Μετρό: Νέα χάραξη για την επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη με τον σταθμό δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτο νέο γήπεδο της ΑΕΚ «πλησιάζει» το μετρό μέσω της επέκτασης της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, καθώς η χάραξη τροποποιήθηκε ώστε ο νέος σταθμός να είναι σε απόσταση 150 – 200 μέτρων από το «OPAP Arena» στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Την αλλαγή ανακοίνωσε η ΠΑΕ ΑΕΚ και όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας υπήρχε ο χρόνος με αναδιαμόρφωση της καμπύλης για να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος χώρος συγκέντρωσης πληθυσμού αυξάνοντας παράλληλα την ασφάλεια, καθώς ο σταθμός χωροθετείται πολύ κοντά στο νέο γήπεδο και δε θα υπάρχουν μαζικές μετακινήσεις οπαδών πεζή τις ημέρες των διοργανώσεων.
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του έργου της Γραμμής 4 προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον Σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας, της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων, του Ιλίου και της Πετρούπολης. Ο προυπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ. Η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου θα πηγαίνει προς τα Πευκάκια και θα καταλήγει στην Πετρούπολη. Οι έξι σταθμοί της επέκτασης είναι: Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ιλιον και Πετρούπολη.
Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, όπως επισημαίνεται και στην ανακοίνωση της ΠΑΕ ΑΕΚ, προβλεπόταν η κατασκευή σταθμού πλησίον του ομώνυμου Σταθμού των π. ΗΣΑΠ στον Περισσό και εν συνεχεία στη Νέα Φιλαδέλφεια στη διασταύρωση της Λεωφ. Δεκελείας και Βρυούλων.
Ωστόσο από τα τέλη του 2020 διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν σημαντικοί λόγοι, τόσο τεχνικοί και κατασκευαστικοί, όσο και συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, που συνηγορούσαν υπέρ της επιλογής εναλλακτικής χάραξης του έργου με τον σταθμό να «μετακινείται» πλησίον αυτού στα Πευκάκια, αντί για τον Περισσό και στη συνέχεια στη Ν. Φιλαδέλφεια σε δημόσιο πάρκο (πάρκο Μνημείου Μικρασιατών).
Στην επιλογή της εναλλακτικής θέσης της Ν. Φιλαδέλφειας έπαιξε καθοριστικό ρόλο η εγγύτητα του σταθμού με το νέο γήπεδο της ΑΕΚ και τις προβλεπόμενες εκεί εμπορικές χρήσεις, καθώς ο σταθμός του Μετρό χωροθετείται σε απόσταση περίπου 150 μ. από αυτό, σε σχέση με τα περίπου 800 μ. της προηγούμενης χωροθέτησης.
Η πρώτη μελέτη ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εδώ και ένα χρόνο και θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές μελέτες και οι γεωλογικές έρευνες και μετά η μελέτη δημοπράτησης του έργου (Αρχιτεκτονική, στατική και Η/Μ μελέτη).
«Οι συνθήκες αλλάζουν και ο σχεδιασμός μπορεί να προλάβει τις νέες ανάγκες που δημιουργεί μεταξύ άλλων και το γήπεδο της ΑΕΚ» επισημαίνει ο κ. Κουρέτας: «Αλλωστε ο σχεδιασμός είναι και για να προλαμβάνει καταστάσεις. Κάναμε λίγο μεγαλύτερη την καμπύλη και αντί η επέκταση να ενώνεται με τη Γραμμή 1 στον Περισσό, θα ενώνεται στα Πευκάκια μικραίνοντας και την απόσταση ως το γήπεδο σε περίπου 150 – 200 μ. Η χάραξη παρέχει ασφάλεια και ο χώρος του νέου σταθμού δεν είναι αστικός», καταλήγει.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων