ΒΟΑΚ: Ανοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο
NewsroomΑνοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., το οποίο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι.
Κατά τη Β’ Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δις. ευρώ.
Σημειώνεται ότι, εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος – Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Η έγκριση αποτελεί τη δεύτερη ΑΕΠΟ που εκδίδεται για τον ΒΟΑΚ, ενώ παράλληλα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και για τα επόμενα τμήματα του οδικού άξονα, που αφορούν στις παρακάμψεις των πόλεων Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
«Ο ΒΟΑΚ αποτέλεσε από την πρώτη ημέρα ένα σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, για απρόσκοπτες μετακινήσεις, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού. Και αυτό πετυχαίνουμε. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα προχωρήσουμε με τις δεσμευτικές προσφορές και μέσα στο 2023 θα ξεκινήσουν και σε αυτό το τμήμα οι εργασίες, καθώς το φθινόπωρο θα έχουμε εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και θα ακολουθήσει έως τέλος του έτους το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής προσθέτοντας ότι είχαν παραλάβει μια μικρή έως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή.
Για ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη, έκανε λόγο ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας συμπληρώνοντας ότι θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο οδικό δίκτυο του νησιού.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα της παραχώρησης του ΒΟΑΚ αποτελεί ένα ξεχωριστό ορόσημο για την πορεία του σημαντικού έργου που θα αλλάξει τη συνολική εικόνα της Κρήτης και κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια σε όλο το νησί».
Ο αρμόδιος Υφυπουργός για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς, επισήμανε: «Με την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ολοκληρώνεται ένα απαραίτητο βήμα για την υλοποίηση αυτού του εμβληματικού έργου για την Κρήτη. Οι περιβαλλοντικοί όροι που τέθηκαν, εξασφαλίζουν πλήρη προστασία του περιβάλλοντος και επιτρέπουν την απρόσκοπτη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση του έργου, που αποτελεί τόσο για την Κυβέρνηση όσο και για τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη τον επόμενο αιώνα».
Τεχνικά Χαρακτηριστικά τμήματος Χανιά – Ηράκλειο
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου
Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
Στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια προγραμματίζεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 290 εκατ. €.
Τεχνικά Στοιχεία:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
- 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
- 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
Τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος
Για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. €.
- Σε Ηλεία και Δαδιά δίνουν τη μεγαλύτερη μάχη οι πυροσβέστες - Εκκενώσεις και ανησυχία λόγω των ανέμων - Η εικόνα από τα μέτωπα
- ΟΟΣΑ: Απρόσιτη η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα - Μισθοί 13 ετών για μία στέγη
- Πότε τελειώνει ο Δακτύλιος: Ελεύθερα η κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας
- Προέβλεψαν οι Simpsons τον πρωτοφανή καύσωνα στη Βρετανία; Τι λένε οι φανατικοί θαυμαστές της θρυλικής σειράς
- Κακοκαιρία Alexandros: 112 σε Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια, Σποράδες - «Αποφύγετε τις μετακινήσεις»
- Αποκάλυψη «βόμβα» από Axios: Το Ισραήλ βομβάρδισε ενεργή μυστική πυρηνική εγκατάσταση στο Ιράν
- Πούτιν σε Σολτς για Ουκρανία: Οποιαδήποτε συμφωνία να λαμβάνει υπόψη τη νέα εδαφική πραγματικότητα
- Eurovision 2025: Κατατέθηκαν 187 υποψηφιότητες - Πότε θα γίνει ο ελληνικός τελικός