Ελλάδα | 08.02.2021 12:41

Κορονοϊός: Με έως και 100% πληρότητα τα δρομολόγια στα σχολικά λεωφορεία

Μαρία Λιλιοπούλου

Με πληρότητα έως και 100% εξακολουθούν να εκτελούνται τα δρομολόγια με τα σχολικά λεωφορεία σε όλες τις περιοχές της χώρας, καθώς επίσης και τα σχολικά δρομολόγια των ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα, καθώς μέχρι τώρα και παρά το γεγονός ότι στη χώρα ανακοινώθηκε νέα σειρά αυστηρότερων μέτρων από την περασμένη Παρασκευή, δεδομένου ότι ο αριθμός κρουσμάτων και διασωληνωμένων από κορονοϊό αυξάνεται μέρα με την ημέρα, δεν έχει αλλάξει τίποτα στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που κανόνιζε το ζήτημα αυτό από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ωστόσο πλέον η κατάσταση της χώρας δεν έχει καμία σχέση με αυτή του περασμένου Σεπτεμβρίου αφού βρίσκεται μόλις μία ανάσα πριν το τρίτο κύμα της πανδημίας με τον κίνδυνο να βαφτούν «κόκκινες» και όσες Περιφέρειες δεν βρίσκονται ακόμα σε κατάσταση συναγερμού, να παραμονεύει ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα στις περιοχές που δεν είναι «κόκκινες» πλέον λειτουργούν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες (και τα Λύκεια) με αποτέλεσμα ο αριθμός των μετακινούμενων μαθητών να είναι μεγαλύτερος, αλλά κατά κανόνα ο αριθμός των οχημάτων να παραμένει ο ίδιος.

Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι για τα προγραμματισμένα κανονικά δρομολόγια των ΚΤΕΛ, αστικών λεωφορείων, κλπ εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός της πληρότητας στο 65% οριζόντια σε όλη την Ελλάδα ανεξαρτήτως της τοπικής επιδημιολογικής κατάστασης.

Για το θέμα, το οποίο είχε αναδείξει το «ethnos.gr» από τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχουν ήδη εκφράσει διαμαρτυρίες αρκετοί Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί ακόμα λύση με πηγές του υπουργείου Μεταφορών να παραπέμπουν στο υπουργείο Παιδείας ως αρμόδιο για το ζήτημα, από όπου επισημαίνεται ότι για να προστεθούν οχήματα σε αυτά που έχουν ήδη συμφωνηθεί για τη φετινή χρονιά, θα πρέπει να γίνουν νέοι διαγωνισμοί, κάτι το οποίο αποτελεί μία χρονοβόρα διαδικασία.

«Το ζήτημα είναι υπερεπείγον» εξηγεί στο «ethnos.gr» η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Τσαγκαράδας Ανατολικού Πηλίου, Ιωάννα Χριστάκη, εξηγώντας ότι «τα παιδιά και των δύο βαθμίδων επιστρέφουν σαν <σαρδέλες> το μεσημέρι από το σχολείο».

Συνολικά στο γυμνάσιο και το λύκειο Τσαγκαράδας Ανατολικού Πηλίου συστεγάζονται και φοιτούν 75 παιδιά και - όπως επισημαίνει - στο σχολείο εφαρμόζονται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα κανονικά, δηλαδή γίνεται ξεχωριστός προαυλισμός των τάξεων αλλά κυρίως εφαρμόζεται ο αυστηρός διαχωρισμός των μαθητών του Λυκείου με αυτών του Γυμνασίου.

Τα μέτρα ακυρώνονται στην πράξη

Ωστόσο τα μέτρα αυτά φαίνεται ότι ακυρώνονται κατά τις ώρες της μεταφοράς των μαθητών. Η μεταφορά των μαθητών (από και προς το σχολείο) γίνεται με ένα μισθωμένο λεωφορείο του ΚΤΕΛ (50 θέσεων), οι δε υπόλοιποι μαθητές (μόνο) το πρωί χρησιμοποιούν το κοινό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ της γραμμής (Άγιος Ιωάννης – Βόλος) αυτό δηλαδή που χρησιμοποιούν και οι επιβάτες των δρομολογίων της γραμμής.

«Κατά το σχόλασμα όμως δεν υπάρχει δεύτερο λεωφορείο και έτσι όλοι οι μαθητές μπαίνουν στο ένα και μοναδικό ''μαθητικό'' λεωφορείο χωρίς καμία εποπτεία και ασφαλώς χωρίς κανένα διαχωρισμό μεταξύ των μαθητών του Λυκείου με αυτών του Γυμνασίου, ούτε εφαρμόζεται κανένας περιορισμός επιβαινόντων, έτσι οι μαθητές κυριολεκτικά στοιβάζονται σαν '' σαρδέλες''» υπογραμμίζει η κυρία Χριστάκη.

Ο Σύλλογος Γονέων έχει ήδη απευθυνθεί στο τοπικό ΚΤΕΛ, από όπου τους δήλωσαν ότι ερμηνεύουν την τελευταία απόφαση ως μη έχουσα περιορισμό πληρότητας και κατά συνέπεια μπορεί να συμπληρώνει το 100% των θέσεων του λεωφορείου δηλ. να μπαίνουν μέσα και οι 50 μαθητές, όπως και στην πράξη συμβαίνει.

Μετακινήσεις σε υπερπλήρες λεωφορείο

«Όπως γίνεται αντιληπτό ουδείς μπορεί να εγγυηθεί ότι τα παιδιά σ΄ ένα υπερπλήρες λεωφορείο (και μάλιστα ασυνόδευτα) τηρούν από μόνα τους τουλάχιστον το υγειονομικό μέτρο για τις μάσκες, γιατί όπως προείπαμε το μέτρο για τις αποστάσεις έχει εν τοις πράγμασι ακυρωθεί. Σημειωτέων δε ότι λόγω των μακρινών αποστάσεων, ο χρόνος παραμονής των μαθητών στο λεωφορείο είναι από 15 λεπτά έως και 1 ώρα» συμπληρώνει η πρόεδρος του Συλλόγου προσθέτοντας ότι εάν «ένα μόνο παιδί είναι φορέας του ιού, σε δυο τρεις μέρες θα έχουν μολυνθεί όλα τα παιδιά και κατ' επέκταση μετά οι καθηγητές, οι οικογένειές τους, κλπ. Άρα τα λεωφορεία είναι εν δυνάμει υγειονομικές βόμβες που κατ' επέκταση κινδυνεύουν να μολύνουν 1.000 – 1.500 άτομα».

Από την Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου που άνοιξαν τα σχολεία ο Σύλλογός έχει διαμαρτυρηθεί και έχει ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές, τον δήμαρχο Ζαγοράς Μουρεσίου, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, την Πολιτική Προστασία, την διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Μαγνησίας, «αλλά μέχρι στιγμής το πρόβλημα όχι μόνο παραμένει, αλλά τουναντίον βλέπουμε και αδιαφορία. Δηλαδή ισχύει επακριβώς ότι ίσχυε και πριν τον κωρονοϊό».

Αντί για λύση, μάλιστα, οι αρμόδιοι τους επεσήμαναν πως το πρόβλημα αυτό το αντιμετωπίζουν πολλά δημόσια σχολεία που η μεταφορά των μαθητών γίνεται με μισθωμένα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.

ΚΤΕΛδρομολόγιασχολικά λεωφορείαμαθητές