Ελλάδα | 11.12.2021 18:39

Φωτογραφικά ντοκουμέντα: Αυτό συνέβη στον κινητήρα λεωφορείου της ΟΣΥ σε δρομολόγιο με επιβάτες

Μαρία Λιλιοπούλου
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
φωτ.ethnos.gr
φωτ.ethnos.gr
φωτ.ethnos.gr

Κάτι παραπάνω από μία ασήμαντη τεχνική βλάβη φαίνεται πως ήταν τελικά το περιστατικό της περασμένης Πέμπτης με λεωφορείο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), ο κινητήρας του οποίου φέρεται να εξερράγη σύμφωνα με τις καταγγελίες του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, ενώ αυτό εκτελούσε δρομολόγιο με επιβάτες.

Ώρες μετά στη δική της αντίδραση για το συμβάν, η ΟΣΥ ουσιαστικά χαρακτήρισε fake news την υπόθεση υπογραμμίζοντας ότι δεν υπήρχε «καμία έκρηξη κινητήρα» και επρόκειτο για τεχνική βλάβη από την οποία ουδείς κινδύνευσε.

Όπως καταδεικνύουν οι φωτογραφίες που εξασφάλισε και φέρνει στη δημοσιότητα το «ethnos.gr» από την παράταξη «Ανεξάρτητη Παρέμβαση», η τεχνική βλάβη στο όχημα που κινούνταν στη γραμμή «Στ. Ελληνικού - Αεροδρόμιο Αθηνών» όχι μόνο ασήμαντη δεν ήταν, αλλά οι επιβάτες αντιλήφθηκαν τρομοκρατημένοι τον κινητήρα να «σκάει» πιθανότατα εξαιτίας σοβαρής τεχνικής βλάβης. Στη συνέχεια το καπάκι που βρίσκεται εντός της καμπίνας του οχήματος και δίπλα στα καθίσματα επιβατών έφυγε, και υπήρξε φωτιά στο σημείο. Τα υπολείμματα της κατάσβεσής της φαίνονται καθαρά στις φωτογραφίες, όπως και το ότι σε κάποιες θέσεις επιβατών πετάχτηκαν λάδια.

Το περιστατικό είναι πανομοιότυπο με εκείνο που είχε συμβεί πριν περίπου τέσσερα χρόνια σε λεωφορείο δρομολογημένο στη γραμμή 608. Ο κινητήρας του συγκεκριμένου οχήματος, το οποίο ήταν ίδιου τύπου με το αρθρωτό στο συμβάν της περασμένης Πέμπτης, είχε επίσης «σκάσει» ενώ αυτό βρισκόταν στου Ζωγράφου με αποτέλεσμα να γεμίσει με λάδια και καπνούς η καμπίνα των επιβατών, που παρέμειναν πανικόβλητοι στο όχημα ωσότου ο οδηγός ανοίξει χειροκίνητα τις πόρτες καθώς τότε είχε μπλοκάρει και το ηλεκτρολογικό σύστημα.

Το περιστατικό εκείνο είχε αποδοθεί στη μεγάλη ηλικία των λεωφορείων και την τεχνική τους κατάσταση. Πλέον τα ίδια οχήματα έχουν καταγράψει χιλιάδες περισσότερα χιλιόμετρα καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχουν αντικατασταθεί και ελλείψει άλλων εξακολουθούν να δρομολογούνται, ενώ το λεωφορείο το οποίο εμφάνισε τη βλάβη την Πέμπτη είναι – σύμφωνα με εργαζομένους της εταιρίας – τουλάχιστον 23 ετών.

Στην καταγγελία που έκανε λίγες ημέρες πριν ο κ. Παππάς δημοσιοποιώντας το θέμα, έκανε λόγο για «διετή απαξίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αδράνεια στην ενίσχυσή τους και ανεπαρκείς συντηρήσεις του στόλου που έχουν καταστήσει τις αστικές συγκοινωνίες μια βραδυφλεγή βόμβα».

