Ελλάδα|14.03.2022 14:04

Τρένα - Προαστιακός: Μετ΄ εμποδίων θα διεξαχθούν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια την Τρίτη

Μαρία Λιλιοπούλου

Μετ΄ εμποδίων θα διεξαχθεί την Τρίτη η σιδηροδρομική κυκλοφορία έως τη 1 το μεσημέρι καθώς αρκετά δρομολόγια τρένων και προαστιακού θα ματαιωθούν ή θα τροποποιηθούν εξαιτίας της στάσης εργασίας που έχουν εξαγγείλει οι μηχανοδηγοίΗ Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) προχωρεί σε τετράωρη κινητοποίηση από τις 09.00 έως τις 13.00 διαμαρτυρόμενη για τα ολοένα αυξανόμενα προβλήματα στον σιδηρόδρομο.

Όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί «δεκάδες χιλιόμετρα βραδυποριών με συνεπακόλουθες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, κλειστοί σταθμοί, έλλειψη ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στις αποβάθρες, έλλειψη συντήρησης της υποδομής, συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που τελικό αποδέκτη έχει τοεπιβατικό κοινό και τους μηχανοδηγούς που δέχονται λεκτικούς προπηλακισμούς σχεδόν καθημερινά».

Υπενθυμίζουν ότι μέρος των αποτελεσμάτων της πολιτικής αυτής έζησαν οι επιβάτες τις μέρες του χιονιά, όταν παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των σιδηροδρομικών, τρένα εγκλωβίστηκαν σε σταθμούς, γεγονός ίσως πρωτοφανές στην σιδηροδρομική ιστορία.

Η ΠΕΠΕ σημειώνει επίσης ότι η καθυστέρηση στην υπογραφή της νέας –πολυετούς- Σύμβασης για την επιδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές, αποτελεί τροχοπέδη για την πραγματοποίηση ουσιαστικών επενδύσεων στον σιδηρόδρομο καθώς το τοπίο παραμένει θολό, ενώ μέρος των δρομολογίων που επιδοτούνται με την Σύμβαση που υπογράφηκε το 2015 -και ισχύει- μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Ελληνικού Δημοσίου, σήμερα δεν κυκλοφορούν, ιδιαίτερα στην περιφέρεια».

Παράλληλα απευθύνουν μία ακόμα πρόσκληση για διάλογο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία έως τώρα δεν τους έχει συναντήσει τονίζοντας ότι «οι μηχανοδηγοί δεν θα επιτρέψουμε την απαξίωση του σιδηροδρόμου και θα συνεχίσουμε τον διαχρονικό μας αγώνα υπέρ της ανάπτυξης του, υπερασπιζόμενοι τόσο το Δημόσιο Συμφέρον όσο και τα δικαίωμα των επιβατών σε ασφαλείς, οικονομικές και αξιόπιστες-συνεπείς μεταφορές».

Στην ανακοίνωσή τους επισημαίνουν και τα διαχρονικά αιτήματα της ΠΕΠΕ για τη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας (Τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ETCS-GSMR) καθώς και την ολοκλήρωση των κρίσιμων έργων υποδομής που θα καταστήσουν τον σιδηρόδρομο πρωταγωνιστή στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην χώρα.

Σημειώνουν μάλιστα ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει το εργαλείο για την οικονομική και παραγωγική ανασυγκρότηση στην μετά COVID περίοδο, τόσο για την εγχώρια οικονομία όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η Ε.Ε. έγκαιρα έχει διαβλέψει τις τεράστιες δυνατότητες διοχετεύοντας σημαντικά κονδύλια μέσω του Green Deal και του Ταμείου Ανασυγκρότησης. «Δυστυχώς και παρά το ότι εκπρόσωποι του Σωματείου μας, μέσω της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών, συμμετέχουν στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρώπη σε working group για τα σιδηροδρομικά ζητήματα, στην Ελλάδα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών αρνείται να συζητήσει τα πραγματικά προβλήματα που βιώνουν καθημερινά οι μηχανοδηγοί όλων των σιδηροδρομικών εταιρειών, εξαιτίας των προβλημάτων στη σιδηροδρομική υποδομή».

Έως αυτή τη στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει ανακοινώσει ποια ακριβώς δρομολόγια θα καταργηθούν. Ωστόσο έχει ενημερώσει ότι ορισμένα θα ματαιωθούν και άλλα θα τροποποιηθούν.

ΤΡΑΙΝΟΣΕΟΣΕστάση εργασίαςτρέναπροαστιακόςειδήσεις τώραΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορών