης και της Ευρώπης με έργα που έχουν σχεδιαστεί  γιατί έχει προσφέρει πάρα πολλά σε όλους με την παραγωγή ρεύματος και με την περιβαλλοντική επιβάρυνση που έχει υποστεί». 

Ενδεικτικό της βοήθειας που θα υπάρξει είναι ότι οι μονάδες που θα εγκατασταθούν εκεί θα έχουν μια  επιδότηση που μπορεί να φτάνει και το 80% ενώ μεσοσταθμικά μιλάμε για μια επιδότηση που θα φτάνει το 50%-55%. «Ως προς τα έργα από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ που στην πενταετία θα ξεπεράσουν το 1 δις αθροιστικά στην Περιφέρειά η πολιτική μας είναι να κάνουμε έργα που θα απαντούν στις προκλήσεις του μέλλοντος, θα στηρίξουν στις επόμενες γενιές». 

Eurokinissi/Μεγαλόπολη

20 εκατ. ευρώ για τη σύνδεση με το φυσικό αέριο

Ενεση βοήθειας ύψους 20 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους διαθέτει η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην κρατική εταιρία ΔΕΔΑ προκειμένου να φτάσει το φυσικό αέριο σε όλες τις μεγάλες πόλεις.  Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στέλνει, παράλληλα, μήνυμα ότι δεν θα ξοδευτούν χρήματα για ψηφοθηρικούς λόγους. «Θα κάνουμε σημαντικά πράγματα για να αφήσουμε και το θετικό στίγμα μας και την παρουσία μας στην περιοχή και τέτοια είναι τα έργα όπως η επανεκκίνηση του τρένου, έργα τα οποία συνδέονται με το φυσικό αέριο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κεντρικός σωλήνας φυσικού αερίου φτάνει μέχρι την Μεγαλόπολη. Θα είναι αστείο να μην  χρηματοδοτηθεί η διάχυση του φυσικού αερίου στις μεγάλές πόλεις». 

Eurokinissi/Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας

Νέο τουριστικό μοντέλο στην Πελοπόννησο με όχημα τον πολιτισμό και το περιβάλλον

Με άξονα την ανακατασκευή και την προβολή όλων των μνημείων ο κ. Νίκας φιλοδοξεί να αλλάξει το τουριστικό μοντέλο της περιοχής, ακολουθώντας το μοντέλο της πράσινης ανάπτυξης, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. «Η Περιφέρεια έχει δεκάδες μνημεία τα οποία είναι πασίγνωστα διεθνώς όπως οι Μυκήνες, η Τίρυνθα, η Επίδαυρος, τα Κάστρα της Λακωνίας και της Μεσσηνίας , η αρχαία Μεσσήνη ο Μυστράς Φτάνει πια. Δεν θέλουμε τον τουρισμό της παραθαλάσσια Ισπανίας.  Δεν θέλουμε τον τουρισμό της Μυκόνου, δεν θέλουμε τον τουρισμό άλλων νησιών όπου καταστράφηκε ο οικοδομικός πλούτος αυτών των περιοχών. Δεν υπάρχει μέλλον με τον τουρισμό που γνωρίσαμε.  Με τις αεροπλανιές που έρχονταν με 15-20 ευρώ κάθε μέρα από την βόρεια Ευρώπη. Χρειαζόμαστε ένα άλλο είδος τουρισμού. Θέλουμε έναν τουρισμό ο οποίος να δένει με τον πολιτισμό με την αγάπη για τη φύση, για την ιστορία, το περιβάλλον, τις καταδύσεις, την αναρρίχηση κ.α. . Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι το κέντρο παραγωγής των μεσογειακών προϊόντων και της μεσογειακής διατροφής με τα κρασιά μας, τα σύκα μας, το λάδι, τις ελιές και θεωρώ ότι παράγοντας πλούτου είναι ο πολιτισμός και η διατροφή κάθε περιοχής». 

Το καλοκαίρι ολοκληρώνεται η μελέτη πυροπροστασίας των Μυκηνών

Ειδικά για τα Μυκήνες και την πυρκαγιά που επεκτάθηκε και εντός του αρχαιολογικού χώρου ο κ. Περιφερειάρχης τόνισε ότι από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων εισπράττονται εκατομμύρια ευρώ από τα εισιτήρια η μελέτη πυροπροστασίας που υπήρχε για περίπου δέκα χρόνια δεν υλοποιήθηκε. «Με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη λύνουμε θέματα αμέσως και έχουμε άριστη συνεργασία. Και η Περιφέρεια αν και δεν είχε υποχρέωση γιατί δεν έχει την αρμοδιότητα διέθεσε κονδύλια 700.000 ευρώ για να υλοποιηθεί η μελέτη που υπήρχε εδώ και δέκα χρόνια. Και πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι το καλοκαίρι από άποψη πυροπροστασίας στην περιοχή των Μυκηνών να την εγκαινιάσουμε μαζί με την υπουργό» είπε ο κ. Νίκας. 

Υπουργείο Πολιτσιμού/Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

«Και η Περιφέρεια Πελοποννήσου αν και έχει τις περισσότερες δυνατότητες από όλες τις Περιφέρειες της χώρας είναι αναπτυγμένη πολύ παρακάτω από τις δυνατότητες της και φταίμε εμείς οι οποίοι εκφράζουμε τον κλάδο της Πελοποννήσου εμείς έχουμε τις μεγαλύτερες ευθύνες» κατέληξε ο κ. Νίκας. 

τρένοΠελοπόννησοςφυσικό αέριοΕΣΠΑΠαναγιώτης Νίκας