Κίνηση τώρα στους δρόμους: Οι δρόμοι που επιβαρύνθηκαν περισσότερο από την απεργία - «Ο οδηγός χάνει 10 ευρώ τη μέρα»
NewsroomΣτην Αθήνα πραγματοποιούνται περίπου επτά εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου δύο με δυόμιση εκατομμύρια γίνονται με αστικές συγκοινωνίες. Αυτή είναι η πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου, καθηγητή ΕΜΠ, πρόεδρο Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, που μίλησε για το αποτέλεσμα της απεργίας στους δρόμους στο λεκανοπέδιο.
«Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στη δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους, γιατί πρέπει να πάνε, με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ζήτηση για μετακίνηση» συνέχισε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Για μία διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα. «Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% κατά την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της πολλής κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων».
Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, το ποτάμι, η λεωφόρος Αθηνών, οι άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια, σύμφωνα με τον ειδικό που μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.
«Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό» συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
«Θεραπεία» στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση. «Βέβαια, σήμερα που υπάρχει η απεργία δεν υπάρχει τρόπος, προφανώς θα το υποστούμε ή θα κάτσουμε στο σπίτι μας» σημείωσε, εξηγώντας ότι οι δρόμοι είναι αυτοί που είναι.
«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» είπε ακόμα. Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.
Όσο αφορά το σχέδιο 7 αξόνων της Περιφέρειας Αττικής στο ποτάμι του Κηφισού, ο κ. Κεμπαμπτζόγλου, ανέφερε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις, δυνατότητες γρήγορης απομάκρυνσης των τροχαίων.
«Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι επιλέγει το αυτοκίνητο. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του» είπε χαρακτηριστικά.
- Σκρέκας: Αυτό είναι το νέο σύστημα επιδότησης για το ρεύμα - Στα 90 ευρώ η ενίσχυση για το φυσικό αέριο
- Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 55χρονος που ασέλγησε σε 8χρονη στη Χαλάστρα - Το παιδί έπαιζε έξω από το σπίτι του
- Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις στο ρεύμα τον Οκτώβριο - Η ενίσχυση στο φυσικό αέριο
- Αυτός που πρόβλεψε τον θάνατο της Ελισάβετ συνεχίζει: Ο Κάρολος θα παραιτηθεί υπέρ του πρίγκιπα Ουΐλιαμ και παγκόσμιος πόλεμος θα αρχίσει
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά