Χωρίς περιορισμούς η κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων
Μαρία ΛιλιοπούλουΧωρίς περιορισμούς θα μπορούν να κινούνται τα ιστορικά αυτοκίνητα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης, στο οποίο έχουν συμπεριληφθεί διατάξεις και γι΄αυτά τα οχήματα.
Οι βασικές προϋποθέσεις
Βασική προϋπόθεση είναι ο έλεγχος σε ΚΤΕΟ μία φορά το χρόνο και η πληρωμή τελών κυκλοφορίας, το ύψος των οποίων καθορίζεται έως και σε 200 ευρώ με δυνατότητα να αναπροσαρμόζεται με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών.
Βάσει των προβλέψεων του νομοσχεδίου, για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλονται, ετησίως, τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος υπέρ του Δημοσίου ως εξής:
Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ,
Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 ευρώ,
Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ.εκ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 ευρώ,
Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 ευρώ.
Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ.
Από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών καθώς και τα λεωφορεία και οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών.
«Το Σχέδιο Νόμου διαμορφώνει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τα ιστορικά οχήματα καθώς ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούνται νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Περιορίζεται δηλαδή ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού» επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Για να χαρακτηριστεί ένα όχημα ιστορικό απαιτείται σχετική βεβαίωση, η οποία χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούνται νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.
Οι φορείς αυτοί χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος. Στους φορείς χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος περιλαμβάνονται και αυτοί που υποδεικνύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ως φορείς χαρακτηρισμού και έκδοσης βεβαίωσης για τα στρατιωτικά οχήματα που έχουν κατασκευασθεί για τη μεταφορά επιβατών και έχουν αξιοποιηθεί από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Μετά τη χορήγηση των ειδικών πινακίδων γίνεται υποχρεωτική διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων.
Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε ετών από την ημερομηνία έκδοσής της.
Τα ιστορικά οχήματα κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο.
Σε περίπτωση παραβάσεων του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις και τα αντίστοιχα διοικητικά πρόστιμα. Για παραβάσεις των διατάξεων περί υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων επιβάλλονται τα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις της σχετικής νομοθεσίας, ενώ για παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος νόμου περί ρύθμισης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα, όπως, κατά περίπτωση, η οριστική αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, η αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα ενός έτους, διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.
Οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος αποκτούν στοιχεία κυκλοφορίες (ειδικές πινακίδες και άδεια) σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Το νέο πλαίσιο τίθεται σε ισχύ 18 μήνες από τη δημοσίευσή του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου η διοίκηση να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις (προδιαγραφές ειδικών πινακίδων, κατασκευή, προμήθεια κλπ.).
Καιρός: Η κακοκαιρία «Μπάλλος» φέρνει ισχυρές βροχές και καταιγίδες ακόμη και στην Αττική
Ταξί: Τέλος στις παρατάσεις κυκλοφορίας - Ποια δικαιούνται τελευταία
Γλυκά Νερά: Τέλος στα σενάρια - Δεν προέκυψε η εμπλοκή δεύτερου προσώπου στη δολοφονία
Για αυτό το γιγαντιαίο ομοίωμα πατάτας μιλά όλη η Κύπρος - Και υπάρχει λόγος
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων