Καραμανλής σε Τσίπρα για τα Μέσα Μεταφοράς: Επιτροπή που θεσμοθετήσατε ακύρωσε τον διαγωνισμό
Μαρία ΛιλιοπούλουΠολιτική κόντρα για τις εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πυροδότησαν οι χθεσινές δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Κόντρα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε διαγωνισμό για 750 λεωφορεία και το υπουργείο Μεταφορών να απαντά ότι η ακύρωση ήρθε από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
Το πινγκ - πονγκ των ανακοινώσεων όμως δε σταμάτησε εκεί καθώς στη συνέχεια τη σκυτάλη πήραν οι τομεάρχες Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης, στους οποίους στη συνέχεια απάντησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ολα ξεκίνησαν από την αναφορά του Αλέξη Τσίπρα: «Δεν πρέπει να αναρωτηθούμε τι πάει στραβά όταν είμαστε πέντε μήνες σε καραντίνα και διαρκώς αυξάνονται τα κρούσματα» αναρωτήθηκε ο κ. Τσίπρας. Και συνέχισε: «Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν κολλάει όταν στοιβάζεται ο κόσμος σε κλειστό χώρο, σε κλειστά βαγόνια κατά εκατοντάδες σαν τις σαρδέλες μέσα στο μετρό διότι δεν έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια; Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία η εικόνα και τα στοιχεία είναι αδιάψευστα. Εμείς αφήσαμε διαγωνισμό με 750 νέα λεωφορεία τον Σεπτέμβρη του 2019. Τον ακύρωσε τον διαγωνισμό η ΝΔ κι ο Καραμανλής. Γιατί τον ακύρωσε, ψάξτε να βρείτε. Ενδεχομένως δεν άφηνε περιθώρια κέρδους για μεσάζοντες. Αλλά τον ακύρωσε. Μείναμε χωρίς λεωφορεία στην Αττική. Ακύρωσε και άλλα 80 της Περιφέρειας με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή τα υπάρχοντα λεωφορεία να είναι περιορισμένα, όσα ήταν και πριν και λιγότερα και ο κόσμος να στοιβάζεται για να πάει στη δουλειά του».
Διαβάστε ακόμη: Τσίπρας: Να ξεχάσει τις σκέψεις για ακύρωση του οκταώρου ο Μητσοτάκης
Σημείωσε ότι οι πολίτες καλούνταν να μη βγαίνουν να περπατήσουν μετά τις 6 το απόγευμα ή μετά τις 9, να μένουν σπίτι, αλλά να πηγαίνουν στη δουλειά τους με κίνδυνο να κολλήσουν τον ιό κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους.
Απαντώντας σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής τονίζει ότι ουδέποτε ακύρωσε κανέναν διαγωνισμό για λεωφορεία: «Επειδή ο κ. Τσίπρας για άλλη μια φορά φαίνεται ότι έπεσε θύμα αυταπάτης, αλλά και της άγνοιάς του για το τι νομοθέτησε ως κυβέρνηση, τον ενημερώνω ότι ούτε ακύρωσα, ούτε και μπορούσα να ακυρώσω κανέναν διαγωνισμό για λεωφορεία... Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να τον προκηρύξει όπως - όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αλλά τον ακύρωσε η ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – που η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσμοθετήσει».
Αναφορικά με τους λόγους της ακύρωσης του διαγωνισμού, ο κ. Καραμανλής σημειώνει πως η Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε πως «η διακήρυξη παραβίαζε ευθέως τόσο διατάξεις της εθνικής, όσο και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, περιλάμβανε δυσανάλογες και υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, ερχόταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού (ας τα προσέξει ιδίως αυτά ο κ. Τσίπρας, επειδή κάτι ανέφερε για «μεσάζοντες»), ενώ δεν είχε καν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ως προς τη σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών επαναλαμβάνει ότι «η πραγματικότητα είναι μία: Επί 4,5 χρόνια δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο. Εμείς σε 1,5 χρόνο κάναμε 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, βγάζουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα, ως τώρα αυξήσαμε κατά 50% τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σχεδόν τα διπλασιάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Και προχωράμε για την προμήθεια 1.300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων. Δεν λέμε φυσικά ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά έχουμε σχέδιο, το εφαρμόζουμε μέρα με τη μέρα και συνεχίζουμε την προσπάθεια» καταλήγει.