Ρωτούσε μάλιστα εάν οι συντηρήσεις των λεωφορείων που ανήκουν στην ΟΣΥ πραγματοποιούνται κανονικά ή «οι τεχνικοί του Οργανισμού τρέχουν (και δεν φτάνουν) με τις βλάβες που εμφανίζουν τα πολυμεταχειρισμένα λεωφορεία που προμηθεύτηκαν μέσω leasing οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής». Συμπλήρωνε ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι πολλαπλά υπαίτια για την κατάρρευση των ΜΜΜ και τα καθημερινά πλέον ατυχήματα στις αστικές συγκοινωνίες. Θα περιμέναμε έστω μια συγγνώμη, μια ανάληψη ευθύνης. Εκτός κι αν πάλι είναι όλα καλά, κ. Καραμανλή και κ. Μητσοτάκη», κατέληγε.

Διαφορετική ήταν η εκδοχή της ΟΣΥ, η οποία με ανακοίνωσή της αργά το βράδυ της Πέμπτης και πολλές ώρες μετά το συμβάν ανέφερε πως: «δεν υπήρξε καμία έκρηξη σε κινητήρα, μόνο μια τεχνική βλάβη. Σε καμία στιγμή δεν κινδύνεψαν ούτε ο οδηγός, ούτε οι επιβάτες του λεωφορείου. Οι δηλώσεις που προκαλούν πανικό και η διασπορά ψευδών ειδήσεων ουδεμία υπηρεσία προσφέρουν στο επιβατικό κοινό και τους πολίτες».

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει το «ethnos.gr» την περασμένη Πέμπτη, αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό αντίστοιχης βλάβης. Το 2017 σε διάστημα 10 ημερών είχαν καταγραφεί δύο περιστατικά βλαβών σε οχήματα τα οποία βρίσκονταν καθ΄οδόν μεταφέροντας επιβάτες. Το πρώτο περιστατικό είχε συμβεί στις 21 Νοεμβρίου όταν λεωφορείο τυλίχτηκε στις φλόγες στην λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου, ενώ λίγες ημέρες αργότερα κινητήρας άλλου οχήματος είχε «σκάσει» στου Ζωγράφου στο περιστατικό που περιγράφηκε παραπάνω.

Αντίστοιχα περιστατικά είχαν καταγράφει και την επόμενη χρονιά, το 2018. Χαρακτηριστικό αυτό στην περιοχή της Νίκαιας όταν όχημα πήρε φωτιά πριν ακόμα επιβιβάσει κόσμο, μόλις λίγα λεπτά αφότου είχε εξέλθει από το αμαξοστάσιο του Πειραιά και ενώ κατευθυνόταν προς την αφετηρία της διαδρομής του για να ξεκινήσει δρομολόγια.

Επρόκειτο για το δεύτερο περιστατικό σε διάρκεια περίπου ενός μήνα, καθώς είχε προηγηθεί συμβάν σε λεωφορείο που έκανε τη διαδρομή Αεροδρόμιο - Πειραιάς και έπιασε φωτιά στη λεωφόρο Ποσειδώνος, στην περιοχή του Ελληνικού ενώ ήταν γεμάτο με επιβάτες. Ο οδηγός διατήρησε την ψυχραιμία του και βοήθησε στην έγκαιρη αποβίβαση των επιβατών, αρκετοί εκ των οποίων ήταν τουρίστες.

Πέντε μήνες νωρίτερα ένα ακόμα λεωφορείο δρομολογημένο στην ίδια γραμμή είχε γίνει στάχτη, ενώ μόνο το 2015 σε διάστημα περίπου 2,5 μηνών περιστατικά πυρκαγιάς είχαν συμβεί σε άλλα 4 λεωφορεία.

αστικά λεωφορείαβλάβηΟΣΥλεωφορεία