Ελλάδα | 20.02.2022 08:25

Euroferry Olympia: Στα ανοιχτά της Κασσιόπης το φλεγόμενο πλοίο - Αποκλειστικές εικόνες του OPEN από τις υπεράνθρωπες προσπάθειες κατάσβεσης

Newsroom

Τις υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν οι δυνάμεις πυρόσβεσης, προκειμένου να σβήσουν τις εστίες φωτιάς που εξακολουθούν να μαίνονται στο πλοίο Euroferry Olympia καταγράφει η κάμερα του OPEN  ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες σε σημεία του πλοίου, εμποδίζουν προς το παρόν επιχείρηση στο εσωτερικό του για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων μεταξύ των οποίων και των τριών Ελλήνων.

Στις αποκλειστικές εικόνες που καταγράφουν oι Δημήτρης Αλεξάκης και Άρης Κουτσιούκης αποτυπώνονται οι προσπάθειες για να τεθεί υπό έλεγχο η φωτιά ενώ το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.

Συνολικά εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού , ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.

Μιλώντας στην εκπομπή του OPEN, «Τώρα ό,τι συμβαίνει» ο αρχιπυραγός και επικεφαλής της ΕΜΑΚ Γιώργος Μήτσης, εξήγησε ότι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των δυνάμεων που επιχειρούν καθώς οι θερμοκρασίες στο περίβλημα αγγίζουν τους 600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο εσωτερικό είναι πάνω και από 2.000.

Μάλιστα όπως ανέφερε δραματικά «οι διασώστες μας που είχαν μπει έλιωσαν τα παπούτσια τους», ενώ εκλείονται πολύ τοξικά αέρια. 

Όπως εξήγησε, «η ορατότητα μέσα είναι μηδενική, πάμε δια της αφής γιατί δεν έχουμε καμία οπτική επαφή».

Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»

Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.

Σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες Norman Atlantic».

«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δε χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.

Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:

  • Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
  • Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
  • Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών - «(μνήμες "Norman Atlantic" κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
  • Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
  • Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
  • Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
  • Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
OPENEuroferry Olympiaπλοίοπυροσβεστικήφωτιάειδήσεις τώρα