Μπαράζ ανακοινώσεων
Ανταπαντώντας οι τομεάρχες Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης σε κοινή τους δήλωση επισημαίνουν ότι «οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι των απίστευτων συνωστισμών και της υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα ΜΜΜ. Αντί να σηκώνουν το δάχτυλο στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ας απολογηθούν δημόσια για τα όσα τραγικά βιώνουν οι πολίτες καθημερινά».
Στη δήλωσή τους αναφέρουν επίσης ότι:
· «Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, ο κ. Καραμανλής αρνήθηκε να κάνει τις αλλαγές που του υπέδειξε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών σε δύο τυπικές παρατηρήσεις (απολύτως συνηθισμένες σε τέτοιες διαδικασίες), ώστε να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Καλό θα είναι να μη δίνει στη δημοσιότητα μόνο αποσπάσματα της απόφασης.
· Ο κ. Πατούλης, περιφερειάρχης Αττικής με τη Ν.Δ., απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, που είχε δρομολογήσει η Ρένα Δούρου.
· Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, επενδύοντας στην ανεπάρκειά της, προχώρησε το σχέδιό της για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών: Υπέγραψε -«ακριβές» για το δημόσιο- συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και ιδιώτες, νοίκιασε παλιά λεωφορεία και νομοθέτησε «χατίρια», όπως την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας νοικιασμένων οχημάτων από το δημόσιο.
· Ο κ. Καραμανλής ξεχνά το «χαστούκι» του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing για… παράθυρα που δεν άνοιγαν, μια ιστορία που καθυστέρησε τη διαδικασία επί εβδομάδες.
· Ξεχνά να αναφερθεί στις καταγγελίες για τις προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών, για τις λίστες που ανεβοκατέβαιναν και για τη σειρά κατάταξης που άλλαξε χωρίς λόγο. Ξεχνά ότι το ΑΣΕΠ δέχθηκε το 50% των ενστάσεων.
· Ψεύδεται όταν λέει ότι το 2019 παρέλαβαν μόνο 850 λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα. Επικαλείται στοιχεία της θερινής περιόδου, ενώ η τηλεματική, εκείνη την περίοδο, είχε καταγράψει -έστω για μία φορά- το στίγμα 1.540 λεωφορείων και τρόλεϊ στο λεκανοπέδιο.
· Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, από τα 350-400 λεωφορεία του ΟΑΣΘ που πραγματοποιούσαν δρομολόγια μέχρι το 2019, κατάφεραν να μειώσουν τον αριθμό τους σημαντικά, προσθέτοντας μόνο κάτι «σαπάκια» από τη Λειψία που πιάνουν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη και εκ των οποίων κυκλοφορούν μόλις 14 από τα 50, με την πλειονότητα να είναι κυρίως στα συνεργεία και όχι στον δρόμο».
Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης για να πει πως «είναι προφανές ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει ζήτημα στοιχειώδους κατανόησης ενός κειμένου. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν επέστρεψε με διορθώσεις τον διαγωνισμό, αλλά τον ακύρωσε!», σημείωσε.
Προσέθεσε ότι «όταν η ΑΕΠΠ ζήτησε διευκρινίσεις, αυτές εστάλησαν από το Υπουργείο στις 26-06-2019 και τις 28-06-2019, δηλαδή επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ [βλ. σκέψεις 8 και 9 της Απόφασης].
Αυτές οι απόψεις / ενστάσεις απορρίφθηκαν από την ΑΕΠΠ. Τα πράγματα είναι απλά. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση είναι δημοσιευμένη, οπότε θα μπορούσαν να μας υποδείξουν τα δύο αυτά σημεία που επικαλούνται ότι η ΑΕΠΠ ζήτησε διορθώσεις!».
Διαβάστε ακόμη: Λεωφορεία ακόμη και με 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα: Αλλα δύο χρόνια στους δρόμους της Αθήνας
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων