Ελλάδα|30.05.2022 21:40

Συνεχίζονται οι δυσλειτουργίες στο Κτηματολόγιο: Η δια ζώσης κατάθεση εγγράφων έφερε εντάσεις και διαπληκτισμούς

Μαρία Λιλιοπούλου

Τέλος δεν έχουν, όπως φαίνεται τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες με το Κτηματολόγιο, καθώς όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον φορέα, ακόμα και η λύση που επιχειρήθηκε να δοθεί με την 5μηνη αναστολή της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής κατάθεσης εγγράφων από τους επαγγελματίες, έγινε βιαστικά με αποτέλεσμα σήμερα Δευτέρα να σημειωθούν εντάσεις και διαπληκτισμοί με τους υπαλλήλους.

Αιτία, όπως αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων ήταν το γεγονός ότι η ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον Φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο, δεν ανέφερε συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης της αναστολής λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Παράλληλα οι οδηγίες που δίνονταν από τον Φορέα προς το προσωπικό των Κτηματολογικών Γραφείων και των Υποκαταστημάτων τους ήταν ότι η αναφερόμενη αναστολή θα είχε έναρξη ισχύος από την 1η Ιουνίου 2022.

«Τα ανωτέρω έχουν ως αποτέλεσμα να προσέρχονται στα Κτηματολογικά Γραφεία και τα υποκαταστήματα τους, επαγγελματίες (δικηγόροι και συμβολαιογράφοι) για να εξυπηρετηθούν από σήμερα, με συνέπεια να υπάρχει στους χώρους εργασίας μεγάλη ένταση και οι συναλλασσόμενοι να διαπληκτίζονται με τους υπαλλήλους».

Τα προβλήματα ήταν πιο έντονα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε πόλεις της περιφέρειας πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονταν να δέχονται ατύπως τα έγγραφα για να περαστούν στο σύστημα μετά την 1η Ιουνίου χωρίς εκ νέου επίσκεψη των επαγγελματιών σε μία προσπάθεια να αποφευχθούν οι εντάσεις.

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «προχειρότητα που δεν τιμά τον Φορέα» ζητώντας από την διοίκηση να διευκρινιστεί προς τους επαγγελματικούς συλλόγους η ημερομηνία έναρξης της αναστολής λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου με ανακοίνωσή της την περασμένη Παρασκευή έδινε 5μηνη αναστολή έως την 30η Οκτωβρίου 2022 της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής υποβολής εγγραπτέων πράξεων επικαλούμενη ότις έως σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης και χορήγησης των ψηφιακών υπογραφών για όλους τους επαγγελματίες ώστε να μπορούν να εκτελέσουν τις εργασίες τους.

Σκοπός της αναστολής – όπως επισημαινόταν στην ανακοινωση - ήταν το διάστημα των επόμενων πέντε μηνών να βελτιωθεί η εξοικείωση των δικηγόρων και των συμβολαιογράφων με τη νέα διαδικασία και να ανταποκρίνονται απρόσκοπτα στις τεχνικές απαιτήσεις, καθώς και στις προθεσμίες για την υποβολή προς καταχώριση στα κτηματολογικά βιβλία των επιμέρους εγγραπτέων πράξεων.

Ετσι, έως τα τέλη Οκτωβρίου «δικηγόροι και συμβολαιογράφοι μπορούν να υποβάλουν τις πράξεις τους είτε διά ζώσης, με επιτόπια μετάβαση στα Κτηματολογικά Γραφεία, είτε με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών», ενώ μετά την παρέλευση της ημερομηνίας αυτής θα επανέλθει για τους επαγγελματίες η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής .

Οπως διευκρινίζουν, πάντως, οι εργαζόμενοι στον φορέα η ευθύνη για την αναποτελεσματικότητα της υποχρεωτικής υποβολής εγγράφων δεν μπορεί να αναζητηθεί αποκλειστικά από τους επαγγελματίες, δεδομένου ότι και η σχετική πλατφόρμα που θα υποστήριζε αυτήν τη διαδικασία ήταν ανέτοιμη να δεχτεί αυτόν τον όγκο εργασίας.

συμβολαιογράφοιειδήσεις τώρακτηματολόγιοδικηγόροιΕλληνικό Κτηματολόγιο