Χάος στον ελληνικό εναέριο χώρο από πτώση του συστήματος στο ΚEΠΑΘ Αθηνών - Μαύρες οθόνες έβλεπαν οι έλεγκτές
Μαρία ΛιλιοπούλουΜαύρες οθόνες έβλεπαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε αρκετά ελληνικά αεροδρόμια για διάστημα τουλάχιστον μίας ώρας το μεσημέρι της Πέμπτης.
Το πρωτοφανές περιστατικό οφείλεται σε πτώση του συστήματος Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ), η οποία είχε ως αποτέλεσμα ουσιαστικά να «καταρρεύσει» για ένα διάστημα ο ελληνικός εναέριος χώρος δεδομένου ότι με το ΚΕΠΑΘ εκτός λειτουργίας δεν εκτελούνται προσγειώσεις και απογειώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τις υπερπτήσεις, δηλαδή τις διερχόμενες από τον ελληνικό εναέριο χώρο πτήσεις.
Πρακτικά προσγειώθηκαν μόνο οι πτήσεις που είχαν ήδη προσεγγίσει τα αεροδρόμια καθώς υπήρξε μερική πτώση του συστήματος, ενώ οι αναχωρήσεις καθυστέρησαν μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Σύμφωνα με πηγές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), το σύστημα επανήλθε πλήρως στη 1.08 το μεσημέρι, ενώ άλλες πηγές κάνουν λόγο για επαναφορά του γύρω στη 1.30.
Έως αυτήν την ώρα κανείς δεν μπορεί να πει με ασφάλεια τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη βλάβη και διερευνάται εάν πρόκειται για βλάβη στα ηλεκτρονικά του συστήματος PALLAS, το οποίο μετρά πάνω από 21 χρόνια ζωής και θα έπρεπε να είχε ήδη αντικατασταθεί ή για βραχυκύκλωμα που οφείλεται σε ηλεκτρολογική βλάβη.
Να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εδώ και πολλά χρόνια ζητούν την αντικατάσταση του συστήματος, το οποίο είχε εγκατασταθεί το 1999 και έκτοτε αναβαθμίστηκε μία φορά το 2017 οπότε και μετατράπηκε σε 3G, τη στιγμή που όπως επισημαίνουν τα συστήματα αυτά στο εξωτερικό αντικαθίστανται ύστερα από χρήση 10 - 12 ετών.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει εκδώσει έως τώρα ανακοίνωση για το περιστατικό, πηγές της ΥΠΑ όμως τόνιζαν στο «ethnos.gr» ότι δεν ετέθη ζήτημα ασφαλείας μιλώντας μόνο για καθυστερήσεις περίπου 40 λεπτών στις πτήσεις.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά