Δακτύλιος: Επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου – Τα αυτοκίνητα που αποκλείονται
NewsroomΑπό Δευτέρα 25 Οκτωβρίου επιστρέφει ο Δακτύλιος στην Αθήνα, αν και με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με άλλες χρονιές, σύμφωνα και με τα όσα είπε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Πώς λειτουργεί ο Δακτύλιος
Σύμφωνα με το μέτρο του μικρού δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:
- Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).
- Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Ποια τα όρια εφαρμογής του
Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.
Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.
Το μέτρο του δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.
Ποια αυτοκίνητα τρώνε κόκκινη κάρτα
Όπως έγραψε την Παρασκευή το ethnos.gr, οι εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών ωστόσο δείχνουν έξωση από τον δακτύλιο για πολλά οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Με αυτόν τον τρόπο ανατρέπεται πλήρως η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία είχε συνυπογραφεί και από το συγκεκριμένο υπουργείο μόλις τον περασμένο Απρίλιο και πλέον θα αποκλείονται από την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Πρόκειται για τις κατηγορίες, στις οποίες βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, επιτρεπόταν να εισέρχονται στο δακτύλιο. Το γεγονός αυτό μάλιστα είχε αποτελέσει για πολλούς κατοίκους του λεκανοπεδιου κίνητρο για την αγορά συγκεκριμένου τύπου οχήματος.
Κι όλα αυτά τη στιγμή που το υπουργείο μελετά ήδη τη διεύρυνση του δακτυλίου, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής.
Ο δακτύλιος – αν και συγκοινωνιολογικά ξεπερασμένος ως μέτρο βελτίωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος - επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου, αλλά αυτή τη φορά ...«καθαρός». Ο «καθαρός δακτύλιος», σύμφωνα με τον υπουργό, θα ειναι η νέα φιλοσοφία του δακτυλίου, η οποία θα καταργεί όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
«Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Νέα μέτρα: Τι αλλάζει για εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους
Κακοκαιρία Αθηνά – Live χάρτης: Πού αναμένονται καταιγίδες & χαλάζι
Κορονοϊός: Πανδημία και lockdowns αύξησαν τις περιπτώσεις κατάθλιψης και άγχους – Έρευνα του Lancet
Πώς χτυπήθηκε το πυρηνικό υποβρύχιο των ΗΠΑ στη θάλασσα της Νότιας Κίνας – Τα σενάρια
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά