Επιθέσεις σε επιβάτες, βανδαλισμοί και ελλιπής αστυνόμευση: Ανασφάλεια από τις παραβατικές συμπεριφορές στα ΜΜΜ
Μαρία ΛιλιοπούλουΤο φλέγον ζήτημα της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς φέρνει ξανά στο προσκήνιο ο τραυματισμός από πέτρα που πέταξε άγνωστος σε διερχόμενο συρμό και τραυμάτισε γυναίκα επιβάτη του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου το απόγευμα της Τρίτης.
Όπως ανακοίνωσε η ΣΤΑΣΥ, «η επιβάτις τραυματίστηκε στο κεφάλι από πέτρα που δέχθηκε εντός συρμού, που την ώρα εκείνη κινούνταν μεταξύ των σταθμών Ειρήνη και Ηράκλειο. Ο δράστης της επίθεσης εκσφενδόνισε πέτρα, εκτός των εγκαταστάσεων της ΣΤΑ.ΣΥ. από παρακείμενο δρόμο.
Η αντίδραση του προσωπικού της ΣΤΑ.ΣΥ. ήταν άμεση, με την σταθμάρχη βάρδιας να συνδράμει την επιβάτιδα και να καλεί το ΕΚΑΒ και την ΕΛ.ΑΣ». Η εταιρία ζήτησε την άμεση διαλεύκανση της υπόθεσης και τη σύλληψη του δράστη.
Και όσο και αν είναι αλήθεια ότι οι αστικές συγκοινωνίες δε θα μπορούσαν να φυλάσσονται πλήρως ειδικά στα ανοιχτά σημεία του δικτύου, εξίσου αλήθεια είναι ότι με το πέρασμα του χρόνου έχει ατονήσει και η αστυνόμευση σταθμών και συρμών από την αστυνομία, η οποία έχει συμφωνηθεί ως αντιστάθμισμα της δωρεάν μετακίνησης με τα ΜΜΜ των εργαζομένων στα σώματα ασφαλείας.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) όπου η σχετική σύμβαση φαίνεται ότι πλέον καταστρατηγείται μονομερώς συστηματικά αφού συχνά η υπηρεσία ανακαλεί τους παρασχεθέντες αστυνομικούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή από τους 140 αστυνομικούς που προβλέπεται να επιτηρούν το Μετρό, σήμερα διατίθενται λιγότεροι από τους μισούς για ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο.
Την ίδια στιγμή, συχνά είναι και τα περιστατικά βανδαλισμών σταθμών και συρμών ειδικά στα διαστήματα πριν και μετά από αθλητικές διοργανώσεις. Εργαζόμενοι και επιβάτες έρχονται συχνά αντιμέτωποι με την καταστροφική μανία και την επιθετικότητα θερμόαιμων οπαδών ομάδων. Εκτός του διαρκούς κινδύνου για τη σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων στους συρμούς, η ΣΤΑΣΥ έχει να αντιμετωπίσει και την προκαλούμενη οικονομική αιμορραγία από τα επεισόδια. Η εταιρία υπολογίζεται ότι δαπανά κάθε χρόνο τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αποκαταστήσει τις βλάβες σε σταθμούς και συρμούς από επεισόδια και γκράφιτι.
Το κόστος αποκατάστασης μάλιστα εκτοξεύεται με τις προσαυξήσεις του... Σαββατοκύριακου οπότε και σημειώνονται οι περισσότεροι βανδαλισμοί, ωστόσο δεν υπάρχει περιθώριο αναμονής για την επισκευή των συρμών καθώς τρένα δεν περισσεύουν και το πρωί της Δευτέρας το συγκοινωνιακό έργο θα πρέπει να εκτελείται κανονικά.
Και τα οδικά μέσα όμως –κυρίως τα λεωφορεία– δε μένουν εκτός κάδρου αναφορικά με επεισόδια παραβατικότητας. Στα τέλη Αυγούστου ένα πρωτοφανές περιστατικό ήρθε να προστεθεί στους λιθοβολισμούς λεωφορείων του παρελθόντος όταν στην περιοχή των Άνω Λιοσίων άγνωστοι ακινητοποίησαν οδηγό λεωφορείου της ΟΣΥ και έκλεψαν τον καταλύτη του οχήματος.
Το περιστατικό συνέβη στο τέρμα της γραμμής 711 στην περιοχή της Ζωφριάς. Οι δράστες, ακινητοποίησαν τον οδηγό του οχήματος με την απειλή λοστού. Με γρήγορες κινήσεις αφαίρεσαν τον καταλύτη του λεωφορείου και τράπηκαν σε φυγή.
Παλαιότερα είχαν καταγραφεί κρούσματα ακόμα και πυροβολισμών κατά αστικών λεωφορείων, όπως αυτοί που προήλθαν πιθανότατα από αεροβόλο όπλο κατά δύο λεωφορείων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) στο τέρμα των λεωφορείων επί της λεωφόρου Βείκου στο Γαλάτσι.
Το συμβάν είχε σημειωθεί νωρίς το πρωί και ενώ στα λεωφορεία δεν υπήρχαν επιβάτες, καθώς δεν είχαν ξεκινήσει ακόμα δρομολόγια. Ωστόσο, οι πυροβολισμοί στόχευσαν και παράθυρα που βρίσκονται δίπλα σε θέσεις επιβατών.
Την ίδια στιγμή, σε πραγματική μάστιγα είχαν μετατραπεί τους πρώτους μήνες της χρονιάς οι λιθοβολισμοί σε συρμούς του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Υπήρξε μάλιστα διάστημα κατά το οποίο είχαν καταγραφεί τρία τέτοια περιστατικά μέσα σε διάστημα τριών ημερών.
- Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
- Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
- Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του